خصوصیات کارشناس موفق مرکز تماس

زمان مطالعه :3 دقیقه
کارشناس موفق

کارشناس موفق

در این بخش از مقاله به خصوصیات کارشناس موفق مرکز تماس میپردازیم.

برای یک مرکز تماس ایده ال استخدام کارشناس خوب بسیار اهمیت دارد . و باید متناسب با مهارت و روزمه کاری موفق انتخاب کرد .

در ادامه موضوع جزئی تر به این مسائل میپردازیم .

خصوصیات کارشناس موفق مرکز تماس :

 

1 . انعطاف پذیری : یک کارمند مرکز تماس باید اخلاق و منش و شخصیت درخور داشته باشد . تا از نظر ارتباط گرفتن با مشتریان و جریان کار همقدم بوده پس انعطاف پذیری اهمیت زیادی دارد.

2 . خلاقیت : یک کارشناس قوی در کارش احتیاج به خلاقیت دارد . کارشناس خلاق در طول کارهایش به مشکل یا مسئله پیچیده ای برخورد کند آن را یک برنامه درست حل میکند .

3 . اخلاق مدار و دوستانه : کارمندان در مرکز تماس باید با اخلاق خوش ،گرم و دوستانه حضور پیدا کنند و با صبر و تامل مشکلات آن ها را با نگاه دوستانه حل کنند.

4 .سازمان یافتگی : کامل بودن و مرتبی در یک مرکز تماس شلوغ باید سرلوحه یک کارشناس موفق باشد ، زیرا زمانیکه کارهای زیادی را به طور هم زمان انجام میدهد . درست و مورد قبول رضایت مشتری باشد.

5 . خونسرد بودن در حین انجام کارهای زیاد : یک کارشناس موفق مرکز تماس باید خونسرد باشد زمانیکه کارهای زیادی دارد خسته عصبانی و بی انرژی نباشد . عصبانی بودن و نتوانستن حفظ آرامش بر روی مشتری تاثیر گذاشته مشتری دلسرد میشود .

6 . سرعت : یک کارشناس توانمند باید علاوه بر انجام کارهای با کیفیت و مطلوب سرعت را نیز در انجام کارهایش بسنجد . تا وقت مشتریان و خود را هدر ندهد و مشتری احساس رضایت داشته باشد .

کارشناس موفق

7 . یادگیری اطلاعات و حفظ کردن آن ها : مهمترین ویژگی یک کارشناس موفق یادگیری سریع کارها و به یاد سپردن اطلاعات در زمان کارهای مهم و مشکلات و همچنین کارهای زیاد موضوعات را از یاد نبرد.

8 . جزئیات : کار یک کارشناس مرکز تماس جواب دادن به سوالات تقریبا یکسان مشتریان است و این باعث میشود ، کارشناسان رضایت کاذبی پیدا کرده و زمانیکه سوال مشابه سوال های قبلی داشته باشد . کارشناس بدون توجه به اینکه این سوال فقط مشابه قبلی است و جواب متفاوتی دارد پاسخ دهد . باعث به اشتباه افتادن مشتری و آمار غلط میشود ، پس یک کارشناس موفق هرگز نباید در این تله بیفتاد .

9 . مهارت ارتباطی موثر : کار شناس مرکز تماس باید اول از هرچیزی بتواند با کارش و تمام مشتریان ارتباط برقرار کند . این موضوع در جلب کردن نظر مشتری و اطمینان آن از مرکز تماس را بالا میبرد . پس باید در انتخاب یک کارشناس موفق به توانایی اون نیز توجه کرد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.