انواع ارتباطات یک مرکز تلفن به یک مرکز تلفن دیگر

زمان مطالعه :5 دقیقه
خدمات voip

ما در این مقاله قصد داریم به توضیح عنوان انواع ارتباطات یک مرکز تلفن به یک مرکز تلفن دیگر بپردازیم جهت اطلاع بیشتر از این عنوان آس تل را همراهی کنید .

مرکز تلفن:

مراکز تلفن به سیستم هایی می گویند که برای رسیدگی به درخواست ها از طریق تلفن عمل می کنند و علاوه بر آن توانایی مدیریت تماس های ورودی و خروجی یک مجموعه را نیز دارند.  مهمترین کاربرد این مراکز به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط تلفن در بین چندین نفر

از مقدار اهمیت مراکز تلفن در یک مجموعه نمی توان چشم پوشی کرد و این موضوع بر همگان آشکار است که با راه اندازی یک مرکز تلفن در کسب و کارها میتوان در روند کاری موفقیت را مشاهده نمود .

امروزی شدن نوع ظاهر و پیشرفته شدن مراکز تلفن باعث بیشتر دیده شدن آن ها شده است . دسته بندی مراکز تلفن به شرح زیر است و در ادامه آن نیز توضیحات کامل داده شده است :

۱. مرکز تلفن آنالوگ

۲. مرکز تلفن ویپ

مرکز تلفن آنالوگ :

این نوع مراکز تلفن از طریق شرکت های مخصوص و مرتبط ارائه میشود شما میتوانید براساس نیاز و خواسته ی خود آن را برای کسب و کارتان تهیه نمایید .
نصب و راه اندازی مراکز تلفن نیاز به سیم کشی و رانژه بندی زوج سیم ها در پست مخابراتی و برنامه ریزی و کانفیگ دستگاه از طریق کد ها را داراست که تمامی این مراحل باید برا نصب تنظیم شوند .
مراکز تلفن آنالوگ خود به دو دسته کم ظرفیت و پرظرفیت می باشندکه با توجه به شرایط افراد می توانند آن ها را تهیه نمایند .
اگرچه مراکز تماس آنالوگ امکانات متنوعی دارد اما به دلیل نصب و راه اندازی زمان بر و هزینه های زیاد ترجیح افراد امروزه نصب مراکز تلفن ویپ شده است .

مرکز تلفن
مرکز تماس های تحت شبکه ویپ :

قبل از هر سخنی به سراغ چند مزیت از راه اندازی مرکز تماس ویپ می رویم؛

داشتن کیفیت مطلوب و سرعت بالا در برقراری ارتباطات

داشتن انعطاف پذیری بالا

توانایی انتقال دادن تصاویر

مقرون به صرفه بودن

برقراری ارتباطات بصورت نامحدود

و…

مرکز تلفن تحت شبکه نیز به دو دسته تقسیم شده اند :تجاری و غیر تجاری .

تجاری : در این مورد از مراکز تلفن نیز تهیه و تنظیم امکانات هزینه بر می باشد و این موضوع برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و نوپا مشکل بوده به همین دلیل سعی در آن دارند که به راه اندازی مراکز غیر تجاری بپردازند . هرچند امنیت و پایداری این مرکز تلفن بسیار زیاد است کیفیت سانترال های تجاری در مقایسه با سانترال های غیر تجاری بسیار مطلوب است تجهیزات شرکت سازنده سانترال به صورت کامل و با کیفیت ساخته شده و محل قرار گیری آن بر روی مرکز تلفن تعبیه شده و به راحتی قرار می گیرد.

مراکز تلفن غیرتجاری :
Issabel

FreePBX

Trixbox
از مراکز غیر تجاری و پرکاربرد میباشند .
مراکز تلفن غیر تجاری به طور رایگان مورد استفاده می باشد و بر اساس نیاز های مجموعه میتوان امکانات آن ها را تنظیم نمود . و همچنین در مقابل نکته ی مهمی که باید در رابطه با این مرکز تلفن بدانید این است که امنیت آن در سطح بالا نمیباشد چرا که امنیت توسط شما است .

مراکز تلفن دیجیتال :

این مراکز نیز در مدل های مرکز تلفن سیسکو ، مرکز تلفن فری سوییچ ، مرکز تلفن مایکروسافت ، مرکز تلفن سنتر فون استریک میباشد . برای آشنایی بیشتر به طور جداگانه ب توضیح آن ها می پردازیم

سیسکو: سیسکو به دلیل توانایی بالا در استفاده از تمامیه قابلیت ها به عنوان مهمترین مرکز تلفن دیجیتال شناخته شده است . اجزای تشکیل دهنده آن سوئیچ ها و وروترهای سیسکو هستند .

فری سویچ : متن باز بودن فری سویچ و قابلیت های آن را می توان به پایداری ، گستردگی و منعصف بودن زیاد نام برد . و همینطور مدیریت نمودن چندین تماس با تعداد بالا به طور همزمان دیگر قابلیت مهم آن است .

مایکرو سافت : یکپارچگی این مایکرو سافت با سیستم تلفن ویپ نقطه قوت آن محسوب میشود چرا که قابلیت استفاده از امکانات را می دهد . و نکته مهمی که مورد توجه افراد قرار گرفته مشکل نداشتن قطعی در ارتباطات این مرکز تماس است .

سنتر فون استریک : در واقع سنتر فون استریک را یک نرم افزار می دانند که قابلیت های فراوان دارد که انعطاف پذیری نیز یکی از این قابلیت ها است و علاوه بر آن متن باز نیز میباشد .

 

اگر به دنبال پیشرفته تر کردن محیط کار و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان می باشید می توانید به سایت آس تل مراجعه نموده و بعد از مشاوره ی کامل محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید . شرکت آس تل در تلاش است تا همیشه بهترین نوع محصولات را بر اساس نیاز مشتریان به آن ها ارائه دهد .

جهت خرید خط تلفن اینترنتی نیز میتوانید به سایت آس تل مراجعه کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.