برطرف کردن مشکل صدای یک طرفه در حالت NAT

زمان مطالعه :0 دقیقه
Nat Voip

ما قصد داریم نحوه برطرف کردن مشکل صدای یک طرفه در حالت NAT را در این مطلب به شما آموزش بدهیم

NAT چیست

NAT در واقع راهکار و روشی برای تبدیل شبکه های لوکال و شخصی به عمومی یا Public است
NAT مخفف کلمه Network Address Translation می باشد

در برخی از پروژه های ویپ از یک IP Valid بهره برداری می شود و حتی خود سرور ایزابل هم این امکان را دارد و NAT روشی برای دست یافتن به سرور ایزابل از طریق شبکه اینترنتی است.
برای این منظور باید بر روی مودم یا Router پورت 5060 UDP و پورت 10000 تا 20000 UDP به سمت IP داخلی سرور ایزابل Forward شود.
زمانی که SIP را پشت NAT قرار می دهید ، صدای شخصی که خارج از شرکت هست برای افراد داخل شرکت قابل شنیدن است ، اما صدای فرد داخل شرکت برای افراد بیرون از شرکت قابل شنیدن نیست و به اصطلاح صدا یک طرفه است

تمامی سیستم های ویپ که با SIP کار می کنند چنین مشکلی را دارا هستند و هر کدام راه حلی را انتخاب کرده اند

راه حل برطرف کردن مشکل صدای یک طرفه در حالت NAT

ما دو روش را برای شما قرار داده ایم که با استفاده از آن می توانید مشکل خود را حل کنید :

  • اعمال تغییر در تعریف داخلی

در این حالت در تنظیمات داخلی(Extensions) خود Device Option باید NAT را روی Yes قرارد دهیم.

تنظیمات NAT در ایزابل

  • تغییرات در تنظیمات SIP

در سرور ایزابل وارد بخش PBX شوید و زیر منو PBX Configuration را انتخاب کنید و وارد بخش NAT Setting بشوید
در این قسمت NAT را بر روی YES قرار دهید و IP Configuration روی حالت Static IP قرار دهید.

برای اعمال IP Local و Public احتیاج به انتخاب گزینه Auto Configuration می باشد که این گزینه موارد درخواستی را پر میکند. (External IP درواقع IP اینترنتی شما و Local Network میتواند IP سرور یا شبکه شما باشد)

تنظیمات NAT در ایزابل

چنانچه اگر نتوانستید وارد بخش زیر بشوید مراحل زیر را طی کنید تا موفق شوید
از منوی Security و زیر منوی Advanced Setting گزینه Enable direct access را روی حالت On قرار دهید:

تنظیمات NAT در ایزابل

دیدگاه خود را بنویسید