تلفن مجازی یا اینترنتی ؟

زمان مطالعه :4 دقیقه
چگونه خط تلفن ثابت را بفروشیم

سوال بسیاری از کسب و کار ها این است که تلفن مجازی مناسب تر است یا تلفن اینترنتی ؟ در این مقاله به طور کامل و مفصل در این خصوص توضیح داده ایم.

امروزه اصطلاح تلفن مجازی رایج شده و احتمالا در خصوص آن شنیده اید. بسیاری از بیزینس ها به تلفن مجازی نیاز دارند و به این دلیل است که کسب و کارها از تلفن اینترنتی و تلفن مجازی استفاده میکنند و برایشان حائز اهمیت است.

حال به تعریف تلفن اینترنتی و تلفن مجازی میپردازیم. در ادامه نیز مزایا و امکانات آن ها را شرح می دهیم.

تلفن اینترنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

خط تلفن اینترنتی شماره ای است که با پیش شماره ی 9 شروع می شود. همانطور که از نامشان مشخص است، به سیم کشی مخابرات احتیاجی ندارند و بر بستر اینترنت هستند.

شاید سوالی در ذهنتان پیش بیاید که چگونه میتوان از این تلفن ها استفاده کرد؟ تلفن ابری(اینترنتی) به سیم کشی مخابراتی نیازی ندارند. کافیست سافت فون مورد نظر را روی تلفن و یا سیستم خود نصب کنید و تنظیمات را انجام دهید.

شما میتوانید از بخش راه اندازی تلفن اینترنتی در خصوص نحوه راه اندازی این تلفن ها مطلب بیشتری را مطالعه کنید.

تلفن اینترنتی مزیت داشتن تماس دو طرفه را دارد. با داشتن اینترنت پر سرعت می توان کیفیت تماس ها را نیز بالا برد. اما در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته باشیم، امکان برقراری تماس وجود ندارد؛ چرا که این تلفن ها وابسته به اینترنت هستند.

تلفن مجازی چیست ؟

این تلفن ها با شماره ی تلفن ثابت و پیش شماره ی 2 تا 8 می باشد. تلفن مجازی محدود به مکان خاصی نیست. مزیت مهم تلفن های مجازی همین موضوع است که با توجه به عدم نیاز به سیم کشی مخابراتی و سخت افزارها و نرم افزارها می توان تماس ها را برقرار نمود.

همچنین می توان در تلفن مجازی از خدمات زیادی بهره مند شد . این خدمات نظیر تلفن گویا و داشتن مرکز تماس و…. می باشد .
با تلفن مجازی می توان در دریافت و ارسال فکس ها نیز به صورت اینترنتی بهره مند شد .

مزایای تلفن مجازی

به چند قابلیت تلفن اینترنتی و مجازی در متن زیر اشاره شده است .

قابلیت های خط اینترنتی :

  • مالکیت دائمی خط بنام خریدار
  • سامانه تلفن گویای مجازی
  • امکان تماس همزمان دو طرفه
  • صندوق صوتی و فکس
  • امکان تعریف منوهای تو در تو
  • امکان تعریف داخلی نامحدود
  • امکان تعریف اولویت تماس
  • امکان تعریف سناریوی های متنوع بسته به نیاز مجموعه
  • دایورت تماس هوشمند به موبایل و شماره ثابت شهری
  • تنظیمات آنلاین بدون نیاز به سخت افزار و نرم افزار
  • گزارش تماس لحظه ای در پورتال و بصورت پیامک
  • امکان برقراری تماس خروجی از هر نقطه ایران

بسته به شرایط و بررسی تمامی عوامل در کسب و کارتان می توانید تلفن اینترنتی را از شرکت آس تل تهیه نمایید.

راه اندازی و نصب تلفن اینترنتی و تلفن مجازی نیز بسیار آسان می باشد. مشاوران ما به شما کمک میکنند تا انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. همچنین تلفن مجازی یک سر شماره به مانند تلفن ثابت را داراست و برقراری تمامی تماس ها اینگونه به صرفه تر می شود.

قابلیت های خط تلفن مجازی :

1 . ایجاد داخلی به میزان مورد نیاز

2 . توانایی دریافت دو تماس به طور همزمان

3 . نداشتن محدودیت جغرافیایی

4 . کیفیت قابل قبول در مکالمات

5 . داشتن فکس اینترنتی

در این مقاله سعی بر این بود به صورت واضح و شفاف از قابلیت ها و مزایا و امکانات تلفن مجازی و تلفن اینترنتی نام برده شود ‌. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف و یا تهیه ی محصولات و خرید خط تلفن اینترنتی می توانید از طریق سایت آس تل با پشتیبانان ما ارتباط برقرار نمایید و نیاز خود را برطرف سازید .

دیدگاه خود را بنویسید