چه پهنای باندی برای خط تلفن VoIP نیازمندیم

زمان مطالعه :0 دقیقه
پهنای باند مورد نیاز VoIP

مطمنئا در قدم اول باید این را بدانید که چه پهنای باندی برای خط تلفن VoIP نیازمندیم تا با تهیه آن ، از کیفیت خوبی بهره ببرید.

اینکه شما از پهنای باندی متناسب با تلفن اینترنتی استفاده نکنید ؛ در هنگام استفاده از خط تلفن VoIP به مشکل خواهید خورد و شاید از کیفیت مناسبی در تماس نداشته باشید و یا حتی در تماس ها دچار تاخیر صدا ، متصل نشدن تماس و …. شوید که قطعا ناخوشایند است و مشکلات بزرگ و اساسی محسوب خواهد شد.

بهتر است از پهنای باند بالاتری استفاده کنید که دیتای بیشتری در واحد ثانیه منتقل می کند که در واقع سرعت بالایی دارد.

چند پهنای باند معمول در استفاده تلفن اینترنتی ویپ

  1. ADSL
  2. ISDN
  3. Dial-Up
  4. وایرلس

در ادامه می خواهیم هر کدام از این 4 مورد را به صورت مختصر توضیحی بدهیم.

اینترنت ADSL :

شاید می شود گفت که معمول ترین اینترنت برای بهره بردن از ویپ ، ADSL می باشد که تا چند مگابایت سرعت خواهد داشت و بهترین تکنولوژی WAN به شمار می رود اما تنها ایراد آن ، عدم امکان جابجایی می باشد.

اینترنت ISDN :

حداکثر سرعت اینترنت ISDN را 128 کیلوبایت بر ثانیه می توان گفت که با آن می شود از ویپ استفاده کرد اما کیفیت خوب و مناسبی را نخواهد داشت و شاید کیفیت پایین و کمی تاخیر در صدا و برقراری تماس را حس کنید.

اینترنت Dial-Up :

قدیمی ترین نوع اینترنتی است که شاید برخی از شما ها تجربه استفاده از آن را داشته باشید و بدانید که چقدر سرعت پایینی دارد و استفاده از آن برای ویپ عملا غیر ممکن است و سرعت اینترنت حداکثر 50 کیلوبایت بر ثانیه است

وایرلس :

این نوع اینترنت نیز مانند ADSL می باشد و سرعتش به چند مگابایت می رسد و شما با آن می توانید به راحتی از voip استفاده کنید

تاثیر سافت فون مناسب در ویپ

نرم افزار های استفاده شده برای ایجاد یک تماس ویپ به اندازه ای متفاوت پهنای باند مصرف می کنند که باید بهترین سافت فون را انتخاب کنید که با حداقل پهنای باند هم بتواند تماس خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

زویپر قطعا یکی از این سافت فون ها به شمار می رود.

دیدگاه خود را بنویسید