تفاوت سیپ فون و سیپ ترانک چیست؟

زمان مطالعه :6 دقیقه
SIP-Trunk

تفاوت سیپ فون و سیپ ترانک چیست؟ برای بدست آوردن جواب این سوال همراه ما باشید

سیپ ترانک ها (SIP Trunks) چه هستند و چگونه کار می کنند؟

قبل از ویپ (voip) و پیشرفت های اخیر در صنعت مخابرات و ارتباطات از راه دور ، همه چیز باید سیم کشی میشد. اما امروزه ، تغییرات بسیاری حاصل شده است. ویپ جای خود را به نوآوری هایی مانند سیپ ترانک (sip trunk) و سیپ فون (sip phone) داده است. اما sip trunk دقیقا چیست؟مانند نسخه دیجیتالی خط تلفن معمولی کار می کند.

Trunk  ارتباطی مبتنی بر اینترنت بوده ؛ اما بخاطر نام غلطی که دارد ، برخی تصور روبرو شدن با مدار فیزیکی را دارند که کاملا اشتباه می باشد. SIP Trunk ، ارتباطی مجازی بوده که به مشتریان شما اجازه می دهد تا دقیقا هزینه ی انچه که نیاز دارند را پرداخت کنند ؛ زیرا امکان انتخاب تعداد کانال مورد نیاز بوده و شرکت ها را مجبور به پرداخت ظرفیت بیشتر از نیاز خود نمی کنند.

*از بخش خط سیپ ترانک چیست میتوانید به طور کامل با sip trunk آشنا شوید.

تفاوت SIP Trunks و SIP phones :

sip trunk با sip phone متفاوت است.

Sip trunk مانند ظرفی است که چندین خط sip را در خود جای داده است. در واقع سیپ فون (sip phone)، تلفن تحت پروتکل sip بوده (می تواند از طریق پروتکل SIP تماس تلفنی برقرار کند) که با مزایای فوق العاده اش ، جزء یکی از محبوب ترین سرویس های تلفنی محسوب می شود. یکی از مزیت های این خطوط ، مختص مناطقی می باشد که خطوط مخابراتی در حد برطرف کردن نیاز انها اللخصوص شرکت هایی که نیاز به چندین خط تلفنی دارند ، نیست. تنها نیاز راه اندازی این سرویس ها اینترنت بوده که میتوان تا هر تعداد خط را از این طریق دریافت کرد.

سیپ فون راهی برای داشتن تماس های همزمان است. تعداد کانال تماس های همزمان به میانگین تعداد تماس های همزمان که در هر زمان از روز کاری انجام می شود ، بستگی دارد.

خطوط SIP تلفن ثابت شما را قادر به ارسال و دریافت تماس از طریق اینترنت می کند. تفاوت عمده انها با خطوط معمولی در بکارگیری سیم های مسی ، برای برطرف کردن نیازهای ارتباطی شماست. خطوط تلفن معمولی فقط می توانند داده های صوتی را پردازش کنند.

با استفاده از SIP ، کابلهای شبکه شما ، سیگنالهای چندرسانه ای را برای ارتباطات صوتی ، پیام رسانی فوری و کنفرانس ویدیویی ، حمل می کنند.

در مرکز تماس های ویپ ، با خرید سیپ ترانک (sip trunk) می توانید صاحب صدها کانال SIP شوید ، تنها با یک سیپ ترانک! همچنین هر تماس یک کانال را اشغال می کند. به همین ترتیب ، اکثر مشاغل برای تأمین تمام نیازهای ارتباطی خود فقط به یک SIP Trunk نیاز دارند.

امروزه تلفن اینترنتی محبوبیت زیادی را با توجه به مقرون به صرفه بودن و دیگر مزایا ، دارد. با خرید تلفن اینترنتی از سایت آس تل تجربه ای شگفت انگیز را در کار خود تجربه کنید.

sip trunk

– مانند یک تنه درخت در مقابل شاخه های آن :

sip phone در مقابل sip trunk در شکل زیر نشان داده شده است. تشبیه اساسی یک درخت (تنه) با شاخه های زیاد (خطوط) باید تفاوت این دو اصطلاح را نشان دهد. 

*sip phone مانند شاخه های این درخت می باشد. SIP Trunk مشابه یک تنه درخت بوده که میتواند دارای شاخه‌های زیادی باشد که هر شاخه ی آن ، یک خط تلفن را نشان می‌دهد.

sip trunk

 

– مانند یک آزادراه در مقابل خطوط آن

sip trunk vs sip phone

همچنین می توانید یک sip trunk را به عنوان یک آزادراه تصور کنید. در این تشبیه ، چندین خط که آزادراه را تشکیل می دهند خطوط SIP را نشان می دهند. وسایل نقلیه ای که در جهت مخالف حرکت می کنند ، بسته های داده ای را نشان می دهند که از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می شوند.

مزایای سیپ ترانک

1) تنظیم آسان / نگهداری کم :

برای نصب و نگهداری SIP trunk ، نیازی به خطوط تلفن فیزیکی و سایر سخت افزارها ندارید. تنها اتصال به اینترنت کافی می باشد.

2) مقرون به صرفه / هزینه های کمتر :

سیپ ترانک ها ، می توانند هزینه های خدمات تلفن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. تماس های درون شبکه ای و همچنین تماس های داخلی از راه دور رایگان است. ضمنا ، هزینه تماس های بین المللی کسری از هزینه های تلفن معمولی است.

3) مقیاس پذیری :

دریافت خطوط اضافی SIP (افزایش کانال) ، بسیار آسان تر از نصب SIP trunk است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به ارائه دهنده SIP خود اطلاع دهید. نیازی به سخت افزار اضافی نیست.

4) قابل اعتماد :

SIP trunk امکان مدیریت ریسک بهتر از طریق redundancy خدمات و اطمینان بیشتری را فراهم می کند. به عنوان مثال ، در صورت قطعی اینترنت ، می توانید با تلفن های ثانویه تماس بگیرید.

5) خدمات مشتری پیشرفته :

سیپ ترانک به شما مجموعه ای از قابلیت های چندرسانه ای را می دهد. این می تواند باعث بهبود فروش ، بازاریابی و خدمات به مشتری شود. علاوه بر خدمات صوتی ، می تواند پیامک ، به اشتراک گذاری فایل ، وب کنفرانس و … را شامل شود.

جهت مطالعه سایر مقالات به وبلاگ ما مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید