آموزش حل مشکل آنریچیبل شدن داخلی سافت فون در اندروید و IOS

زمان مطالعه :5 دقیقه
آموزش حل مشکل آنریچیبل شدن داخلی سافت فون در اندروید و IOS

با رجیستر شدن داخلی sip در تلفن همراهتان، ارتباط بین داخلی و سرور ویپ از طریق اینترنت برقرار می شود. در نتیجه شما پیغام registered یا connected را در اپلیکیشن زویپر، لینفون، GS wave و سافت فون های دیگر مشاهده میکنید.

احتمالا خیلی وقت ها با ارور unreachable روبرو شده اید. زمانی که شما سافت فون مورد نظر را میبندید یا وارد برنامه دیگری در تلفن تان می شوید، گوشی شما برخی دسترسی ها را از سافت فون میگیرد. زیرا با گرفتن این دسترسی ها در مصرف باتری تلفن همراه صرفه جویی میکند. مهمترین دسترسی که سافت فون نیاز دارد اینترنت است که در این مواقع دسترسی به اینترنت هم قطع می شود.

در اکثر مواقع به همین دلیل شما با ارور unreachable مواجه می شوید و امکان تماس ورودی و خروجی وجود ندارد.

در ادامه راه حل این مشکل را بررسی میکنیم. ساده ترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که وارد اپلیکیشن زویپر، لینفون، GS wave و هر سافت فونی که دارید، شوید. سپس داخلی مورد نظر را به صورت manual غیر فعال کرده و مجدد فعال کنید. البته این راه حل اصولی نبوده و این اتفاق و قطعی در سیستم عامل ios با توجه به سیاست های سیستم عامل، بیشتر رخ میدهد.

بهترین راه این است که در تنظیمات موبایل به سافت فونی که از آن استفاده میکنید مجوز کارکردن در پس زمینه را بدهید.

*توجه داشته باشید که هنگام نصب سافت فون، مجوز کلیه دسترسی ها را بدهید و allow را انتخاب نمایید. به خصوص دسترسی Stop optimizing battery usage را allow کنید.

حل مشکل unreachable در ios :

ابتدا حل این مشکل را در تلفن های ios بررسی میکنیم. میتوانید از قسمت تنظیمات، دسترسی لازم برای اجرا شدن سافت فون در پس زمینه(background) را تنظیم کنید.

۱- وارد قسمت تنظیمات(setting) گوشی شوید.

تنظیمات ios

۲- طبق تصویر زیر به قسمت general بروید. سپس وارد قسمت background app refresh شوید و بعد مجدد گزینه background app refresh را انتخاب کنید.

تنظیمات general

۳- گزینه wi-fi & cellular data را فعال کنید تا دسترسی لازم را بدهید.

gs wave

حل مشکل unreachable در android :

برای حل مشکل آنریچیبل شدن داخلی سافت فون در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- ابتدا به قسمت تنظیمات(setting) مراجعه نمایید.

تنظیمات اندروید

۲- سپس وارد قسمت apps شوید.

app در اندروید

۳- سافت فون مورد نظر را انتخاب کنید. در تصویر زیر ما از سافت فون لینفون استفاده کرده ایم.

لینفون

۴- در مرحله بعد وارد mobile data یا data usage شوید(در برخی تلفن ها گزینه mobile data وجود دارد و در برخی دیگر data usage ). در عکس سمت راست از سافت فون لینفون استفاده کرده ایم و در عکس سمت چپ از سافت فون gs wave.

data-usagegswave

۵- در آخر دو گزینه زیر را فعال کنید.

فعال کردن مجوز ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.