پیش شماره 9101 تهران را چگونه میتوان خرید

زمان مطالعه :0 دقیقه
عکس پیش شماره 9101

اگر با پیش شماره 9101 یا 9130 با شما تماس گرفته اند وخواستید بدانید که این شماره از کجاست، در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید.

نسل جدید از خطوط تلفن ثابت که با عنوان تلفن اینترنتی معرفی میشون

بر پایه مجوز FCP سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در سال 94 به مجموعه های واجد شرایط اعطا گردید

قابلیت استفاده یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.

از جمله مجموعه هایی که توانستند مجوز بهره برداری از خطوط تلفن ثابت شبکه های نسل جدید NGN را به دست آوردند، شرکت انتقال داده های آسیاتک بود. بر طبق آنچه از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین گردید، امکان بهره برداری از پیش شماره 9101 و 9130 برای این مجموعه فراهم شد. از آنجا که شماره تلفن های اینترنتی به صورت هشت رقمی قابل استفاده است، این اپراتور در فاز اول مجاز به بهره برداری از بلوک 10 هزارتایی شماره شد. به این صورت که بعد از کد استان پیش شماره 9101 و 9130 قرار می گیرد و بعد از آن چهار شماره قابل تعیین است. در حال حاضر این پیش شماره ها برای اکثر استان های کشور قابلیت دریافت و استفاده را دارد.

چه مجموعه هایی از پیش شماره 9101 و 9130 استفاده می کنند؟

در بیشتر مواقع مجموعه های تجاری و سازمانی از خطوط تلفن آسیاتک استفاده می کنند. مهم ترین دلیل برای این موضوع نیز آن است که این مجموعه ها قادر هستند تا با استفاده از یک پیش شماره، تعداد مکالمات همزمان زیادی داشته باشند و این موضوع بسیار راه گشای آن هاست. یکی دیگر از دلایلی که مجموعه های تجاری و سازمانی را به سمت استفاده سوق می دهد، هزینه ی مکالمه ی نسبتا پایین تر آن ها نسبت به تعرفه های مخابراتی است.

آیا این خطوط شامل استفاده های خانگی هم می شود؟

پاسخ به این پرسش مثبت است. خطوط تلفن اینترنتی در هر جایی که دسترسی به بستر اینترنت میسر باشد امکان استفاده را خواهند داشت. کاربران خانگی به راحتی میتوانند از طریق اینترنت ADSL، TDLTE و یا PTP از امکانات این خطوط بهره مند گردند. مجتمع ها و پاساژهای تازه تاسیس که به هر علت امکان استفاده از خطوط مخابراتی را ندارند، می توانند از طریق راه اندازی اینترنت مرکزی ساختمان، به صورت همزمان اینترنت و خط تلفن را در واحد اقامتی خود داشته باشند.

 

دیدگاه خود را بنویسید