چطور می توانیم از تلفن اینترنتی رایگان استفاده کنیم

زمان مطالعه :0 دقیقه
internet phone

چطور می توانیم از تلفن اینترنتی رایگان استفاده کنیم ؟ برای دانستن آن در ادامه مطلب همراه ما باشید.

5 برنامه تماس اینترنتی رایگان :

این برنامه ها به شما امکان می دهند در سراسر جهان از طریق Wi-Fi تماس تلفنی برقرار کنید.

شما می توانید با استفاده از اینترنت ، تماس تلفنی رایگان برقرار کنید. برنامه های تماس اینترنتی رایگان به شما امکان می دهد با استفاده از نرم افزارهای ویژه و اتصال به اینترنت ، مکالمه تلفنی رایگان انجام دهید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تلفن اینترنتی رایگان به سایت آس تل مراجعه نمایید.

1- WhatsApp :

whatsapp

مزایا :

  • تماسها را با هر کاربری ، فارغ از اینکه در چه مکانی قرار دارند برقرار می کند.
  • به شما کمک میکند تا کاربران را از مخاطبین تلفن موجود خود پیدا کنید.
  • روی طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله وب کار می کند.

معایب :

  • برای ثبت نام به یک شماره تلفن واقعی نیاز دارد.
  • مانند تلفن های ثابت ، نمی تواند با غیر کاربران (کاربرانی که واتساپ ندارند) تماس بگیرد.

واتساپ متعلق به فیس بوک بوده که یک برنامه محبوب با صدها میلیون کاربر می باشد. شما می توانید از طریق این برنامه با اتصال به اینترنت ، با دوستان WhatsApp خود تماس بگیرید.

برای استفاده از این اپلیکیشن ، کافیست تنها شماره تلفن خود را تأیید کنید. پس از آن می توانید با مخاطبانی که واتساپ دارند تماس بگیرید ، فارغ از اینکه در کجای دنیا واقع شده اند. تماس های گروهی می تواند تا هشت نفر را شامل شود.

WhatsApp همچنین به شما امکان می دهد فیلم ها ، عکس ها ، مکان و مخاطبین خود را برای سایر کاربران ارسال کنید. رمزگذاری End-to-end ، برای تمامی ارتباطات درون برنامه پشتیبانی می شود.

از آنجا که WhatsApp برای برقراری تماس تلفنی رایگان به برنامه نیاز دارد ، نمی توانید از آن برای برقراری تماس رایگان با تلفنهایی که برنامه اش نصب نشده اند و یا با تلفن ثابت استفاده کنید.

شما می توانید از WhatsApp برای کامپیوتر ها و یا دستگاه های تلفن همراه ، از جمله Android ، iPhone ، iPad ، Windows و Mac استفاده کنید.

2- TextNow :

textnow

مزایا :

  • به شما یک شماره تلفن واقعی داده می شود تا از آن استفاده کنید.
  • شامل voicemail (پست صوتی) است.
  • امکان برقراری تماس های رایگان با سایر کاربران برنامه.
  • به شما امکان می دهد متن را برای هر تلفنی ، حتی غیر کاربر برنامه ، ارسال کنید.
  • در وب و تعدادی دستگاه تلفن همراه قابل اجرا است.

معایب :

  • اگر می خواهید با یک شخص غیرکاربر (شخصی که از برنامه استفاده نمی کند) صحبت کنید تماس رایگان نیست.

TextNow یک برنامه تلفن همراه است که می تواند با سایر کاربران تماس تلفنی رایگان ارسال و دریافت کند. همچنین می توانید به هر تلفن ، پیامکی ارسال کنید زیرا شماره واقعی برای استفاده به شما داده شده است. برای برقراری تماس تلفنی با غیر کاربر ، مانند تلفن ثابت ، باید اعتبار لازم را خریداری کرده و داشته باشید.

می توانید هنگام تماس فعال ، پیام ارسال کنید. علاوه بر ارسال پیام های متنی ، TextNow به شما امکان می دهد عکس ، شکلک و مکان خود را ارسال کنید. همچنین می توانید پیام پست صوتی را سفارشی کنید ، هنگام دریافت پیام هشدارهای ایمیل دریافت کنید ، پس زمینه صفحه پیام را تغییر دهید ، از هشدار دیگری برای مخاطبین مختلف استفاده کنید.

می توانید از طریق دستگاه دیگری به حساب TextNow خود وارد شوید و به تمام پیام ها و شماره تلفن های ذخیره شده دسترسی داشته باشید.

اگر از TextNow در ویندوز یا Mac از طریق وب استفاده می کنید ، می توانید از طریق کامپیوتر هم تماس بگیرید و هم پیامک ارسال نمایید. برنامه TextNow همچنین برای Android ، Windows Phone ، iPhone ، iPad ، Windows و Mac در دسترس است.

3- Facebook Messenger :

Facebook Messenger

مزایا :

  • برای تماس با هر کاربری در سراسر جهان رایگان است.
  • بسیاری از افراد در حال حاضر از آن استفاده می کنند.
  • هم در کامپیوتر و هم در تلفن قابل اجرا و استفاده می باشد.
  • از تماس ویدیویی نیز پشتیبانی می کند.

معایب :

  • نمی توان با تلفن ثابت و سایر شماره های “واقعی” تماس گرفت.

Facebook Messenger سرویس پیام رسانی از طریق Facebook است. می تواند پیام های متنی را انتقال داده و همچنین از طریق کامپیوتر به کامپیوتر (PC to PC) ، برنامه به برنامه (app to app) و برنامه به کامپیوتر (app to PC) و بالعکس امکان برقراری مکالمه تلفنی و ویدیویی رایگان در اینترنت وجود دارد.

برای برقراری تماس اینترنتی رایگان با استفاده از مسنجر فیس بوک ، هر دو گیرنده باید در فیس بوک باشند و برنامه صحیح را نصب کنند.
مسنجر فیس بوک از تماس با شماره تلفن های واقعی مانند تلفن ثابت پشتیبانی نمی کند.

سرویس پیام رسان فیس بوک از طریق هر مرورگر وبی و همچنین از طریق برنامه ویندوز 10 و برنامه تلفن همراه برای Android ، iPhone و iPad کار می کند.

چنانچه علاقه مند به مطالعه مقالات بیشتر هستید ، در قسمت وبلاگ با ما همراه باشید.

4- Skype :

skype

مزایا :

  • تماس های رایگان با هر کاربر Skype دیگری را پشتیبانی می کند.
  • تماس صوتی و تصویری برقرار می کند ، به علاوه از ارسال پیام کوتاه پشتیبانی می کند.
  • برای تماس با تلفن های واقعی می توانید هزینه پرداخت کنید.

معایب :

  • شماره تلفن واقعی رایگان دریافت نمی کنید.
  • تماس با غیر کاربر (کاربری که عضو اسکایپ نیست) رایگان نمی باشد.

Skype یک سرویس پیام رسان محبوب است که می تواند بین چندین سیستم عامل دسک تاپ و موبایل ، تماس تلفنی رایگان توسط اینترنت برقرار کند.

برای ایجاد مخاطبین با Skype ، گیرندگان باید از قبل دارای یک حساب Skype باشند. با استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفن ، می توانید یک کاربر را در فهرست عمومی اسکایپ پیدا کنید. اگر نام کاربری آنها را می دانید می توانید مستقیماً مخاطبین را اضافه کنید.

اسکایپ نه تنها از تماس های اینترنتی بلکه از تماس های ویدئویی و پیام های متنی با سایر کاربران اسکایپ پشتیبانی می کند.

در بعضی از دستگاه ها از قبل اسکایپ نصب شده است ، مانند تلفن های نوکیا. همچنین می توانید از Skype در مرورگر و در Android ، iPhone ، iPad ، Kindle Fire HD ، Mac ، Linux ، Windows ، Xbox One ، Amazon Echo Show و سایر دستگاه ها استفاده کنید.

5- Libon :

libon

مزایا :

  • تماس با کاربران دیگر صد در صد رایگان است.
  • اگر فرد مقابل از این برنامه استفاده نمی کند ، می توانید تماس های ارزان در سراسر دنیا برقرار کنید.
  • پیام کوتاه نیز پشتیبانی می شود.

معایب :

  • برقراری تماس رایگان گاهی گیج کننده است.
  • نمی توانید با تلفن های خانه یا تلفن های همراهی که از برنامه استفاده نمی کنند ، تماس بگیرید.

Libon یک برنامه بسیار خوب است که می تواند کارهایی فراتر از برقراری تماس اینترنتی رایگان داشته باشد. همچنین ارسال پیام کوتاه و امکان ارسال فیلم و عکس در این برنامه پشتیبانی می شود.

Libon برای ارتباط شما با مخاطبین تلفن شما که از قبل از این برنامه استفاده می کنند ، کار می کند. از آنجا به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. این بدان معناست که شما نمی توانید از این سرویس برای تماس با تلفن ثابت یا کاربران غیر لیبون استفاده کنید.
بخش های تماس و پیامک Libon بسیار زیبا با یکدیگر ادغام شده اند. شما می توانید فایلهای مخاطبین خود را در حین مکالمه بدون ایجاد وقفه در هر چیزی ارسال کنید و استفاده از رابط کاربری بسیار آسان است.
همچنین می توانید از Libon برای تماس با تلفنهایی که برنامه را اجرا نمی کنند استفاده کنید ، اما برای این کار باید اعتبار تلفنی خریداری کنید.

برنامه Libon در دستگاه های iPhone و Android کار می کند.

بسیاری نرم افزار های دیگر هم وجود دارند که برای بر قراری تماس اینترنتی رایگان و دیگر امکاناتی که ذکر شد ، بکار می روند.

 

تماس و تلفن اینترنتی رایگان :

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید ، تماس ها و تلفن های اینترنتی بوجود امدند که از جمله سرویس های کاربردی و محبوب می باشند.

تماس های اینترنتی در سراسر دنیا وجود داشته و قانونی می باشد که از طریق اپلیکیشن هایی که در بالا ذکر شده و بسیاری از برنامه های دیگر امکان تماس اینترنتی رایگان در صورت رعایت شرایط موجود ، وجود دارد. در حالی که استفاده از تلفن اینترنتی ، خارج از کشور جرم بوده و محدودیت های بسیاری حتی با بکارگیری vpn دارد ؛ اما اخیرا در ایران رایج شده و غیر مجاز نیست. تماس های رایگان اینترنتی در ایران با تعرفه مخابرات محاسبه می شود. تماس اینترنتی فقط از طریق برنامه های خاص و بهره مندی از اینترنت در دو طرف امکان پذیر است ، در حالی که با خطوط ثابت و تلفن اینترنتی می توان با شماره و تلفن های ثابت بدون نیاز به داشتن اینترنت طرف مقابل ، تماس برقرار کرد.

telephone

 

دیدگاه خود را بنویسید