امکانات ویپ چیست

زمان مطالعه :8 دقیقه
voip

شاید شما هم به عنوان کسی که اطلاع چندانی ندارید این سوال را داشته باشید که امکانات ویپ چیست

برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

تکنولوژی ویپ (voip) انقلابی در روش های قدیمی ارتباط ایجاد کرده است. همانطور که از نام آن مشخص است ، پروتکل Voice over Internet (VoIP) به طیف گسترده ای از فناوری ها اشاره دارد که از اینترنت برای برقراری و دریافت تماس تلفنی استفاده می کنند.

با ویپ ، شما یک ابزار تجاری قدرتمند بدست می آورید که تنها بخشی از هزینه نصب و نگهداری یک مرکز تماس سنتی و معمولی را در بر دارد. همچنین کاملا با ویژگی های مفیدی مانند تلفن گویا ، پیام صوتی ، تماس های کنفرانسی و … همراه است.

ویژگی های ارائه شده توسط voip نه تنها فناوری آن را بهتر می کند ، بلکه باعث افزایش گزینه های موجود برای کاربران نیز می شود.

فناوری تلفن voip به یکی از سودمندترین فناوری های قرن 21 تبدیل شده است. سفر آن از اواخر قرن 20 آغاز شد و از ان زمان به بعد توسعه قابل توجهی داشته است.

اکنون تکنولوژی voip پرکاربردترین و مهمترین شکل ارتباط است. فناوری ویپ خیلی سریع بوده و ویژگی های بسیار خوبی در مقایسه با فناوری های مشابه خود در صنعت ارائه می دهد. Voip همچنین به عنوان تلفن اینترنتی شناخته می شود و گاهی اوقات به عنوان مترادف یکدیگر استفاده می شوند. ویپ تفاوت عمده ای با شبکه PSTN که مخفف ” Packet Switched Telephone Network ” است ، دارد. در حالی که PSTN از شبکه سوئیچ مدار استفاده می کند ، voip از یک شبکه تغییر بسته استفاده می کند.

به زبان ساده تر ، تکنولوژی تلفن ویپ از اتصال اینترنتی به منظور برقراری و دریافت تماس های تلفنی بکار می برد.

voip

بهترین ویژگی ها و امکانات ویپ

پیشرفت فناوری VoIP ستودنی است. رشد ویژگی های ویپ باعث می شود تا این فناوری کاربر پسند باشد و آن را به گزینه ای محبوب در بین همه تبدیل کرده است. از این رو در این مقاله لیستی از بهترین و منحصر بفرد ترین ویژگی های ارائه شده توسط تکنولوژی VoIP را گردآوری کرده ایم.

1- سرویس تلفن ابری (Hosted cloud PBX)

سیستم تلفن ابری توسط شخص ثالث تنظیم ، ارائه و مدیریت می شود. این سیستم متعلق به voip است و از طریق اینترنت کاملا قابل دسترسی است. ابر و اینترنت به بهترین جا برای ذخیره داده ها تبدیل شده اند. مرکز تلفن اینترنتی می تواند در ذخیره سازی دستی داده ها صرفه جویی کند و از انجا که در شبکه اینترنت باقی می ماند ، می توان از هر جای دنیا به این داده ها دسترسی داشت.

این ویژگی voip می تواند به مشاغل و سازمانها در ایجاد تنظیماتی که لازم دارند ، کمک کنند.

voip

2-ارتباطات یکپارچه (United Communication)

ارتباطات یکپارچه به یک سیستم تلفنی گفته می شود که چندین وسیله ارتباطی در یک کسب و کار را با کمک webRTC متحد و یکپارچه می کند.

یکپارچه سازی سرویس های UC و VOIP در برنامه های کاربردی به عنوان جایگزینی برای ایمیل عمل می کنند. webRTC یک تکنولوژی متن باز (open source) است که گروه وب جهانی را ایجاد کرده است.  این برنامه ها از ویژگی های فناوری voip و UC استفاده می کنند تا ویژگی هایی مانند پیام رسانی فوری ، چت کردن ، کنفرانس ویدیویی و موارد دیگر را به شما نشان دهند. این برنامه ها برای ارتباطات داخلی کسب و کار مفید و به صرفه هستند.

3-ادغام با cloud و ابزار های مبتنی بر ابر

ابر (cloud) بخش مهمی از دنیای فنی است. تکنولوژی ابر (Cloud Technology) امکان ادغام چندین سیستم با یکدیگر را فراهم می کند. با توجه به محصولات و ابزار های مبتنی بر ابر و اینترنت ، تلفیق فناوری ویپ با چندین سیستم دیگر امکان پذیر است.

تلفیق فناوری تلفن voip با cloud ، ارتباط بیزینس و مشتری را افزایش می دهد و صلاحیت سیستم پشتیبانی مشتری را می افزاید.

4- مدیریت تماس پیشرفته (Advanced Call Management)

مدیریت تماس پیشرفته به شما کمک می کند تماس های ورودی را اولویت بندی ، نگهداری ، مسیریابی یا مسدود کنید. این ویژگی ها ، به کار های پشت میزی شما کمک میکند. نقش پشتیبان را ایفا کرده و نا امیدی مشتریان را می کاهد. همچنین کیفیت و تأثیر تماس VoIP را بهبود می بخشد.

5- صف تماس (Call Queueing)

این ویژگی برای مشاغلی که دریافت کننده حجم زیادی از تماس ها هستند ، بسیار مهم است. صف تماس به شما اجازه می دهد که توزیع تماس های ورودی را اتوماتیک کنید. کارکنان ، تیم ها و بخش های مختلف را برای رسیدگی به این تماس ها سازماندهی کنید.

صف تماس ، زمان انتظار را کاهش داده و تیم شما را قادر می سازد تا به تماس های بیشتری پاسخ دهند.

voip

6- ضبط و رتبه بندی تماس (Call Recording and Rating)

ویپ می تواند ضبط تماس های تلفنی را ساده کند. داشتن دید کامل در تماس ها ، می تواند خدمات مشتری و عملکرد کسب و کار را بهبود بخشد. تماس های تلفنی شرکت خود را ضبط کنید تا این موارد حاصل شود :

– حفظ و افزایش مشتری

– بهبود تولید درآمد

7- شماره گیری داخلی (Extention Dialing)

سیستم شماره گذاری سازمان خود را سفارشی و مدیریت کنید. بسته به خدمات خود ، می توانید شماره های داخلی مجموعه تان را بین 2 تا 5 رقم تعریف کنید.

شماره گیری داخلی به تیم مربوطه اجازه می دهد تا خیلی سریعتر به تماسها پاسخ دهند. در نتیجه ، زمان انتظار برای مشتری کوتاهتر می شود و شما با سرعت بیشتری مسائل را حل می کنید!

8- فالومی (Follow me)

فالومی (Follow Me) از ویژگی های voip برای انتقال تماس هستند. این ویژگی به شما امکان می دهد تا مشتری از طریق شماره تلفن های مختلف با شما تماس بگیرد.

به عنوان مثال فرض کنید در شرکتتان کارمندی هست که به هر شیوه ای باید تماس های بخشی را پاسخ دهد. در گام اول تماس را به داخلی او وصل می کنید. ممکن است این کارمند در دو دفتر کار کند و دو داخلی مختلف داشته باشد. چنانچه به داخلی اول پاسخگو نبود ، تماس مورد نظر به داخلی دوم او منتقل می شود. اگر به این داخلی هم پاسخ نداد ، تماس به شماره موبایل فرد منتقل شود. شما می توانید این انتقال تماس را تا حد زیادی ادامه دهید تا جایی که تماس به مقصد مورد نظر برسد.

voip

9- تلفن گویا (IVR)

توسط IVR تلفن گویا ، تماس گیرندگان با منوی صوتی یک شرکت ارتباط برقرار می کنند. انها با فشار دادن ارقام بر روی تلفن یا صحبت کردن به صورت کلامی ، برای حل مشکلات خود ، گزینه هایی را انتخاب می کنند.

10- هشدارهای اولویت دار (Priority Alerts)

بسته به مشتری خاص یا اطلاعات تماس ، زنگ های تلفن را پیکربندی کنید. از زنگ های تلفن منحصر به فرد برای مجموعه افراد مورد نظر و مشتریان با ارزش استفاده کنید.

فناوری ویپ ، بسیار ویژه بوده و روز به روز در حال پیشرفت است. هنوز هم بسیاری از مناطق در این جهان وجود دارد که به دلیل عوامل مختلف با مسدود شدن voip روبرو هستند. به علاوه مناطقی وجود دارند که از نظر فناوری عقب مانده اند.

با غلبه بر چنین مسائلی و بسیاری از مشکلات دیگر ، فناوری VoIP می تواند در واقع به پدیده‌ای در سطح جهانی تبدیل شود.

voip

دیدگاه خود را بنویسید