تفاوت اصلی VoIP و سانترال در چیست؟

تفاوت VoIP و سانترال

در این مقاله می خواهیم تفاوت VoIP و سانترال را برای شما توضیح دهیم. پس همراه ما متن ها را بخوانید.

VoIP چیست؟

واژه VoIP از Voice over internet protocol به معنای (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود ، امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می نماید .

سانترال چیست ؟

سیستم تلفن سانترال یک سیستم تلفن برای شرکت ها با قابلیت اتصال چند خط است که معمولا در محیط های تجاری استفاده می شود. این تلفن ها حاوی کلید هایی مانند KTS و PBX هستند. از امکانات این خطوط میتوان ایجاد منشی تلفنی و تقسیم خط را نام برد.

 

تفاوت سانترال و Voip

امکاناتی مانند :

  • تلفن گویا
  • تماس اینترنتی
  • ضبط مکالمات
  • صف تماس
  • صندوق صوتی
  • تماس تصویری
  • گزارشات حرفه ای تماس

در یک مرکزتلفن IP آن هم یکجا مزیت و ویژگی قابل انکاری است همانطور که می دانیم کنار هم قرار دادن هر یک از این ها در یک سانترال  انالوگ با صرف هزینه های زیادی و به صورت جزیره وار ممکن است.

و همین کاهش هزینه ها در سیستم تلفنی Voip نسبت به سانترال یک نکته مهم است.

اگر بعنوان مثال شرکتی دارای نمایندگی های مختلف در نقاط مختلف باشد ، این شرکت علاوه بر این که می توانند یک مرکز تلفن VoIP مستقل داشته باشند می توانند از طریق شبکه اینترنت ارتباط تلفنی رایگان و داخلی داشته باشند. و همینطور می توانند از خط تلفن شهری دیگر استفاده کنند مثلا یکی از نمایندگی های این شرکت که در مشهد است می توانند از شماره تماس ثابت تهران برای تماس استفاده کند.

سیستم تلفن VoIP نسبت به سیستم سانترال از امنیت بالاتری در تماس ها برخوردار است که علت آن استفاده از فایروال های لینوکسی در بستر شبکه است که  باعث میشود به سیستم تلفنی دسترسی نداشته باشند.

تعیین کردن داخلی ها به تعداد نامحدود و بدون هیچ هزینه ای بر روی بستر شبکه در سیستم تلفنی VoIP و در سانترال  داخلی ها محدود است

امکاناتی که در سانترال وجود ندارند

  1. قابلیت دایورت کردن خطوط داخلی به تلفن همراه
  2. دسترسی به خطوط داخلی شرکت از بیرون
  3. استفاده از صندوق صوتی
  4. ارسال پیام صوتی یه ایمیل
  5. ایجاد کنفرانس صوتی
  6. دادن دسترسی فقط به مدیر مربوطه جهت شنود بر روی سیستم
  7. ارتباط سیستم تلفنی با پنل پیامک سازمان و ارسال پیامک دلخواه به تماس گیرنده در هر لحظه از تماس
  8. قبل از اتصال تماس به کارشناس مربوطه نام کارشناس پاسخگو اعلام شود
  9. عدم نیاز به کابل کشی و استفاده از بستر شبکه جهت راه اندازی سیستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.