هدف از این مقاله توضیح عنوان تلفن سانترال چگونه کار میکند می باشد .
تلفن سانترال و نوع کارایی آن :
سانترال یک دستگاه تلفن ثابت می باشد که بیشتر کارایی آن در فضاهای کاری میباشد . استفاده از این دستگاه تلفن ثابت ( سانترال ) بسیار آسان است . به همین دلیل در بیشتر ادارات موجود می باشد .
دستگاه های سانترال در ظاهر نیز نسبت به تلفن های معمولی دیگر متفاوت هستند . این دستگاه به دلیل اینکه نمی تواند به خط های مخابرات متصل شوند در هر جای قابل استفاده نیستند . مثال در منازل نمی توان از این نوع تلفن استفاده کرد اما در شرکت ها ، سازمان ها و یا ادارات استفاده از این نوع تلفن دیده می شود .
امکانات این تلفن نیز بسته به شرایط همین مکان ها می باشد . در هنگام تهیه تلفن سانترال باید به نظم و راه اندازی آن نیز اندیشید . زیرا با 3 نوع مختلف می توان این مدل ها را راه اندازی نمود که به ترتیب زیر می باشد .
مدل های مختلف دستگاه تلفن :
1 . تلفن سانترال دیجیتال : در این نوع تلفن باید با کمک یک سیم در جهت منتقل کردن داده ها استفاده نمود و از طریق این سیم راه اندازی کرد .
2 . تلفن سانترال آنالوگ : این نوع از تلفن سانترال با توجه به استفاده از دستگاه های سانترال کم ظرفیت در محیط های کاری استفاده می شود .
3 . تلفن سانترال هایبرید : اما این نوع از تلفن سانترال با استفاده از دو سیم در جهت انتقال صداها و داده ها راه اندازی می شود .
به چند قابلیت تلفن سانترال اشاره میکنیم :
قابلیت های دستگاه سانترال :
1 . توانایی دسترسی مستقیم به خط های شهری
2 . داشتن یک ارتباط خوب با کیفیت صدای قابل قبول
3 . قیمت مقرون به صرفه نسبت به امکانات موجود
4 . داشتن امکان شماره گیری سریع با دکمه های مخصوص
اما تلفنی که بیشتر به گوشتان خورده نام تلفن تحت شبکه می باشد . که یک مدل جدید از تلفن سانترال امروزی است . که از طریق ip pbx کار میکند .
یک مزیت مهم تلفن سانترال ارتباط داخلی در بین بخش های یک سازمان است که رایگان شکل میگیرد . یعنی بدون پرداخت هزینه ای می توان با یک دیگر کارمندان یک شرکت در ارتباط بود .
اما مزیت بعدی تلفن سانترال نگهداشتن همزمان چند تماس گیرنده در پشت خط میباشد که به ترتیب پاسخگوی این افراد بود .
داشتن منشی تلفنی خودکار ( تلفن گویا ) نیز یک عامل مهم دیگر این تلفن است . یعنی پیغامی که شرکت انتخاب میکند به صورت خودکار برای افراد در زمان تماس پخش می شود .
علاوه بر این امکانات مدیریت آسان و منظم تمامی تماس ها و همچنین استفاده ی آسان در کنترل تمامی کارمندان است .
مقرون به صرفه بودن این تلفن نیز از نقاط قوت می باشد .
شرایط زیر را در زمان راه اندازی در نظر بگیرید پس از تهیه ی دستگاه باید به راه اندازی آن نیز توجه نمود . که در این راه اندازی بهتر است با کارشناس مخصوص در این زمینه در ارتباط بود تا اولین قدم را به دور از مشکل و اختلالات برداشت .
همچنین کارشناس باید تشخیص دهد بهترین موقعیت مکانی برای نصب و راه اندازی تلفن کدام نقطه می باشد . و در همان جا به راه اندازی آن بپردازد .
همچنین باید دستگاه را بالاتر از سطح زمین قرار داد تا از عوامل فیزیکی و آسیب های جدی نگهداری نمود .
بعد از جدی گرفتن توصیه های و راه اندازی می توانید از این تلفن پرکاربرد استفاده نمود .
همچنین شما می توانید بخش های مختلف را نیز فعال نمود یک اپراتور گویای خود را فعال کنید . دسترسی به خطوط شهری برای استفاده کاربران را راه اندازی کنید . برای داخلی ها و بخش های مختلف کد ها را تعیین نمایید .
همچنین می توانید ساعت ، تاریخ و ساعت کاری را تعیین نماید و…. از این بخش ها و فعال کردن آن ها می توانید از امکانات این تلفن استفاده کنید .
سیستم های سانترال در کارها و مشاغل یک بخش مهم می باشند . همچنین باید تمامی کارمندان و کارکنان از این دستگاه و کارایی آن به خوبی آگاه باشند .
همانطور که می دانید امروزه تلفن یک راه ارتباطی مهم بشمار می رود و همین امر باعث شده تمامی کسب و کارها به نوع تلفن خطوط و امکانات لازم اهمیت دهند . و بهترین نوع تلفن را بسته به شغلی که دارند انتخاب نمایند . تا مشتریان و تماس گیرندگان خود را راضی و خشنود نگهدارند .