6 راه حل برای بهبود مشکل کیفیت صدا در voip

زمان مطالعه :0 دقیقه
راه حل برای بهبود مشکل کیفیت صدا در voip

راه حل های مختلفی برای بهبود مشکل کیفیت صدا در voip وجود دارد که ما به 6 مورد آن اشاره می کنیم.

پایین بودن کیفیت صدا در تماس مطمئنا بسیار اذیت کننده و نا پسند هم برای شما و هم برای مشتریان شماست.

بهتر است در هنگام تماس از کیفیت بالایی در انتقال صدا بهره ببرید و این را به مشتریان خود نیز هدیه دهید.

در تلفن اینترنتی شاید در ابتدای راه اندازی آن کیفیت تماس ها پایین باشد اما با استفاده از راه حل های پایین آن را افزایش دهید.

1- پورت های فایروال

این موضوع را همیشه بررسی کنید که پورت های مورد استفاده ویپ توسط فایروال بلاک نشده باشند.

فایروالها می توانند یکی از عوامل اصلی کاهش کیفیت در مکالمات ویپ باشند.

2- تنظیمات کدک

در قدم اول بررسی کنید که تنظیمات کدک به درستی انجام شده باشند.

شرکت های سرویس دهنده مانند مخابرات و شاتل ترجیح می دهند از کدک G.711Alaw به عنوان دیفالت استفاده کنند.

اینکه از کدک نامناسب استفاده کنید باعث می شود در ارسال و دریافت صدا دچار اختلال شوید.

3- بررسی پهنای باند

بر روی شبکه داخل شرکت خود LAN و یا شبکه خارجی WAN حتما بررسی کنید که پهنای باند لازم را دارید.

همچنین از برنامه های دانلود سریع در شبکه داخلی خود جلوگیری کنید.

به طور مثال برای کدک G711 نیاز به 87.2kbps پهنای باند دارید

4- بررسی پهنای باند خارجی Broadband

از شرکت و مجموعه ای که اینترنت خریداری می کنید حتما بررسی کنید که حداقل یک پهنای باند 2Mb ارسال و 2Mb دریافت را داشته باشید.

برای مکالمه با کیفیت شما به آن نیاز دارید و سعی کنید از حداکثر پهنای باند استفاده کنید.

5- بررسی هدر رفت بسته Packet Loss

با استفاده از ابزار بررسی Packet loss  پهنای باند خود بین سرور تا گیت وی شبکه خود و بین سرور تلفنی تا سرویس دهنده تلفنی خود را بررسی کنید.

اینکه هر بیت از دیتا را از دست بدهید در واقع یک بخش از صدای طرف مکالمه را از دست داده اید.

این اتفاق باعث تکرار جمله در مکالمه می شود و به مذاق دو طرف خوش نخواهد آمد.

6- بررسی شبکه داخلی LAN

داشتن مشکل در شبکه داخلی مانند مشکل loop یا ترافیک بالا هم باعث می شود که کیفیت صدا کم بشود پس آن را هم بررسی کنید.

 

تعرفه مرکز تلفن ابری

  • نام پلن
  • خط تلفن رایگان
  • تعداد داخلی
  • منشی و صف گویا
  • قابل ارتقا
  • تماس ورودی و خروجی
  • امکانات ویژه
  • هزینه راه اندازی (یکبار)
  • هزینه نگهداری (سالیانه)
  • پلن برنزی
  • X
  • 5 عدد
  • منشی گویا
  • 830,000
  • 500,000
  • پلن نقره ای
  • 10 عدد
  • گزارش تماس
  • 1,300,000
  • 500,000
  • پلن طلایی
  • 30 عدد
  • تنظیم ساعت کاری
  • 2,830,000
  • 700,000
  • پلن الماس
  • 50 عدد
  • کنفرانس
  • 4,750,000
  • 900,000

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.