راه اندازی تلفن اینترنتی

زمان مطالعه :6 دقیقه
راه اندازی تلفن اینترنتی

VoIP با تبدیل سیگنال صوتی به داده هایی که می توانند از طریق اینترنت منتقل شوند کار می کند. در نتیجه به شما امکان می دهد از اتصال اینترنت خود برای برقراری تماس تلفنی با هر نقطه از جهان استفاده کنید. مزیت اصلی این کار این است که اگر تماس های طولانی مدت زیادی برقرار کنید، هزینه تماس از طریق VoIP می تواند به طور قابل توجهی ارزان تر از تلفن ثابت معمولی باشد.

با راه اندازی تلفن ای پی فون یا استفاده از سافت فون ها و راه اندازی ویپ مجموعه و مرکز تماس می توانید از امکانات تلفن اینترنتی استفاده کنید. مهمترین دلیلی که سازمان ها از تلفن اینترنتی استفاده میکنند، امکان یکپارچه سازی شعب مختلف دفتر انها با هم، گزارش گیری تخصصی تماس ها و اپراتور ها و وابسته نبودن به منطقه جغرافیایی میباشد.

با راه اندازی و کانفیگ سیستم تلفن های ویپ(تحت شبکه) و مدیریت تماس ها از طریق مرکز تلفن میتوانید به سادگی گزارش های مفیدی بگیرید و کار کردن با انها بسیار ساده تر از سیستم های سانترال و قدیمی است.

مراحل راه اندازی تلفن اینترنتی:

روند راه اندازی تلفن اینترنتی به این صورت است که ابتدا شما تصمیم میگیرید خط تلفن اینترنتی را به صورت حقیقی ثبت کنید یا به صورت حقوقی.

پس از ارائه مدارک لازم به شرکت سرویس دهنده ویپ موردنظر، خط شما ثبت شده و پس از آن در سامانه cra به نام شما ثبت می شود که قابل استعلام است.

معمولا بین ۱ الی ۲ روز خط فعال خواهد شد. پس از فعال شدن نیاز به سیم کشی نیست؛ زیرا این خطوط، خطوط اینترنتی یا اصطلاحا خطوط ویپ هستند. کافیست اینترنت لازم را تامین کنید و بوق خط را در محل داشته باشید.

اگر فقط میخواهید بوق خط را داشته باشید و مانند خطوط خانگی یک تماس ورودی یا خروجی داشته باشید، بایستی پس از دریافت خط اینترنتی، بسته به اینکه خط چه شرکتی را دریافت کرده اید، اینترنت آن مجموعه را تامین کنید. به عنوان مثال چنانچه خط ویپ آسیاتک را خریداری کردید، باید اینترنت آسیاتک را در محل داشته باشید تا بتوانید خط را رجیستر و فعال نمایید.

جهت مطالعه بیشتر در خصوص تلفن اینترنتی و دریافت مشاوره تلفنی به بخش تلفن اینترنتی مراجعه نمایید.

چنانچه نیاز شما برای استفاده از تلفن اینترنتی، فراتر از اینها است، به مرکز تلفن نیاز دارید که به دو صورت میتوانید راه اندازی کنید. به صورت فیزیکی و به صورت ابری.

راه اندازی تلفن اینترنتی به صورت فیزیکی

چنانچه قصد دارید به صورت فیزیکی راه اندازی کنید، باید سروری در محل داشته باشید تا نرم افزار مرکز تماس را به روی آن نصب کنید. از جمله مزایایی که حالت فیزیکی دارد این است که علاوه بر اینکه امنیت و کیفیت بیشتری دارد، هزینه ها برای شما یکباره می شود. در واقع تلفن ویپ مجموعه شما به شرکتی وابستگی ندارد و نیاز نیست به صورت ماهانه یا سالانه هزینه اجاره مرکز تماس را بپردازید و به صورت مادام مالک لایسنس مرکز تماس خواهید شد.

راه اندازی تلفن اینترنتی به صورت اینترنتی

اگر شرکت شما استارتاپی است و هزینه راه اندازی تلفن اینترنتی به صورت فیزیکی برای شما نسبتا زیاد است می توانید آن را به صورت اینترنتی راه اندازی کنید. در این حالت بسته به شرکت های ارائه دهنده خدمات ویپ که پلن های متفاوتی دارند، میتوانید بسته به نیازتان پلن مورد نیاز را تهیه کنید. شرکت ارائه دهنده، مرکز تماس شما را راه اندازی میکند و اطلاعات لازم برای استفاده از خط را در اختیار شما قرار می دهد.

راه اندازی تلفن اینترنتی به صورت اینترنتی و فیزیکی

به طور کلی شما از ۲ طریق میتوانید از خط اینترنتی ویپ استفاده کنید:

۱- کانفیگ خط به روی تلفن های تحت شبکه(ip phone ها)

۲- استفاده از سافت فون هایی نظیر زویپر، لینفون و … و نصب آنها به روی لپتاپ، تلفن همراه و هر سیستمی که دارید.

تلفن تحت شبکه(ip phone)

تلفن آی پی فون از تکنولوژی ویپ برای برقراری تماس استفاده میکند. این تلفن ها مستقیماً به اینترنت متصل می شوند و صدا را به بسته های IP تبدیل می کنند و بالعکس. شما میتوانید از بخش تلفن تحت شبکه چیست اطلاعات بیشتری در خصوص این تلفن ها کسب نمایید.

سافت فون چیست

سافت فون یک تلفن نرم افزاری است که به روی دستگاه متصل به اینترنت(تلفن همراه، کامپیوتر و …) نصب شده و برای برقراری تماس تلفنی از آن استفاده می شود.
به طور کلی، یک تلفن نرم افزاری می تواند به تمام ویژگی های VoIP شما دسترسی داشته باشد و آن را بهبود بخشد، کاری که تلفن های آنالوگ (حتی با آداپتورها و تبدیل ها) نمی توانند انجام دهند.

البته سافت فون ها کیفیت آی پی فون ها را ندارند؛‌ اما بزرگترین مزیت انها این است که میتوان انها را به روی هر سیستمی نصب کرد و نیاز به حضور شما در دفتر کار نمی باشد.

چه مدارکی برای خرید خط تلفن اینترنتی لازم است؟

مدارک لازم بسته به اینکه قصد دارید خط را به صورت حقیقی ثبت کنید یا حقوقی کمی متفاوت است. اما به طور کلی مدارک شامل:

۱- تصویر مدارک هویتی(شناسنامه و کارت ملی) + ارائه مدارک شرکتی مانند اساسنامه، روز نامه رسمی و … در صورتی که به صورت حقوقی خط را ثبت میکنید

۲- تصویر سلفی شخصی که مالک خط است در کنار کارت ملی اش

۳- تکمیل فرم های لازم که توسط شرکت ارائه دهنده ویپ به شما تقدیم می شود.

۴- ارائه آدرس محل و کد پستی

جهت مشاهده مدارک به طور کامل به قسمت چه مدارکی برای خرید خط تلفن اینترنتی نیاز است مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.