پورت های FXO و FXS چه کاربردی دارند ؟

زمان مطالعه :2 دقیقه
پورت های FXO و FXS

در این مطلب قصد داریم به این سوال ” پورت های FXO و FXS چه کاربردی دارند ؟ ” پاسخ بدهیم و شما را با این دو پورت آشنا سازیم.

دو واژه FXS و FXO را حتما در زمینه تلفن اینترنتی ویپ شنیده اید و این دو کلمه جزء پر تکرار ترین کلمات در این عرصه می باشد.

می خواهیم ابتدا به این موضوع بپردازیم که اصلا این دو کلمه به چه معنایی هستند .

پورت FXO چیست ؟

پورت FXO مخفف کلمه foreign exchange office می باشد که در واقع خطوط تلفن قدیمی را به سیستم تلفن اینترنتی ویپ متصل می کند.
این رابط سیستم تلفنی برای ارتقا خطوط تلفن قدیمی شهری است تا آنها را بر روی مرکز تلفن ها فعال سازی کرد و امکاناتی را به آنها افزود.

پورت FXS چیست ؟

پورت FXO مخفف کلمه foreign exchange subscriber می باشد که نوعی رابط بین تلفن یا مرکز تماس با آداپتور ویپ است .
در پورت fxs به یک دستگاه آنالوگ متصل می شود و کابل اتصال معمولا برای مدتها جابجا نمیشود.

کارایی پورت FXS و FXO

پورت های FXO و FXS در واقع این امکان را به شما می دهند تا تلفن آنالوگ خود برای سیستم ویپ استفاده کنید. پورت FXS برای تبدیل دستگاه های فکس و تلفن های آنالوگ به سیستم ویپ و همچنین پورت FXO نیز به صورت واسط قابلیت استفاده از خطوط آنالوگ شهری را بر روی بستر سیستم تلفنی ویپ به شما میدهد.

گیت وی FXO و FXS

هر زمان که شما با گیت وی و آداپتورهای ویپ مواجه شدید، پورتهای fxo و fxs را به دقت بررسی کنید. تعداد زیادی از تلفنها، سیستم های PBX و خطوط آنالوگ (PSTN) که شما میخواهید به گیت وی و یا آداپتورهای ویپ متصل کنید، شامل تعداد زیادی از پورتهای مورد نیاز شما هستند.

گیت وی های FXS به منظور استفاده از تلفن های رو میزی قدیمی و فکس برای خط تلفن اینترنتی ویپ می باشد.
همچنین گیت وی های FXO جهت اتصال خطوط آنالوگ به سیستم تلفنی ویپ به کار برده میشوند.

دیدگاه خود را بنویسید