مشکل برطرف کردن صدای یک طرفه در ایزابل
برای حل مشکل صدای یک طرفه در ایزابل باید تنظیمات سیپ را بررسی کنید و تغییراتی در تنظیمات آن ایجاد کرده باشید . به صورت مرحله ای حل این مشکل را بازگو میکنیم .
برطرف کردن صدای یک طرفه در ایزابل :
1 . باید در تنظیمات سیپ تغییراتی ایجاد کنیم.
2 . تغییر ایجاد شده در تعریف داخلی نیز باید اعمال شود .
3 . تغییرات در تنظیمات سیپ باید این چنین باشد ، که در سرور ایزابل Unembedded در لیست PBX و گزینه lssabelPBX زده این قسمت در Security و گزینه Advanced Setting باید Enable direct access را روشن کنید و سپس Unembedded lssabelPBX در تنظیمات و نات Astersik SIP setting گزینه یس را بزنید . و IP Configuration را Static کنید .
4 . در تغییرات تعریف داخلی باید در تنظیمات داخلی Device Option را نات کنید و در حالت یس بگذارید .
در این صورت انجام تماس دوطرفه میشود و مشکل صدای یک طرفه در ایزابل درست میشود ، این مشکل به دلیل تنظیم نشدن سیستم ویپ است و برای تمامی سیستم هایش که پروتکل سیپ را دارند وجود دارد . که در این حالت فقط صدای فردی که از بیرون تماس گرفته پخش میشود و صدای فردی که داخل شرکت است شنیده نمیشود . که با این راه حل مشکل را برطرف میسازیم .
پس حتما باید NAT را انجام دهید .
Network address translation یا NATکه مخفف این عبارت است .
روشی که تبدیل آدرس شبکه ها را انجام میدهد Private یا Local است .
آدرس public برای پروژه درvoip است .
راهکار ایزابل در این بخش برای انجام دادن NAT آدرس Ip public است.
دیدگاه خود را بنویسید