آموزش ایجاد صف در ایزابل

زمان مطالعه :3 دقیقه
صف

صف

در این قسمت از مقاله  آموزش ایجاد صف در ایزابل را به صورت کلی توضیح داده ایم:

 تعریف Queue:

صف یعنی ؛ زمانی که افراد تماس گیرنده در مرکز تماس بیشتر از سرویس دهندگان باشند ، باید تازمانی که خط آزاد نشده تماس گیرندگان در آن صف میمانند ، تا به یکی از کارمندان زمانی که خط آن ها آزاد شد وصل شوند.
راه اندازی صف در یک شرکت بسیار مهم است زیرا امکانات آن زیاد است و برای نگهداشتن مشتری و فروش زیاد احتیاج به صف در ایزابل داریم.

صف ها دو نوع اند :
1. Static
2. Dynamic
دلیل تقسیم بندی این دو صف این است که کارمندان داخلی به صف های Static ، تعریف شده اند و پاسخ تماس های ورودی گرفته شده را میدهند ، و در  Dynamic منشی پاسخگو تماس های گرفته شده است .

صف

آموزش ایجاد صف ها در ایزابل :

 

1. در مرحله اول باید یک نام مرتبط با هدف صفی که تشکیل میدهیم بنویسیم .
2. در مرحله دوم پسورد میخواهد ، که این مرحله فقط برای تشکیل صف (منشی) نیاز است . پس برای صف های دیگر این قسمت کارایی ندارد.
3. در مرحله سوم برای اینکه متوجه شوید زمانی که تماسی به شما وصل میشود از کدام بخش است میتوانید به آن شماره پیشوند دهید . (این مرحله نیز به دلخواه است و فقط صرف تشخیص تماس گیرنده است)
4. در مرحله چهارم باید کارمندانی که در این صف پاسخگوی تماس ها هستند را اضافه کنید.
توجه : زمانی که ما از Extension Qiuck pick وارد میشویم جلوی داخلی علامت O است .
یعنی پنالتی یا همان جریمه که نوشتن آن نیاز نیست.

قسمت قابل توجه
Options General Queue
است.

Ring Strategy :
این قسمت برای تشخیص اینکه تماس های مشتریان از چه راهی به کارمندان وصل میشود است .

Random:
در این حالت تماس ها به صورت تصادفی است.

Ringall :
در این حالت به تمام داخلی ها تماس متصل میشود تا یک داخلی پاسخ دهد.

Leastrecent :
در این حالت افرادی که تماس کمتری را جوابگو بودند تماس های بعدی به آن ها وصل میشود.

ringall-prim :
در این حالت اولین داخلی مشخص میکند که تماس به تمام داخلی ها وصل شود یا خیر

Linear:
در این حالت باتوجه به لیست به ترتیب تماس گرفته میشود.

memoryhunt:
در این حالت نسبت به لیست اگر داخلی مشغول باشد به داخلی بعدی تماس وصل میشود .

rrmemory:
در این حالت باتوجه به قانون و لیست مورد نظر تماس ها وصل میشوند . و اگر پاسخگو تماس به داخلی که وصل شده نباشد داخلی بعدی وصل شود.

Agent Announcement:
در این حالت پیامی قبل از زنگ به منشی داده میشود. منشی اگر در چند صف عضو باشد با آن پیام متوجه زنگ شما قبل از وصل شدن میشود.

Agent Timeout :
در این حالت زمان تماس داخلی مشخص میشود.

Join Announcement:
در این حالت پخش پیام خوش آمد گویی میباشد.

Music on Hold Class:
در این حالت وقتی تماس گیرنده منتظر وصل به تماس داخلی است موزیک پخش میشود.

Max Wait Time:
در این حالت تماس گیرنده تا اخرین زنگ منتظر وصل شدن تماسش میشود.

Ringing lnstead of MoH:
در این حالت در زمان انتظار صدای رینگ پخش میشود.

memoryhunt-prim:
در این حالت تماسی به هیچ داخلی وصل نمیشود چون داخلی مشغول بوده است .

دیدگاه خود را بنویسید