5 باور غلط درمورد voip

زمان مطالعه :5 دقیقه
voip

در حالی که پروتکل voip ، یک فناوری جدید نیست ، شایعه و باورهای اشتباه زیادی امروزه در خصوص این تکنولوژی شکل گرفته و در جریان است. از جمله باور های غلط ، غیر قابل اعتماد بودن ، قیمت گران و نصب دشوار آن است. واقعیت این است که ویپ یکی از راحت ترین و مطمئن ترین راه ها ، برای برقراری ارتباط محسوب می شود.

اشتباهات رایج در خصوص ویپ :

– ویپ امن نیست.

– voip فقط برای شرکت های فناوری و مشاغل باتجربه است.

– ویپ به طور گسترده ، استفاده نمی شود.

– فناوری ویپ غیر قابل اعتماد است.

– voip کیفیت مکالمه ضعیفی دارد.

– گران است و همچنین نصب آن دشوار می باشد.

– تکنولوژی ویپ نمی تواند از دستگاه های موجود شما پشتیبانی کند.

ما معتقدیم که VoIP بهترین راه برای برقراری ارتباط با کارکنان و مشتریان در شرکت هاست و در این مقاله سعی در برطرف کردن باورهای اشتباه راجع به ویپ (voip) داریم.

1. ویپ ایمن نیست :

امنیت تلفن تحت شبکه (IPPhone ها) کمتر از یک شبکه مخابراتی همگانی (PSTN) نیست. با کمک رمزنگاری ، تکنولوژی ویپ می تواند خطرات قابل توجه و موثرتری را نسبت به خطوط ثابت شهری کاهش دهد. سیستم های تلفنی voip ، همچنین ویژگی های امنیتی پیشرفته ای را ارائه می دهند. اکثر ارائه دهندگان ویپ ، رمز نگاری تماس ، تایید هویت دو مرحله ای ، مانیتورینگ پیشرفته و گزارش گیری های دقیق را فراهم می کنند. علاوه بر مسائلی که عنوان شد ، نیازی به راه اندازی PBX و فایروال نیست. ارائه دهندگان تمام این موارد را مدیریت می کنند.

2. ویپ فقط برای مشاغل بزرگ است :

این یک تصورغلط رایج است که فقط مشاغل بزرگ با تجربه می توانند از این فن آوری بهره مند شوند. شرکت های تقریباً هر صنعتی از voip برای ارتباطاتشان استفاده می کنند ؛ مانند نمایندگی های فروش خودرو ، خدمات خانگی ، نانوایی ها ، شرکت های تولیدی و وکالت. ارائه دهندگان خدمات ویپ ، شما را در راه اندازی یک سیستم تلفنی جدید راهنمایی می کنند. می توانید از تلفن های موجود خود استفاده کنید ، تلفن های جدید تهیه کنید و یا به طور کلی از انها صرف نظر کنید.

*امروزه اکثر شرکت ها و موسسات از مرکز تلفن ابری برای ارتباطات مجموعه شان استفاده می کنند. این سرویس مزایای بسیاری دارد و تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار شما دارد. برای مطالعه بیشتر در این خصوص به قسمت مرکز تلفن ابری مراجعه فرمایید.

3. VoIP به طور گسترده ای استفاده نمی شود :

آیا می دانید هروقت از طریق اینترنت تماس می گیرید ، از VoIP استفاده می کنید؟ این یک فناوری ارتباط از راه دور است که بیش از 25 سال وجود دارد. برنامه های ارتباطی که با آنها آشنا هستید ، مانند Skype و WhatsApp ، از فناوری VoIP برای تماس های صوتی و تصویری استفاده می کنند. کاربران VoIP در سال 2017 به یک میلیارد نفر رسیده اند. این آمار به همین دلیل است که انتظار می رود بازار خدمات VoIP تا سال 2024 به 195 میلیارد دلار برسد.

4. Voip کیفیت مکالمه ضعیفی دارد :

تقریباً 60٪ مشتریان ترجیح می دهند از طریق تلفن به مشاغل دسترسی پیدا کنند. این یک تصور اشتباه مرسوم است که تماس های انجام شده از طریق Voice over IP در مقایسه با تلفن های ثابت بدتراست. در واقع با اتصال مناسب اینترنت و پهنای باند 100 کیلوبیت بر ثانیه ، تماس های VoIP بهتر از تلفن های سنتی عمل می کنند. تماس صوتی HD دو برابر فرکانس های صوتی ارائه شده توسط تلفن های آنالوگ را پشتیبانی می کند. تلفن های VoIP به طور خودکار با پهنای باند موجود سازگار می شوند. در نتیجه صدای با کیفیت بالاتری را به تماس گیرندگان ارائه دهند. بسیاری از گوشی های VoIP ویژگی های حذف نویز را ارائه می دهند که کیفیت صدای هر تماس را بهبود می بخشد. اگر اتصال اینترنت باند پهن داشته باشید ، ترافیک صوتی کاملاً شفاف و روشن خواهد بود.

5. نصب ویپ دشوار است :

چندین سال پیش ، مشاغل برای نصب و پیکربندی سیستم تلفن خود به متخصصان مخابرات نیاز داشتند که به معنای بکارگیری تجهیزات و سیم کشی های بزرگ PBX بود. راه اندازی سیستم تلفنی مبتنی بر ابر و اینترنت به راحتی دانلود برنامه است. بدون هیچ دانش فنی ، می توانید شماره تلفن ها ، تماسها و کاربران خود را مدیریت کنید. کانفیگ تلفن های رومیزی تحت شبکه ، بسیار آسان بوده و به عهده ارائه دهندگان خدمات ویپ می باشد. کافیست تلفن ها را به برق متصل کرده و به کار خود ادامه دهید. راه اندازی تلفن تحت شبکه ساده تر از PBX معمولی بوده و شما می توانید با آموزشی که در قسمت راه اندازی تلفن تحت شبکه yealink قرار داده ایم ، به صورت رایگان نحوه تنظیم ipphone برند yealink (تلفن تحت شبکه) را مشاهده نمایید. گرچه تنظیم تلفن های تحت شبکه برند های دیگر مانند گرند استریم و … مشابه همین آموزش می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید