توزیع خودکار تماس (Automatic Call Distribution) در VoIP چیست؟
هدف از این مقاله توضیح عنوان توزیع خودکار تماس (Automatic Call Distribution) در تلفنهای مجازی چیست؟ می باشد . برای اطلاع بیشتر از این عنوان با آس تل همراه باشید .
ACD مخفف عبارت Automatic Call Distribution میباشد .
این عمل یک ویژگی برای هدایت نمودن تماس ها به طور خودکار به بخش های تجاری است .
در ادامه به برخی از مزایای این برنامه اشاره میکنیم .
مزایای مهم توزیع خودکار تماس در تلفن مجازی :
حذف انتقالهای غیرضروری تماس،
جلوگیری از افزایش مدتزمان نگهداری مشتریان،
افزایش نرخ پاسخگویی اولین تماسها با اتصال خودکار مشتریان نمونه ای از عملکرد برنامه ACD میباشد .
شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا از این برنامه استفاده کنیم ؟ و یا ACD چه کمکی میتواند به ما بکند ؟
جواب این است که این برنامه در کاهش هزینههای عملیاتی
میزان رضایت مشتری
و حل مشکلات مشتری در زمان کوتاه و همچنین در تعداد تماسهای ازدسترفته نیز کمک میکند تا این تماس ها به حداقل برسند .
عملکرد برنامه ی ACD چگونه میباشد ؟
این برنامه با سه مسیر توزیع خودکار تماس که توسط سیستم ACD آغاز شده است شروع میشود که در متن پایین این مراحل ذکر میشوند :
1_شناسایی تماسگیرندگان با توجه به پارامترهای از پیش تعیینشده
2_مرتب کردن تماسگیرندگان به صفهای تماس
3_مسیریابی تماسهای مشتری به واحدها
پس شناسایی چگونه میباشد ؟
نحوه شناسایی و مرتبسازی تماسگیرندگان بستگی به الگوریتم مسیریابی مشخص شده توسط کسبوکار مورد نظر دارد. مسیر یابی درست :
اطلاعاتی مانند کدهای منطقه و سایر دادههای مشترکین که از طریق شمارهگیری مستقیم، (DID) شماره تماسگیرنده، سرویس شناسایی شمارهگیری شده (DNIS) جمعآوری شده است.
زبان مورد نظر تماسگیرنده
تماسگیرنده بهعنوان مشتری VIP تعیینشده است یا خیر
پس در مواقع شناسایی مشتری در صف انتظار تماس باید قرار بگیرد تا بر اساس موارد ذکر شده در متن بالا منتظر پاسخ بماند .
حال به انواع این موارد ( توزیع خودکار تماس ) میپردازیم :
موارد توزیع خودکار تماس :
1 . توزیع بر مهارت : این مورد برای مشتریانی می باشد که با توجه به مهارت و تخصص به بخش ها وصل می شود .
2 . توزیع سفارش ثابت : این مورد برای تماس های مشتریان به طور مرتب و با ترتیب صورت میگیرد .
3 . توزیع زمان بیکاری : این مورد نیز برای تماس ها در زمانی که اپراتور تماسی را دریافت نکرده به آن تماس متصل می شود .
4 . توزیع به طور همزمان : این بخش از موارد برای افرادی است که می خواهند در مدت کوتاهی در صف حضور داشته باشند . که در این بخش کارشناس به طور همزمان به تماس ها پاسخ می دهد .
5 . توزیع گردشی : این مورد برای تماس هایی است که با مسیر یابی در تیم فروش از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند .
6 . توزیع بر زمان : این مورد نیز در زمانی که از راه دور کارمندان در حال خدمات دهی می باشند است . و تماس ها را با توجه به منطقه و مکان پاسخگو می شوند .
کاربران گرامی شما می توانید جهت خرید خط تلفن اینترنتی و محصولات مورد نیاز خود با کارمندان شرکت آس تل ارتباط برقرار کنید . و اطمینان حاصل نمایید که در ظرف مدت کوتاهی به تماس شما پاسخ داده شده و نیازتان را برطرف می کنید .
دیدگاه خود را بنویسید