صف تماس در مرکز تماس ویپ

زمان مطالعه :4 دقیقه
صف انتظار چیست

در این مقاله به طور کامل با صف انتظار در مرکز تماس ویپ آشنا می شوید.

صف تماس در ویپ یک امکان و قابلیت بسیار مفید سرویس ویپ میباشد که بسیار کاربردی است .
صف انتظار زمانی کاربرد دارد که تعداد تماس ها زیاد و اپراتور ها کم باشد. در این مواقع کاربران در صف انتظار منتظر نوبت خود برای وصل شدن به داخلی مورد نظر و اپراتور ها می شوند.

ویپ با ویژگی پخش موسیقی(music on hold) در این سرویس باعث می شود زمانی که مشتری در انتظار وصل شدن تماسش به اپراتور است، به صدای موزیک گوش دهد.
این قابلیت بسیار مهم است و اهمیت آن در از دست ندادن هیچ نوع تماسی است.

امکانات صف انتظار و کاربردهای آن :

1 . قابلیت پاسخگویی به تمامی تماس ها به ترتیب

2 . پخش شدن تمامی تماس ها در بین اپراتورها. یعنی به هر یک از اپراتور ها تماس هایی با تعداد یکسان می رسد.

3 . امکان اعلام زمانی که مشتری لازم است در صف منتظر بماند. امکان پخش موسیقی انتظار که باعث جلب رضایت مشتریان می شود. همچنین مشتری برای پاسخگویی اپراتور دیگر سردرگم نیست و مدت زمانیکه نوبت آن ( مشتری ) فرا رسد مشخص می شود .

این امکان برای مشاغلی که تعداد تماس های ورودی زیادی دارند ، بسیار قابلیت پراهمیتی است . برای شرکت ، یا سازمان و یا همچنین کسب و کارهای دیگر مفید است ‌.

با این قابلیت تمامی تماس ها پاسخ داده می شوند ‌و مشتریان احساس رضایت دارند.
با راه اندازی صف انتظار مشتریان خود را از دست نمی دهید و پاسخگویی به تماس ها طبق نظم خاصی پیش می رود.

صف تماس در تصویر

اجزای صف تماس :

1 . Caller : برای نشان دادن صف های تماس است .

2 . Agents : اپراتور های پاسخ دهنده تماس ها در صف انتظار .

3 . Static : افرادی که در صف های تماس وجود دارند و نمی توانند خارج شوند.

4 . Dynamic : یعنی افرادی که به دلیل تعداد تماس های زیاد می تواند صف را ترک کنند .

5 . Ring estrategy : یعنی یک روش برای تقسیم تماس ها .

6 . Moh : یعنی موزیک و موسیقی که در زمان انتظار در صف پخش می شود.

7 . Announrcments : همان موزیکی که در زمان انتظار پخش می شود .

8 . Caller position announcement : اعلام مدت زمانیکه تماس گیرنده در صف میماند .

9 . Frequency : زمان فاصله ای در بین هر اعلام بر ثانیه .

10 .Announce position : یعنی اعلام کردن نوبت هر تماس .

11 . Announce Hold time : یعنی اعلام زمان نوبت بر دقیقه .

call center یا صف انتظار :

به جرات می توان گفت ، این قابلیت در ویپ حتی بهتر از داشتن کارکنان زیاد برای پاسخگویی است .

زیرا با ویژگی هایی که دارد، اتلاف وقتی ایجاد نمی کند و در هزینه استخدام کردن کارمندان برای پاسخگویی تماس ها بسیار کمک حال سازمانها میباشد. شما میتوانید دو اپراتور داشته باشید و ده تماس در لحضه را پاسخ دهید؛ چرا که ده مشتری در صف تماس قرار میگیرند و مدت زمان انتظار تا پاسخگویی اپراتور اعلام میشود. با پخش موزیکی برای مشتریان آن ها را کمی سرگرم کنید تا به اپراتور اصلی متصل شوند. همچنین می توانید اطلاعات مفیدی را در قالب موزیک انتظار در اختیار انها قرار دهید.

مهمتر از آن دیگر هنگام تماس گرفتن مشتریان تلفن سازمان اشغال نمی باشد.
در نتیجه ارائه خدمات به مشتریان بسیار مطلوب و با کیفیت می شود .
همچنین دیگر نگران این مسئله نیستید که مشتریان مهم و یا تماس های مهم را شما از دست می دهید؛ چرا که در صف تماس امکان اولویت دهی به تماس های مهم وجود دارد.

دیدگاه خود را بنویسید