تلفن ابری چیست؟‌ | همه چیز درمورد تلفن ابری

زمان مطالعه :7 دقیقه
تلفن ابری چیست؟

تلفن ابری یک سرویس مبتنی بر اینترنت است که به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق اتصال به اینترنت، تماس‌های تلفنی را انجام دهند. این سرویس از طریق فناوری VoIP (صوت از طریق اینترنت) ارائه می‌شود و برای برقراری تماس‌ها از اینترنت به جای شبکه تلفن همراه یا شبکه تلفن ثابت استفاده می‌کند.

با استفاده از تلفن ابری، کاربران می‌توانند به صورت مستقیم از رایانه شخصی خود، تلفن همراه یا تلفن هوشمند، تماس بگیرند و تماس‌هایی را دریافت کنند، بدون اینکه نیاز به سخت‌افزار تلفن خاصی داشته باشند. این سرویس اغلب از طریق نرم‌افزارهای تلفن ابری یا کلاینت‌های ویژه برای رایانه‌ها و دستگاه‌های همراه ارائه می‌شود.

پادکست تلفن ابری چیست ؟

پیشرفت های فناوری در حوزه های مختلف از جمله سیستم تلفن ابری، تغییرات ارزشمندی را در نحوه کار مشاغل ایجاد کرده است. هنگامی که مشتریان شما تماس می گیرند، انتظار دارند در کوتاه ترین زمان پاسخ مناسبی دریافت کنند. همچنین ارتباط انسانی بسیار مهم بوده و نباید سیستم تلفن شما به طور کلی دیجیتالی باشد. دلایل زیادی برای تغییر تلفن ثابت آنالوگ به نوع ابری آن وجود دارد.

در ادامه به طور مفصل با این مقوله آشنا خواهید شد.

تلفن ثابت ابری(اینترنتی) چیست؟

سیستم تلفن ابری از فناوری voip برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می کند و بر روی بستر اینترنت قابل استفاده است. خطوط اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ مناسب میباشد؛ اما به دلیل هزینه ی راه اندازی و مرکز تلفن ویپ برای کاربران خانگی توصیه نمی شود. راه اندازی تلفن اینترنتی مزایای زیادی دارد. از جمله می توان به کاهش هزینه های مکالمات، دسترسی راحت برای نیروهای دورکار، استفاده از ویژگی ها و امکانات ویژه اشاره نمود.

تعرفه تماس خطوط ابری چقدره؟

هزینه مکالمات حدود ۱۰ درصد نسبت به مخابرات ارزان تر است. همچنین هزینه تماس داخلی به داخلی رایگان است. به عنوان مثال اگر یک داخلی شما در شعبه تهران باشد و داخلی دیگر در شعبه ی دیگر تهران یا حتی شهر دیگری باشد، تماس های داخلی به داخلی رایگان میباشد.

تلفن مجازی بدون سیم کشی

سیستم تلفن ابری چگونه کار میکند؟

برخلاف تلفن های آنالوگ سنتی که صدای شما از طریق کابل ها و شبکه PSTN ارسال می شود، سیستم های مبتنی بر ابر صدای شما را به بسته های دیجیتالی کوچک تقسیم می کند و بر روی اینترنت برای مخاطبتان ارسال میکند.

این فناوری اجازه می دهد تا محیط کاری انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. در واقع با تغییر لوکیشن دفتر کار شماره تلفن شما تغییر نمی کند و مشتریان قدیمی تان را از دست نخواهید داد. همچنین اگر نیروی دورکار دارید یا چندین شعبه در سراسر تهران یا ایران دارید، کارمندان شما میتوانند با یک شماره ی ثابت با مشتریان در ارتباط باشند. هیچگونه محدودیتی روی خطوط اینترنتی وجود ندارد.

مزایا و امکانات تلفن ابری

با استفاده از تلفن ابری، شما می‌توانید تماس‌های تلفنی را به همه جا دنبال کنید، بدون اینکه به یک مکان خاص محدود شوید. این به معنای این است که می‌توانید از هر کجا که اینترنت داشته باشید، به تلفن ابری خود دسترسی داشته باشید و تماس‌های تلفنی را دریافت و برقرار کنید. این امکانات معمولاً با هزینه‌های اضافی بسیار کمتری نسبت به خطوط تلفن ثابت یا شبکه‌های تلفن همراه ارائه می‌شوند.

به علاوه، تلفن ابری معمولاً امکاناتی مانند انتقال تماس، تماس‌های همزمان (کنفرانس تلفنی)، پیام‌های صوتی، تماس‌های ویدئویی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را نیز ارائه می‌دهد. این سرویس به کاربران کسب‌وکار و شخصی امکان می‌دهد تا به طریقی ارتباطات خود را بهبود بخشند و به سادگی و با کمترین هزینه ممکن به تماس با دیگران بپردازند.

با خرید خط ابری و استفاده از مرکز تلفن می توانید به تعداد اپراتور هایتان، داخلی داشته باشید. امکان راه اندازی صف انتظار، منشی گویا، اتصال به crm برای افزایش رضایت مشتری و از دست ندادن مشتریان وجود دارد. همچنین می توانید مکالمات را شنود کنید و در صورت نیاز ضبط مکالمات را فعال نمایید تا عملکرد کارمندانتان را هر چند وقت یکبار بررسی فرمایید.

در صورتی که میخواهید مشاوره لازم در این مورد را داشته باشید با شماره 91099010-021 تماس حاصل فرمایید.

قیمت مرکز تلفن ابری

  • امکانات
  • تعداد داخلی
  • امکانات ویژه
  • سطح پشتیبانی
  • هزینه راه اندازی – یکبار (تومان)
  • هزینه نگهداری – سه ماه (تومان)
  • هزینه نگهداری – سالیانه (تومان)
  • پلن برنزی
  • 4 عدد
  • تلفن گویا
  • دارد
  • 700 هزار تومان
  • 800 هزار تومان
  • 2.5 میلیون تومان
  • پلن نقره ای
  • 10 عدد
  • گزارش ریز مکالمات
  • دارد
  • 1.4 میلیون تومان
  • 1.2 میلیون تومان
  • 3.3 میلیون تومان
  • پلن طلایی
  • 20 عدد
  • تنظیم ساعت کاری
  • دارد
  • 2 میلیون تومان
  • 1.6 میلیون تومان
  • 5 میلیون تومان
  • پلن پلاتینیوم
  • 30 عدد
  • سافت فون اختصاصی
  • دارد
  • 4 میلیون تومان
  • 2.6 میلیون تومان
  • 8.5 میلیون تومان

بیشتر بخوانید : قیمت تلفن ابری

تلفن ابری: راهی ساده برای ارتباطات موثر و بهتر

“تلفن ابری: راهی ساده برای ارتباطات موثر و بهتر” به معنای استفاده از سرویس‌های تلفنی مبتنی بر ابر است که به کاربران امکان می‌دهد ارتباطات خود را با دیگران بهبود بخشند و از امکانات پیشرفته استفاده کنند. این سرویسات از فناوری VoIP استفاده می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد تا تماس‌های تلفنی را از طریق اینترنت برقرار کنند، به جای شبکه‌های تلفن ثابت یا تلفن همراه.

از ویژگی‌هایی که تلفن ابری را به یک راه ساده و موثر برای ارتباطات تبدیل می‌کند، می‌توان به امکان برقراری ارتباط از هر کجا که دسترسی به اینترنت داشته باشید، انعطاف‌پذیری در تنظیمات و قابلیت‌های تلفن، قابلیت‌های پیشرفته مانند انتقال تماس، تماس‌های همزمان و تماس‌های ویدئویی، و همچنین هزینه‌های کمتر نسبت به راه‌های سنتی ارائه خدمات تلفن اشاره کرد.

به طور خلاصه، تلفن ابری به کاربران امکان می‌دهد تا با سادگی، انعطاف‌پذیری، و از امکانات پیشرفته استفاده کنند تا ارتباطات موثرتری را برقرار کنند، سودمندترین تجربه ارتباطی را برای خود و برای کسب‌وکارهایشان فراهم کنند.

از جمله مزایای تلفن اینترنتی voip بی سیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کم هزینه: مزیت اصلی انتخاب سیستم تلفن ابری مقرون به صرفه بودن آن است. شما میتوانید با کمترین مبلغ به امکانات کاربردی دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز پلن خود را ارتقا دهید. تماس های تلفنی بخش اصلی بسیاری از بیزینس ها محسوب می شود. با تقویت سیستم تلفنی مجموعه تان رشد چشمگیری در فروش و برندسازی خواهید داشت.

– امنیت بالا: مرکز تلفنی که توسط مجموعه آس تل ارائه می شود دارای سطح امنیت بالایی می باشد. کال سنتر تمامی مشتریان روی سرور های مخصوص در دیتاسنتر های معتبر آس تل نصب شده و برای مقابله با هر گونه حمله ای امادگی لازم را دارد.

– عدم وابستگی به مکان خاص:‌ از آنجایی که خطوط ابری روی بستر اینترنت راه اندازی می شوند، در هر مکانی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. حتی اگر در مسافرت باشید یا جایی که به اینترنت متصل نباشید، امکان دایورت تماس روی خط تلفن همراه وجود دارد.

– کیفیت بالای تماس: با اتصال به اینترنت پرسرعت، کیفیت صدای full HD را تجربه خواهید کرد. کیفیت صدای بالا، باعث جذب مشتری و جلب اعتماد او می شود.

*سوال رایجی اکثر افراد می پرسند این است که آیا مشتری هم باید اینترنت داشته باشد تا با خط ویپ ما تماس بگیرد؟ خیر، فقط شما بایستی به اینترنت متصل باشید تا روی خط اینترنتی پاسخ دهید و مخاطبین شما لازم نیست که اینترنت دسترسی داشته باشند.

دیدگاه خود را بنویسید