بررسی اهمیت مرکز تماس در تحلیل داده ها

اهمیت مرکز تماس

 

اهمیت مرکز تماس

در این قسمت از مقاله به بررسی اهمیت مرکز تماس در تحلیل داده ها می پردازیم .

 تعریف مرکز تماس:

مرکز تماس یک بخش بسیار مهمی است . که در یک شرکت باید تماس های تلفنی گرفته شده افراد (مشتریان) را راجب مسائل و مشکلاتشان را که سوال دارند پاسخ  دهند .
افراد پاسخ دهنده در مرکز تماس باید تمرکز و تخصص در حوزه کار را داشته باشند. تا بتوانند به سوالات و مشکلات مشتریان در هر زمینه ای باشد پاسخ بدهند.

اهمیت مرکز تماس چیست ؟

مرکز تماس میتواند به تعداد زیادی از تماس ها پاسخ داده و در صورت لزوم تماس ها را به بخش های دیگر انتقال دهد. افراد میتوانند به جای استفاده از ایمیل یا مراجعه حضوری تنها با یک تماس تلفنی مشکلات خود را حل کنند. پس وجود مرکز تماس بسیار اهمیت دارد . زیرا کار بسیاری از مراجعه کنندگان را در مدت زمان کوتاه انجام می دهند.

مرکز خدمات، مرکز فروش، مرکز ارتباط با مشتری و مرکز تماس همه این نام ها یکی هستند.

هدف مرکز تماس این است که در طول یک روز با هزینه کم به سوالات و مشکلات بسیاری از مشتریان رسیدگی کند .

وجود یک مرکز تماس در مجموعه باعث شده که پاسخ گویی به تمام تلفن های مجموعه صورت گیرد . و بخش قابل توجهی از مشکلات و سوالات مشتریان حل شود . (مرکز تماس در محل کار،مرکز تماس برونی سپری شده،مرکز تماس مجازی ) انواع مختلف مرکز تماس ها هستند.

اهمیت مرکز تماس

بررسی تحلیل داده در مرکز تماس:

تحلیل داده طبیعتا کار پیچیده ای است زیرا در این زمینه اعداد و رقم بسیاری وجود دارد.
پس اگر تخصص و اطلاعاتی در این تحلیل نداشته باشید این کار بسیار دشوار خواهد بود.
هنگامی که پی به وجود مشکلات در مرکز تماس ببرید یا از نقاط قوت مرکز تماس آگاه شوید یعنی پی به تحلیل داده هایتان برده اید.
اعداد و ارقام زیاد با وجود مرکز تماس باید کاهش پیدا کند و سرعت کارهایتان بالاتر برود .
فرد متخصص در تحلیل داده با نگاه کردن و متمرکز شدن برروی اعداد میتواند آن ها را درک کند.
پس وجود کارمند کاربلد بسیار مهم است و باعث میشود یک تیم ماهر داشته باشید.
با‌ پیشرفته تر شدن برنامه ها روی کار و کارمندان تاثیر می گذارد . پیشرفته تر شدن یک نرم افزار گاهی برای مرکز تماس شما منفعت ندارد ، گاهی با مشکل روبرو میکند و گاهی نیز تاثیر مثبت دارد.

تحلیل داده در مرکز تماس:

شما باید بدانید که تیم شما در مرکز تماس زمانی که تماس تلفنی گرفته نمی شود چگونه وقت خود را میگذراند آیا روی اموزش های اضافه کار میکنند یا در ساعات کاری وقت خود را هدر میدهند . حتی میتوانید متوجه اینکه کارمندانتان سروقت سرکار می آیند یا نه شوید.
پس تحلیل داده ها اطلاعات زیادی به ما می دهد . و بسیار مهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.