تفاوت مرکز مشاوره Voip و خطوط هوشمند IN

زمان مطالعه :7 دقیقه
تفاوت مرکز مشاوره و خطوط هوشمند

سوال بسیاری از صاحبین کسب و کار این است که پلتفرم مرکز مشاوره مناسب تر است یا خطوط هوشمند IN؟ در این مقاله به مقایسه این دو مقوله می پردازیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

مقایسه خطوط هوشمند IN با سیستم مرکز مشاوره آنلاین

خط IN با پیش شماره هایی مانند ۷۰۷۰ و ۹۰۹ شروع می شوند خط هوشمند IN توسط مخابرات به صورت استیجاری در اختیار شما قرار میگیرد و مالکیت مادام العمر ندارد. همچنین فقط در اختیار شرکت های ثبت شده قرار میگیرد.  اگر قصد دارید جهت ارائه خدمات یا فروش محصولات خود به مشتریان مشاوره دهید لازم است بدانید که برای دریافت هزینه مشاوره باید با مخابرات در ارتباط باشید. در واقع هزینه مشاوره روی قبض تلفن مشتری محاسبه می شود و مخابرات پس از دریافت درصد خود از این مبلغ، باقی مبلغ را به صورت دو ماه یکبار در اختیار شما قرار می دهد.

برای استفاده از این خطوط بایستی آن را روی شماره تلفن دیگری دایورت کنید که هزینه هر دقیقه حدود ۶۰ تومان میباشد. خطوط هوشمند میتوانند روی انواع خطوط آنالوگ و ویپ دایورت شوند. کافیست روی سرور ویپ یا سانترال خود تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

از آنجایی که امکان دایورت خطوط هوشمند روی بستر ویپ وجود دارد، میتوان در مرکز تلفن voip تنظیمات مربوطه را انجام داد و سناریو تماس ورودی و خروجی را ایجاد کرد.

در سیستم ویپ به علت اینترنتی بودن این امکان وجود دارد تا کارمندان داخلی خود را بر روی تلفن همراه، تلفن رومیزی و سیستم کامپیوتر خود فعال کنند و در هر مکانی با اتصال به اینترنت، تماس ورودی و خروجی داشته باشند.

خطوط IN

خط تلفن هوشمندIN چقدر هزینه دارد؟

  • قیمت خط تلفن هوشمند 7-8 میلیون تومان میباشد.
  • هزینه هر دقیقه دایورت مکالمات حدود 60 تومان است.
  • مبلغی که بابت راه اندازی مرکز تماس ویپ لازم است پرداخت نمایید حدود ۱۳ میلیون میباشد.
  • کسر 20-50 درصد از سود هر مکالمه توسط شرکت مخابرات
    به طور کلی مجموع هزینه ها حدود 19-20 میلیون تومان بعلاوه هزینه های مازاد ( دایورت و کسر از سود ) است.

محدودیت ها و معایب خطوط هوشمند :

  1. در قراردادی که با شرکت مخابرات بسته می شود، 20-50 درصد از هزینه ی تعیین شده را مخابرات دریافت می کند.
  2. شماره های ثابتی که با خطوط هوشمند تماس میگیرید تنها 100 هزار تومان در ماه میتوانند پرداخت کنند. در واقع حتی اگر بیشتر از یک ساعت هم مشاوره داشته باشید، هزینه ای برای مشتری نخواهد داشت. به همین دلیل شرکت ضرر می کند.
  3. هزینه تعیین شده بین مجموعه شما و مخابرات تنها از شماره های ثابت و خطوط دائمی(مشترک مخابرات) کسر خواهد شد که بر روی قبض آنها می آید و از شماره های اعتباری هزینه ای کسر نمی شود.
  4. مدت زمان اخذ مجوز و دریافت خطوط IN حداقل 30 روزکاری است.
  5. بازه تسویه درآمد کسب شده از خطوط هوشمند جهت مشاوره، توسط شرکت مخابرات بین 2 الی 4 ماه است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز خطوط هوشمند :

  • روزنامه رسمی ثبت شرکت (اصل و کپی)
  • اساسنامه شرکت (اصل و کپی) (نوع مشاوره بایستی در اساسنامه ثبت شده باشد)
  • داشتن پروانه کسب (اصل و کپی)
  • کد اقتصادی
  • ارائه یک تلفن ثابت برای برقراری سرویس
  • ارائه شماره حساب فقط در بانک‌های (ملی – صادرات – پست بانک) که به نام مشاوره‌ دهنده باشد
  • برای تکمیل فرم قرارداد، مهر و امضای مشاور الزامی است.
  • منظور از مرکز مشاوره چیست؟

مرکز مشاوره چیست

آشنایی با پکیج مرکز مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره یک سامانه نرم افزاری می باشد که به کمک آن مشاور شما با مشتریان در ارتباط است در این سیستم میبایست مشترک ابتدا پروفایل خود را شارژ نماید و بسته تهیه کند سپس تنظیماتی که در مرکز مشاوره انجام می دهید که مبلغ هر دقیقه مکالمه با هر کارشناس را مشخص میکنید.

از آنجایی که تماس امن بین مشاور و مشتری برقرار می شود، محبوبیت زیادی یافته است. امروزه شرکت های زیادی در حوزه های مختلف از این سیستم استفاده میکنند.

پکیج مرکز مشاوره شامل پلتفرم مرکز مشاوره و مرکز تماس ویپ سیموتل می باشد. این نرم افزار کاملا ایرانی بوده و برای شرکت های دولتی و غیر دولتی زیاده راه اندازی شده است. از جمله این شرکت ها می توان به بانک صادرات، ایران خودرو، توزیع نیروی برق مشهد و … اشاره کرد.

مزایای سیستم مرکز مشاوره نسبت به خطوط IN

یکی از مزیت های بزرگ مرکز مشاوره این است که شما با دریافت آن هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. به عبارت بهتر مانند خطوط IN نیاز نیست که هر ماه ۵۰ درصد مبلغ را به شرکت ارائه دهنده پرداخت نمایید و ۱۰۰ درصد مبلغ در اختیار خودتان خواهد بود. همچنین به صورت آنی به مبلغ موردنظر دسترسی خواهید داشت.

در مرکز مشاوره، امکان تنظیم داخلی های مختلف، چیدن سناریوی تماس، منشی گویا، دریافت گزارش ریز مکالمات و میزان مبلغی که هر کارمند به دست می آورد و … وجود دارد. شما میتوانید گزارشات پیشرفته ای از پنل خود دریافت کنید تا عملکرد کارمندان را ارزیابی کنید و در جهت بهبود کسب و کارتان آموزش های لازم را در اختیار آنها قرار دهید.

هزینه ای که بابت هر دقیقه مکالمه تعیین می کنید، محدود به شماره خاصی نیست و شماره های ثابت و همراه شامل آن هزینه خواهند شد. همچنین محدودیتی بابت میزان هزینه در ماه یا روز ندارد و طبق استراتژی برای هر بخش و قسمت می تواند قیمت دریافت شده از مشتری متفاوت باشد. در مرکز مشاوره شما نیاز به دایورت کردن خط تلفن ندارید و هزینه ای بابت دایورت پرداخت نخواهید کرد.
این بستر وجود دارد تا حتی در صورت بسته شدن دفاتر به دلیل شیوع کرونا و دیگر دلایل، امکان دورکاری وجود داشته باشد.

کار با این مرکز مشاوره بسیار آسان بوده و ویدیو های آموزشی جامعی پس از تهیه آن در اختیار شما قرار می گیرد تا به خوبی با بخش های مختلف ان آشنا شوید. راه اندازی مرکز مشاوره نیاز به حضور فیزیکی ندارد و کلیه مراحل روی وب انجام می شود.

شما میتوانید با تماس با 91301390-021 درخواست تست رایگان بدهید تا از کیفیت این سرویس اطمینان یابید. بازه زمانی راه اندازی و تحویل این سرویس حداکثر 3 الی 7 روز زمان میبرد.
هزینه های پکیج مرکز مشاوره :

حدود مبلغی که بابت تهیه پکیج مرکز مشاوره بهمراه مرکز تماس ویپ لازم است پرداخت نمایید حدود 18-20 میلیون تومان میباشد و هزینه دیگری ندارد. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در خصوص مرکز مشاوره دریافت نمایید با آس تل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را بنویسید