سانترال ابری

زمان مطالعه :7 دقیقه
سانترال ابری

سیستم سانترال، قطعا برای خیلی از مردم شناخته شده است و اطلاعات تقریبا کاملی را از آن دارند اما آیا درباره سانترال ابری اطلاعاتی دارید؟

شاید شنیدن کلمه سانترال ابری عجیب باشد و سوالات زیادی را در ذهن شما ایجاد کند که کلمه ابری اصلا چه معنایی دارد.

  • سانترال ابری چیست؟
  • سانترال ابری چقدر هزینه نصب و راه اندازی دارد ؟
  • نحوه راه اندازی سانترال ابری به چه صورت است؟
  • چه تفاوتی بین سانترال قدیمی و ابری وجود دارد؟
  • نظر کاربران سانترال ابری چیست؟

قطعا این این 5 مورد جز ابتدایی ترین سوالاتی است که در ذهن مردم با شنیدن سانترال ابری رخ می دهد که ما به هر 5 سوال پاسخ خواهیم داد و اگر سوالات بیشتر در این مورد دارید میتوانید در بخش نظرات یا گفتگو آنلاین بفرمایید تا در کمترین زمان پاسخگوی شما باشیم.

خب میپردازیم به اولین سوال که بسیار پرسیده شده است.

سانترال ابری چیست ؟

سیستم سانترال ابری در واقع یک نوع سیستم تلفنی برای خط تلفن های ثابت کشور است که شما نیاز به قرار دادن تجهیزات در دفتر خود ندارید و میتوانید از سیستم سانترال در دفتر یا محلی دیگه استفاده کنید اما چگونه؟

در واقع سیستم تلفنی که در محل دیگر نصب می شود به اینترنت متصل است و شما می توانید با اینترنت به آن متصل شود و از سیستم تلفنی به صورت دور کاری بهره ببرید.

نام سیستم سانترال ابری در واقع مرکز تلفن ابری voip می باشد که به معنای سیستم تلفنی بر روی بستر اینترنت می باشد.

تمامی امکاناتی که شما در سانترال های معمولی مثل ns 500 پاناسونیک دریافت می کردید جز حداقل امکانات مرکز تلفن ابری محسوب می شود و سیستم مرکز تلفن ابری آس تل به صورت نرم افزاری می باشد تا شما هیچگونه محدودیتی نداشته باشید و به طور مثال محدودیت هایی که در پورت های دستگاه ها سانترال داشتید را دیگر نخواهید داشت.

جهت مشاهده امکانات این سیستم می توانید روی کلمه مرکز تلفن ابری کلیک کنید

سیستم تلفنی ابری پایداری مناسبی دارد و همچنین برای شرکت هایی که فضا کوچکی رو در اختیار دارند و در همین جهت کارشناسانی دورکار دارند بسیار مناسب است

سانترال ابری چه مزایایی دارد

سانترال ابری چقدر هزینه نصب و راه اندازی دارد

راه اندازی کردن مرکز تلفن ابری طبعا به برخی شرایط وابستگی دارد و بر اساس آن ها پلن بندی دارد از جمله داخلی یا اپراتور های مجموعه شما ، امکانات مدنظر شما را نام برد.

برای نصب و راه اندازی تلفن ابری شما چند نوع هزینه خواهید شد که مورد به مورد آن ها را بررسی خواهیم کرد.

1- هزینه راه اندازی سیستم تلفن ابری: به صورت یکبار پرداخت می باشد و شما بسته به پلنی که از جدول قیمتی انتخاب می کنید آن را باید یکبار برای همیشه پرداخت کنید.

2-هزینه پشتیبانی و نگهداری : ابتدا بهتر است توضیح دهیم که این هزینه چرا دریافت می شود و آیا می شود آن را پرداخت نکرد؟

سیستمی که نصب می شود قطعا ، هزینه های همچون برق، اینترنت و سایر موارد نگهداری را در طول ماه خواهد داشت و همچنین هزینه ای برای ارائه خدمات پشتیبانی توسط کارشناسان و تیم فنی اجرا می شود که حتما باید آن را بپردازید و در صورت عدم پرداخت سیستم شما غیر فعال خواهد شد.

این هزینه نیز بر اساس پلن مورد انتخاب شما متفاوت است و به صورت سه ماه یا سالانه دریافت می شود.

3- هزینه تماس های خروجی : خطوط تلفن ثابت اینترنتی نیز همچون خطوط مخابرات ، ایرانسل و … در ازای هر دقیقه مکالمه خروجی تعرفه ای دارد که همچون خط های ثابت مخابرات می باشد.

این 3 مورد جز هزینه های اصلی برای راه اندازی تلفن اینترنتی ویپ هستند.

اما برخی هزینه های فرعی نیز وجود دارند مانند ارتقا و افزایش امکانات و ماژول های سیستم، بالا بردن ظرفیت تماس های همزمان و … که این موارد طبعا جز موارد ضروری نیستند و درخواست شما باعث ایجاد آنان می شود.

دورکاری با مرکز تلفن ابری آس تل

نحوه راه اندازی سانترال ابری به چه صورت است؟

راه اندازی سیستم سانترال ابری یا تلفن ابری چندین مرحله دارد که باید به ترتیب این مراحل پیش برود.

1 – ثبت نام خط تلفن به نام مشترک

در اولین مرحله ، اطلاعات مشترک حقوقی / حقیقی دریافت خواهد شد سپس این اطلاعات در سامانه اپراتور رسمی کشور ثبت می شود و در نهایت پس از تایید اطلاعات ، خط تلفن به نام مشترک ثبت رسمی می شود.

مشترک به عنوان مالک دائمی و رسمی خط تلفن شناخته می شود و طبعا توانایی انتقال خط تلفن به اشخاص دیگر را خواهند داشت و در هر جای کشور ایران می توانند از شماره ثابتی که دارند بدون مشکل استفاده کنند.

2- راه اندازی مرکز تلفن ابری

ابتدا سروری با منابع مورد نیاز تامین خواهد شد سپس بستر شبکه پایدار و مناسب برای سرور فراهم می شود.
سپس اقدامات لازم جهت نصب مرکز تماس ویپ بر روی سرور انجام می شود

پس از اتمام نصب مرکز تماس، نوبت به اعمال تنظیمات می رسد که تنظیماتی همچون اعمال داخلی و اپراتور ، سناریو ، ایجاد سطح دسترسی برای کاربران و اعضا مجموعه می باشد.

در نهایت آموزش ها و تحویل سیستم می باشد که کارشناسان فنی آس تل اطلاعات لازم را برای مشترکین ارسال خواهند کرد و تمامی توضیحات لازم را در حالت های مختلف ارائه می دهند.

چه تفاوتی بین سانترال فیزیکی و ابری وجود دارد؟

تفاوت های بسیار زیادی در این دو سیستم وجود دارد و سیستم سانترال ابری نسل پیشرفته می باشد که قطعا امکانات بسیار بیشتری دارد و نحوه بهره برداری و استفاده از آن نیز آسان تر است.

در سانترال فیزیکی حتما باید سخت افزار خاصی در محل شما قرار می گرفت اما در حالت ابری چنین چیزی وجود ندارد.
در سیستم سانترال محدودیت های زیادی همچون تعداد خط ها ،داخلی ها و امکانات وجود دارد که این موضوع در تلفن ابری وجود ندارد و سیستم ابری به راحتی قابلیت ارتقا و امکانات نامحدود را دارد.

هزینه راه اندازی سیستم ابری بسیار پایین تر نسبت به راه اندازی سانترال به صورت فیزیکی دارد که برای مدیران این بسیار مهم است با هزینه بسیار کمتر امکانات بیشتری را دریافت کنند.

نظر کاربران سانترال ابری چیست؟

کاربرانی که از سیستم تلفن ابری آس تل استفاده می کنند ابراز رضایت دارند و کاربران آس تل گواهی حسن انجام کار را ارسال می کنند که برای مشاهده آنان از مشاور ها و کارشناس های آس تل باید درخواست کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.