آموزش راه اندازی تلفن تحت شبکه

زمان مطالعه :4 دقیقه
ویپ سرور

آموزش راه اندازی تلفن تحت شبکه موضوع مقاله این بخش میباشد که به طور کامل به آن پرداخته ایم .

راه اندازی تلفن تحت شبکه :

همانطور که می دانید تلفن یک راه مهم ارتباطی میباشد و امرزه بسیاری از کارهای مهم از طریق همین تکنولوژی قابل انجام است . برای هر کسب و کاری نیز قبل از هرچیزی ارتباط مهم است ارتباط صحیح با مشتری و راضی و خشنود نگه داشتن آن کار سختی نیست با داشتن خدمات متنوع و امکانات فراوان میتوان هم به کسب و کار رونق بخشید و هم میتوان وفا دارای مشتریان را بیشتر نمود .

زمانی که مشتری با کسب کار به صورت تلفنی ارتباط بگیرد و کار آن در اسرع وقت و به آسانی انجام شود باعث خوشحالی و رضایت او میگردد که با روند همین امر مشتریان زیادی نیز جذب میشوند .
در خطوط بالا به موضوع امکانات زیاد برای جلب خشنودی مشتری اشاره شد .
شاید سوالی که پیش بیاید این باشد که این امر بسیار برای کسب و کارها هزینه بر است پس

چگونه با هزینه کم خدمات متنوعی ارائه دهیم؟

با تهیه تلفن تحت شبکه میتوان ارتباطی مدرن با کیفیت داشت و علاوه بر این موارد امکانات زیادی برای مشاغل خود ایجاد نمود .

تلفن تحت شبکه :

تلفن تحت شبکه به دستگاهی میگویند که امواج صوتی را در بستر شبکه و از طریق اینترنت منتقل می کنند . تصوری که ما از دستگاه‌های تلفن داریم، این است که برای جا به جایی صدا، حتما نیاز به اتصال به یک خط آنالوگ مخابرات دارند. تلفن‌های IP اما اینگونه نیستند در واقع ، آن‌ها هیچ نیازی به خطوط سنتی آنالوگ ندارند.

نکته:

قبل از تهیه ی تلفن های ویپ باید تمام عوامل کار را درنظر گرفت و آنها بررسی نمود که (اینترنت محل کار ، پهنای باند، تعداد کارکنان، تعداد مشتریان و…) از این موارد میباشند .

حال راه اندازی و اتصال این دستگاه (VOIP) را شرح میدهیم

.

راه اندازی تلفن تحت شبکه

مراحل نصب و راه اندازی VOIP :

با وارد نمودن آدرس آی پی به PBX می رویم .

ارائه دهنده VoIP را در قدم بعدی باید تنظیم کنیم .
یعنی پیکربندی سرور برای برقراری ارتباط با خطوط خارج از دفتر از طریق ارائه‌دهنده VoIP انتخابی شما است.

نکته : بدون انجام این مرحله ، شبکه شما فقط میتواند برقراری ارتباط داخلی را انجام دهد .

در مرحله بعدی باید بدین گونه ترانک را تنظیم نمایید
در قسمت نام ترانک ، نام ارائه را وارد نماید و در قسمت Outbound CallerID: شماره جدید VoIP که اختصاص داده است وارد میکنید و
در زمان نصب allow any CID را تنظیم کنید،
پس از اتمام این مراحل به منظور ایمن تر شدن block foreign CIDs تغییر دهید .

برای دسترسی به تماس های خارجی باید قسمت inbound route را تنظیم کنید .

بخش destination for the inbound route برای هدایت تماس به هر نقطه ای میباشد یعنی با تنظیم کردن این قسمت تعیین میکنید که تماس به چه نقطه ای هدایت شود .

پیکربندی دستگاه تلفن :

شماره‌گیری کردن داخلی گزینه add route را انتخاب کنید و بعد آن به انجام مراحل زیر بپردازید

۱.نام مسیر (Route name): داخلی
۲.نوع مسیر (Route type): درون شرکت
۳.گروه زمانی (Time group): دائمی
۴.الگوی شماره‌گیری (Dial pattern): در قسمت “match pattern field” وارد کنید: ZZZZ
سپس آن ها را ذخیره کنید.

شماره‌گیری شماره تلفن خارج از کشور:

دوباره گزینه add route را انتخاب کرده و اطلاعات زیر را وارد کنید :
۱. نام مسیر (Route name): خارج از کشور
۲. نوع مسیر (Route type): بدون بررسی
۳.گروه زمانی (Time group): دائمی
۴.الگوهای شماره گیری (Dial pattern): تعداد زیاد یا معدودی الگوی شماره گیری اینجا اضافه کنید. با انجام این مراحل تماس های خارجی نیز فعال میشود
Trunk sequence: Trunk sequence ویپ را در وارد کنید.
و در آخر submit شود .

امکانات مهم :

دارای دفترچه تلفن و گزارش تماس ها است .
پاسخگوی همزمان به چند شماره ی داخلی با یک تلفن
برقراری کنفرانس صوتی
صف انتظار
ارسال و هدایت مکالمه
نگه داشتن تماس پاسخگویی خودکار
صندوق صوتی و اطلاع دهنده پیام
مدیریت تنظیمات از طریق پنل تحت وب
انتخاب موسیقی
امکان اتصال هدست به جای گوشی
و…

دیدگاه خود را بنویسید