اموزش استفاده از follow me در ایزابل

زمان مطالعه :0 دقیقه
follow me

در این مقاله ، به توضیح گام به گام نحوه ساخت Follow-Me در سرور Issabel می پردازیم. با follow me هر زمانی ، به داخلی مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال تصور کنید نیروی فنی شرکتتان تحت هر شرایطی باید در دسترس و پاسخگو باشد.

ابتدا تماس به داخلی او منتقل می شود ، چنانچه به هر دلیلی پاسخگوی تماس نبود ، تماس به داخلی دومی که برای نیرو فنی تعریف شده منتقل می شود. اگر باز هم پاسخگو نبود ، تماس به تلفن همراه او منتقل خواهد شد و این روال را تا جای لازم ، می توانید ادامه دهید و محدودیتی وجود ندارد.

جهت مطالعه مقالات بیشتر به وبلاگ ما مراجعه نمایید.

تنظیم فالومی در سرور ایزابل :

پس از ورود به Issabel ، از پنجره سمت چپ گزینه PBX را انتخاب کنید. PBX Configuration را انتخاب کرده و گزینه follow-me را کلیک کنید.

follow me

follow me

follow me

داخلی مورد نظر را برای افزودن قابلیت فالومی (follow me) ، انتخاب نمایید.

follow me

در این قسمت اطلاعات مد نظرتان را ، طبق استراتژی مورد نظر اعمال نمایید.

Disable :

اگر قصد غیر فعال کردن فالومی را دارید ، گزینه Disable را کلیک نمایید.

Initial Ring Time :

از قسمت Initial Ring Time ، مدت زمان زنگ خوردن داخلی اصلی را تعریف کنید.

Extension Quick pick :

چنانچه قصد اضافه کردن داخلی (extension) به فالومی را دارید ، از بخش extension quick pick استفاده کنید. تنظیمات لازم را طبق عکس انجام دهید. در این آموزش follow me برای داخلی 101 تنظیم شده است.

ring time :

با وارد کردن زمان موردنظرتان در قسمت ring time ، مدت زنگ خوردن هر داخلی بجز داخلی اصلی را تعیین نمایید. به عبارت بهتر ، پس از پایان زمانی که در این قسمت مشخص شده ، چنانچه داخلی مربوطه پاسخگو نبود ، تماس به داخلی دیگری هدایت می شود.

follow me

در بخش follow me داخلی ها و شماره هایی که می خواهید به ترتیب زنگ بخورند را وارد نمایید. پس از وارد کردن هر شماره Enter را کلیک کنید و به همین روال شماره ها را زیر هم قرار دهید. اگر می خواهید شماره تلفن همراه یا ثابت را در لیست فالومی وارد کنید ،  # را در انتهای آن شماره ها قرار دهید.

اگر در قسمت destination if no answer هیچ داخلی ای را تعیین نشود ، تماس redirected می شود. پس از تماس با فالومی های موجود در لیست ، چنانچه هیچکدام از انها پاسخگو نبودند ، تماس به داخلی که در این قسمت تنظیم می کنید ، برقرار می شود.

follow me

follow me

بعد از کانفیگ و تنظیمات ، روی دکمه submit changes کلیک کرده و نهایتا apply config را برگزینید. اکنون Follow-Me جدیدی برای داخلی 101 ایجاد شده است.

follow me

follow me

Follow me با موفقیت ایجاد شده است.

follow me

امروزه سرویس تلفن ابری ، جزء سرویس های محبوب و پرتقاضا بوده که با توجه به مزایا و مقرون به صرفه بودنش ، تاثیر بسزایی در کسب و کار ها دارد. در قسمت سرویس تلفن ابری توضیحات لازم ارائه شده است.

دیدگاه خود را بنویسید