تلفن سانترال چگونه کار میکند

زمان مطالعه :5 دقیقه
تلفن سانترال چگونه کار میکند

تلفن سانترال چگونه کار میکند سوال بسیاری از کابرانی است که از سانترال و تلفن های متناسب با سیستم سانترال استفاده میکنند. در این مقاله به آموزش نحوه کار تلفن سانترال می پردازیم. با آس تل همراه باشید.

تلفن سانترال و نوع کارایی آن :

تلفن سانترال یک دستگاه تلفن ثابت می باشد که کارایی آن بیشتر برای محیط های کاری میباشد . استفاده از این دستگاه تلفن ثابت ( سانترال) بسیار آسان است، به همین دلیل در بیشتر ادارات موجود است.

تلفن های سانترال در ظاهر نیز نسبت به تلفن های معمولی دیگر مقداری متفاوت هستند. دستگاه تلفن سانترال به دلیل اینکه نمی تواند به خط های مخابرات متصل شود، در هر جایی قابل استفاده نیست . به عنوان مثال در منازل نمی توان از این نوع تلفن استفاده کرد؛ اما در شرکت ها، سازمان ها و یا ادارات استفاده از این نوع تلفن رایج است.

امکانات این تلفن ها نیز بسته به نوع استفاده از انها متفاوت است. در هنگام تهیه تلفن سانترال باید به هدف از راه اندازی آن اندیشید. زیرا انها دارای ۳ مدل هستند که بسته به نیازتان و کارایی که از تلفن توقع دارید فرق دارند. در ادامه به معرفی انواع تلفن سانترال می پردازیم.

انواع دستگاه تلفن سانترال :

1 . تلفن سانترال دیجیتال : این نوع تلفن با کمک یک سیم داده ها را منتقل می کند.

2 . تلفن سانترال آنالوگ : برای سانترال های کم ظرفیت معمولا از تلفن های سانترال آنالوگ در محل کار استفاده می شود.

3 . تلفن سانترال هایبرید : این نوع تلفن سانترال با استفاده از دو سیم صدا و داده ها را ارسال می کند.

 

در ادامه مهمترین قابلیت های تلفن سانترال را بررسی میکنیم :

قابلیت های تلفن سانترال :

1 . توانایی دسترسی مستقیم به خط های شهری
2 . داشتن یک ارتباط خوب با کیفیت قابل قبول
3 . قیمت مقرون به صرفه نسبت به امکانات موجود
4 . داشتن امکان شماره گیری سریع با دکمه های مخصوص

اما تلفنی که امروزه نام آن بیشتر به گوشتان میخورد تلفن های تحت شبکه است. این تلفن ها یک مدل جدید از تلفن سانترال میباشد که از طریق ip pbx کار میکند .

یک مزیت مهم تلفن سانترال، ارتباط داخلی بین بخش های مختلف یک سازمان است که هزینه ای نداشته و کاملا رایگان است. به این معنا که تماس داخلی با داخلی بدون پرداخت هزینه ای بوده و کارمندان می توانند با یک دیگر به راحتی در ارتباط باشند ‌.

اما مزیت بعدی تلفن سانترال نگه داشتن همزمان چند تماس گیرنده در پشت خط میباشد که بتوان به ترتیب پاسخگوی این افراد بود.

داشتن منشی تلفنی خودکار ( تلفن گویا ) نیز یک ویژگی مهم دیگر این تلفن است. یعنی پیامی را ضبط میکنید و زمانی که مشتری با شرکت شما تماس میگیرد ان تلفن گویا نام بخش های مختلف سازمان شما را میگوید و مشتری میتواند با شماره گیری به بخش مربوطه متصل شود.

علاوه بر این امکانات، مدیریت آسان و منظم تمامی تماس ها و همچنین استفاده ی آسان و کنترل تمامی کارمندان است .
مقرون به صرفه بودن این تلفن نیز از نقاط قوت محسوب میشود .

شرایط زیر را در زمان راه اندازی تلفن سانترال در نظر بگیرید. پس از تهیه ی دستگاه باید آن را راه اندازی کنید . برای راه اندازی بهتر است با کارشناس متخصص در این زمینه در ارتباط باشید تا اولین قدم را به دور از مشکل و اختلالات بردارید.
همچنین کارشناس باید تشخیص دهد بهترین موقعیت مکانی برای نصب و راه اندازی تلفن کجاست تا در همان مکان به راه اندازی تلفن بپردازد.

همچنین باید دستگاه را بالاتر از سطح زمین قرار داد تا از عوامل فیزیکی و آسیب های جدی جلوگیری نمود.
بعد از جدی گرفتن توصیه های و راه اندازی می توانید از این تلفن و ویژگی های مناسب اش استفاده کنید.

همچنین شما می توانید به کمک سانترال بخش های مختلف را نیز فعال نمایید. به عنوان مثال یک اپراتور گویا برای مجموعه خود فعال کنید. . دسترسی به خطوط شهری برای استفاده کاربران را راه اندازی کنید . برای داخلی ها و بخش های مختلف کد ها را تعیین نمایید .

همچنین می توانید ساعت، تاریخ و ساعت کاری را تعیین نماید.

سیستم های سانترال برای کارها و مشاغل سیستم مهمی است. همچنین باید تمامی کارمندان و کارکنان از این دستگاه و کارایی آن به خوبی آگاه باشند تا در جهت افزایش کیفیت پاسخگویی به تماس ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

همانطور که می دانید امروزه تلفن یک راه ارتباطی مهم بشمار می رود و همین امر باعث شده تمامی کسب و کارها به نوع تلفن، خطوط و امکاناتی که در اختیارشان قرار می دهند، اهمیت دهند و بهترین نوع تلفن را بسته به شغلی که دارند و نیازشان انتخاب نمایند تا مشتریان و تماس گیرندگان خود را راضی و خشنود نگهدارند.

دیدگاه خود را بنویسید