رانژه شدن خط تلفن چقدر طول میکشد موضوع این بخش از مقاله آس تل میباشد .
شاید شما نیز تجربه کرده باشید که گاها اینترنت ضعیف شده و باعث کندی انتقال در داده ها ، دانلودها و آپلود ها شده است . که این موضوع یک موضوع اذیت کننده برای افراد که از تلفن اینترنتی استفاده میکنند می باشد . حتی اگر این کندی در سرعت اینترنت طولانی باشد . به نحوی که این اتفاق برای شرکت ها و کارهای بزرگ که کاربران زیادی نیز دارند باعث اختلال و مشکلات زیادی در کارها شود .
از این رو برای حل این مشکل این سازمان ها بخواهند دیگر به فکر قطع قرارداد با شرکت های اینترنتی باشند . تا دیگر در کارها معطلی به وجود نیاید و مشکلات را به گونه ای حل نمایند .
زمانیکه قطع قرارداد اتفاق بیافتد باید آگاه باشید . که شرکت ارائه دهنده اینترنت برای از دست ندادن مشتری سعی در این دارد که پیشنهادات دیگری را به شما بدهد . و به گونه ای شما را معطل سازد تا از قطع ارتباط صرف نظر کنید .
اما این سخنان فقط یک بهانه جویی بیشتر نمی باشد .
رانژه به چه می گویند ؟
رانژه یعنی کاری که شرکت مخابرات در برقراری ارتباط تلفن مشترک با شرکت خدمات اینترنتی را می خواهد می گویند .
این عمل به گونه ای است که مسیر سیم تلفن مشترک را مخابرات تغییر می دهد . تا کابل تلفن مشترک از تجهیزات شرکت خدمات اینترنتی گذشته و بتواند اینترنت را همراه با مکالمات صوتی در اختیار داشته باشد .
نکته :
عوض کردن مسیر با درخواست کاربر و دادن نامه ای از سمت شرکت برای مخابرات انجام میگیرد .
پس زمانیکه شما بخواهید از خط خود استفاده کنید باید قبل از آن این خط توسط مخابرات رانژه شود .
اما شرکت های اینترنتی با بهانه های که پیش تر توضیح دادیم شما را می توانند تا مدتی معطل نموده . و سپس بعد از تغییر نیافتن در بین ارتباطات به بهانه بعدی روی آورده و تمام ناکامی هایشان را به طرف مخابرات انتقال داده و آن ها را مقصر اصلی جلوه دهند .
اما واقعیت چیست ؟ واقعیت این است که اتصال و یا قطع به خود شرکت ها مربوط است و مخابرات هیچ نقشی ندارد . و حتی زمانیکه بخواهند عملیات رانژه را انجام دهند . مخابرات از شرکت ها نماینده ای می خواهد که به صورت حضوری حاضر باشد و تمامی عملیات با حضور او انجام پذیرد .
اما مشکل بعدی این است که بعضی از شرکت ها به جای فرستادن نماینده یک کارمند فرستاده که حتی نتوانسته اجازه ی ورود کسب نماید .
نظر مخابرات در مورد رانژه شدن :
در این خصوص مخابرات چه می گوید : عمل رانژه شدن بسیار حساس می باشد پس باید حتما نظارت کارمند در تمامی مراحل رانژه باشد تا دردسر و مشکلی رخ ندهد .
تمامی کاربران و شرکت ها دوست دارند که خطوطشان حتما رانژه شود تا به کیفیت ایده آل اینترنت دست پیدا کنند . و این موضوع برای افرادی که خطوطشان رانژه نیست باعث گلایه و ناراضی بودن آن ها شده است . و افراد زیادی می توان یافت که بر سر همین موضوع آزرده خاطر شده و دائم در حال اعتراض به سرعت اینترنت شان می باشند . این مسئله حتی آنقدر بزرگ شده در اینترنت نیز اگر این موضوع را بررسی کنیم به این مهم دست می یابید . که چقدر افراد ( چند درصد ) شاکی و دائم در حال اعتراض به سرعت اینترنت ، کیفیت بد و حتی اختلال در به وجود آمدن کسب و کارشان شده است .
طبیعی است که شرکت های ارائه دهنده اینترنت زیر این بار ناکامی نروند و بهانه های مختلف بیاورند اما همانطور که در جمله پیداست تمامی سخنان بهانه میباشند . بعد چند ماه معطلی بدون کیفیت و همان گونه به مانند چند ماه گذشته اینترنت تان می باشد .
( این موضوع برای بعضی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت می باشد )
رانژه شدن خط تلفن حداکثر 6 روز طول می کشد .