ساخت داخلی در ایزابل

زمان مطالعه :0 دقیقه
extension

در این مقاله به یکی از پرکاربردترین قسمتهای سیستم تلفنی ایزابل ، نحوه ایجاد داخلی در سرور ایزابل می پردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد داخلی (Extension) در سیستم تلفنی :

Extension یک شماره داخلی کوتاه است که به یک کارمند ، یک تیم یا به بخشی از شماره اصلی بیزینس شما اختصاص داده شده است. علت نامگذاری Extension این است که منبع خودش را از شماره اصلی بیزینس شما می گیرد و می‌تواند تا آنجا که ممکن است بخش‌های فرعی و یا کارمندان را در شرکت شما گسترش دهد.

اگر مشتری یا تماس گیرنده ای بخواهد با شرکت شما تماس بگیرد و به دنبال یک کارمند خاص باشد یا به خدمات بخش خاصی از شرکت شما احتیاج دارد ، می تواند با دانستن داخلی فرد مورد نظر ، به سمت مقصد مورد نظرش هدایت شود.

شماره های داخلی ، به شرکت ها امکان می دهد تا تماس گیرندگان و مشتریانشان را به بخشهای مختلف و کارمندان درون شرکت وصل کنند.

نکته خوب در خصوص داشتن یک سرویس تلفن ابری این است که این شماره های داخلی به موقعیت جغرافیایی محدود نمی شوند. این بدین معناست که شما می‌توانید شعبه های مختلفی از شرکت خود را در مکان‌های مختلف داشته باشید.

از آنجا که شرکت شما از یک سیستم تلفنی واحد کار خواهد کرد ، وقتی یک کارمند با کارمند دیگری که در همان شرکت است تماس می گیرد ، که شماره داخلی او 140 است ، برای رسیدن به او فقط باید 140 را شماره گیری کند ، حتی اگر از لحاظ فیزیکی در یک منطقه نباشند. همچنین می توانید در یک سیستم تلفنی چند شماره تلفن داشته باشید.

ایجاد داخلی در ایزابل :

سرور Issabel به کاربران خود امکان مدیریت دستگاه های PBX را می دهد. اختصاص داخلی برای هر دستگاه تلفن ، ضروری است.

ابتدا وارد محیط وب سرور Issabel خود شوید( ip سرور را در مرورگر وارد نمایید).

سپس گزینه PBX را در سمت چپ داشبورد انتخاب نموده و در زیر منوی PBX configuration وارد قسمت Extensions شوید.

برای ایجاد داخلی جدید از منوی سمت راست روی گزینه Add new Extension کلیک نمایید. پس از انتخاب نوع داخلی بر حسب نیازتان (SIP , IAX2 و … ) گزینه submit را انتخاب نمایید. نوع داخلی ، بسته به اینکه تلفن های مجموعه تان چه پروتکلی را ساپورت می کنند ، متفاوت می باشد. متداول ترین نوع داخلی ، سیپ (SIP) است که نحوه ساخت ان را بررسی میکنیم.

برای آشنایی بیشتر در خصوص تنظیمات پایه ای و اساسی ایزابل به قسمت اموزش تنظیمات ایزابل مراجعه نمایید.

make extention in issabel

 

– ساخت داخلی سیپ (SIP) :

برای ساخت داخلی نوع سیپ ، از قسمت device آیتم sip را برگزینید و دکمه submit را انتخاب نمایید.

issabel

سپس وارد قسمتی می شوید که پارامتر های متعددی را بهمراه دارد ؛ اما برای ساخت یک داخلی معمولی مشخص نمودن برخی فیلد ها کافی است.

در قسمت User Extension شماره داخلی مد نظرتان را بنویسید که معمولا 3 یا 4 رقمی هستند.

*چنانچه قصد تغییر شماره داخلی را داشته باشید ، باید داخلی را حذف نموده و دوباره ان را ایجاد کنید. شماره داخلی را پس از ایجاد ، نمی توان تغییر داد.

در قسمت Display name می توانید نامی برای داخلی مورد نظرتان اختصاص دهید. فیلد مهم دیگر ، secret است. در این قسمت ترجیحا از رمز پیچیده ای برای داخلی تان استفاده کنید. این رمز را هنگام رجیستر تلفن تان در شبکه مربوطه نیاز خواهید داشت.

issabel

اکنون داخلی شما آماده استفاده بوده و با کلیک گزینه submit و در اخر apply config تنظیمات اعمال می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم تلفنی ها و سایر مقالات به سایت آس تل مراجعه فرمایید.

 

دیدگاه خود را بنویسید