این بخش از مقاله در خصوص صف انتظار در ویپ می باشد .
صف انتظار در ویپ یک امکان و قابلیت بسیار مفید در این سرویس ( ویپ ) است .
و زمانی که تعداد تماس ها زیاد باشد کاربرد دارد در این مواقع کاربران در صف انتظار منتظر نوبت خود برای وصل شدن ، به داخلی مورد نظر و اپراتور ها می شوند .
ویپ با ویژگی پخش موسیقی در این سرویس باعث می شود . مشتری زمانیکه در انتظار وصل شدن تماسش به اپراتور است به صدای موزیک گوش دهد .
این قابلیت بسیار مهم است و اهمیت آن در از دست ندادن هیچ نوع تماسی است .
امکانات صف انتظار و کاربردهای آن :
1 . قابلیت پاسخگوی تمامی تماس ها به ترتیب
2 . پخش شدن تمامی تماس ها در بین اپراتورها یعنی به هر یک از اپراتور ها تماس های یکسان می رسد .
3 . امکان اعلام زمانی که در صف منتظر مانده اند . امکان پخش موسیقی کاهش انتظار که باعث جلب رضایت مشتریان می شود . و وقت آن ها اتلاف نمیشود . همچنین مشتری برای پاسخگویی اپراتور دیگر سردرگم نیست . و مدت زمانیکه نوبت آن ( مشتری ) فرا رسد مشخص می شود .
این امکان برای مشاغلی که تعداد تماس های ورودی زیادی دارند ، بسیار قابلیت پراهمیتی است . و برای شرکت ، یا سازمان و یا همچنین کسب و کارهای دیگر مفید است .
زیرا با این قابلیت تمامی تماس ها پاسخگو می شوند و تمامی مشتریان احساس رضایت دارند .
در این قابلیت هیچ وقت تماس گیرنده معطل نمی شود .
اپراتور ( صف انتظار ) به نوعی عمل میکند که تماس گیرنده ای که زودتر تماس میگیرد پاسخگوی به آن در لحظه انجام می شود .
با این قابلیت می توانید تمامی تماس ها را به خوبی مدیریت کرده و مشتریان خود را راضی نگهدارید .
اجزای صف تماس :
1 . Caller : برای نشان دادن صف های تماس است .
2 . Agents : یعنی اپراتور های پاسخ دهنده تماس ها در صف انتظار .
3 . Static : یعنی افرادی که در صف های تماس وجود دارند و نمی توانند خارج شوند.
4 . Dynamic : یعنی افرادی که به دلیل تعداد تماس های زیاد می تواند صف را ترک کنند .
5 . Ring estrategy : یعنی یک روش برای تقسیم تماس ها .
6 . Moh : یعنی موزیک و موسیقی که در زمان انتظار در صف پخش می شود.
7 . Announrcments : یعنی همان موزیکی که در زمان انتظار پخش می کنند .
8 . Caller position announcement : یعنی اعلام مدت زمانیکه تماس گیرنده در صف میماند .
9 . Frequency : یعنی زمان فاصله ای در بین هر اعلام بر ثانیه .
10 .Announce position : یعنی اعلام کردن نوبت هر تماس .
11 . Announce Hold time : یعنی اعلام زمان نوبت بر دقیقه .
call center یا صف انتظار :
به جرات می توان گفت ، این قابلیت در ویپ حتی بهتر از داشتن کارکنان زیاد برای پاسخگویی است .
زیرا با ویژگی های که دارد ن اتلاف وقتی ایجاد می کند .و هم در هزینه استخدام کردن کارمندان برای پاسخگویی تماس ها بسیار کمک حال سازمانها میباشد .
مهمتر از آن دیگر هنگام تماس گرفتن مشتریان تلفن سازمان اشغال نمی باشد .
ارائه خدمات به مشتریان بسیار مطلوب و با کیفیت می شود .
و دیگر نگران این مسئله نیستید که مشتریان مهم و یا تماس های مهم را شما از دست می دهید .