امکانات تلفن ویپ

زمان مطالعه :4 دقیقه
امکانات کاربردی تلفن ویپ(voip) چیست؟

در این مقاله به طور کامل با امکانات تلفن تحت شبکه ویپ آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

عبارت Voice Over Internet Protocol مخفف کلمه Voip است . ویپ صدا را برروی پروتکل اینترنت منتقل می کند.
تکنولوژی ویپ برای تبدیل کردن صدای آنالوگ یک تماس به داده ی دیجیتالی است.
این سیستم از مزایا و امکانات زیادی برخوردار میباشد. قابلیت های زیاد این سیستم امروزه استفاده آن را در بین عموم مردم بیشتر کرده است. از. قسمت سرویس ویپ می توانید به طور کامل با مفهوم ویپ و تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی آن آشنا شوید.

در ادامه امکانات تلفن ویپ را بررسی میکنیم.

تلفن تحت شبکه ویپامکانات تلفن تحت شبکه ویپ چیست؟

انتقال تماس: قابلیت انتقال تماس به شما این امکان را می دهد که تماس هایتان بدون جواب نماند و تماسی از دست نرود. در نتیجه میتوانید پاسخگوی همه تماس های دریافتی شرکت باشید. حتی زمانیکه در محل کار خود حضور ندارید، میتوانید انتقال تماس را انجام دهید و پاسخگوی مشتریان خود باشید.

صف تماس: با استفاده از قابلیت صف تماس میتوانید تماس های ورودی را در حال انتظار قرار دهید تا به اولین اپراتور وصل شود. به این صورت تماسی را از دست نمی دهید و تماس قطع نمیشود.

کنفرانس صوتی: افراد در مکان های مختلف میتوانند جلسات خود را با تلفن های ویپ برگزار کنند. هدفون های متصل به گوشی برگزاری این جلسات را راحت تر میکنند. با استفاده از هدست یا هدفون ها، بدون خستگی در دست گرفتن گوشی، در کنفرانس های مختلف حضور داشته باشید. به این صورت بدون اتلاف وقت و حتی هزینه، کارهایتان را انجام دهید.

کنفرانس تصویری: در کنفرانس های تصویری میتوان تصویر افراد را داخل جلسات مشاهده کرد و اگر توضیحی راجع به تصاویر در کنفرانس ها باشد به راحتی انجام گیرد.

ضبط تماس ها و مکالمات: تمام تماس های ورودی را میتوان به کمک این قابلیت ضبط کرد که در صورت نیاز در هر زمینه ای آن ها را بررسی کرد.

پاسخ خودکار به مکالمات: بهترین ویژگی سیستم ویپ پاسخ خودکار به تماس ها است. به عبارت بهتر زمانیکه تعداد تماس ها زیاد میشود، میتوان به اکثر آن ها پاسخ داد. در چنین حالتی نقش منشی شرکت را با این امکان حذف میکنید و احتیاجی به آن ندارید.

پخش موزیک در حال انتظار: زمانیکه تعداد تماس های دریافتی زیاد می شود و وصل کردن آن ها به بخش مورد نیاز زمان میبرد ، میتوان از این ویژگی استفاده کرد. مخاطب در این حالت موزیک انتظار را تا زمانی که به بخش مربوطه وصل شود، گوش می دهد. حتی میتوانید پیشنهادات ویژه و راه های ارتباطی مجموعه تان را در موزیک انتظار قرار دهید.

DND: زمانیکه نمیتوانید پاسخگوی مکالمات گرفته شده باشید، باید از این ویژگی استفاده کنید تا تماسی به شما وصل نشود. میتوانید تنظیمات را طوری انجام دهید که در صورتی که پاسخگو نبودید، تماس گیرنده به پست صوتی شما منتقل شود و پیغام خود را بگذارد.

فعال کردن ویژگی in-Barge:

این ویژگی و استفاده از آن زمانی کاربرد دارد که شما جواب سوال مشتری را نمی دانید و میخواهید از متخصص آن در محل کار بپرسید. پس بدون شنیدن صدای شما توسط مشتری شما به بخش مرتبط متصل شده و جواب پرسش مشتری را گرفته و به آن انتقال دهید.

امنیت بالا: این سیستم از امنیت بالا در حفظ اطلاعات شرکت برخوردار است. پس بدون نگرانی میتوان به سیستم ویپ اطمینان کرد .

منشی گویا: با راه اندازی ivr و منشی گویا می توانید منشی خودکار را فعال کنید. برای سفارش ضبط صدای منشی می توانید از قسمت ضبط صدای تلفن گویا سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید