راهنمای وصل سریع تلفن قطع شده پس از پرداخت
با قطع شدن تلفن ثابت مخابرات، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، عدم پرداخت به موقع قبض است. اما گاهی اوقات پیش می آید که حتی پس از پرداخت صورتحساب هم همچنان با مشکل قطعی تلفن مواجه هستید و این سوال پیش می آید که علت وصل نشدن تلفن ثابت پس از پرداخت چیست؟
وصل آنی تلفن ثابت پس از پرداخت با کد دستوری
در گذشته اگر به هر دلیلی قبض تلفن را سر موعد مقرر پرداخت نمی کردید، با مشکلات زیادی روبرو می شدید. به عنوان مثال بایستی به صورت حضوری به مخابرات منطقه خود مراجعه می کردید و حتی تعهد نامه ای امضا می کردید تا تلفن شما متصل شود. تمامی این کار ها زمان بر بود. اما امروزه مخابرات در جهت کسب رضایت مشتریان خود، راهکارهایی را ارائه داده تا در سریعترین زمان ممکن و به صورت آنی مشکل قطعی تلفن شما پس از پرداخت برطرف شود.
در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. با آس تل همراه باشید.
علت قطع تلفن ثابت بدون بدهی
اصلی ترین دلیل قطعی تلفن ثابت، عدم پرداخت به موقع قبض تلفن است. البته مخابرات پیش از قطعی خط شما، چندین بار با پیام هایی اخطار می دهد. اگر بعد از اخطار، بدهی خود را پرداخت نکنید، تلفن شما یک طرفه خواهد شد و پس از مدتی به طور کامل قطع می شود. چنانچه پس از قطعی دو طرفه ی کامل، به مدت طولانی نسبت به پرداخت اقدام نکنید، خط می تواند توسط مخابرات به شخص دیگری واگذار شود. پس اگر به هر دلیلی به خط خود نیاز دارید، نسبت به پرداخت به موقع قبوض اقدام فرمایید.
اما دلایل دیگری هم وجود دارد که در برخی مواقع برای مشتریان پیش می آید. از جمله انها می توان به سرقت کابل ها، اشکلات فنی مخابرات، آسیب دیدن کابل ها و بلاک شدن خط شما به علت گزارش مردم اشاره کرد.
پیگیری قطعی تلفن ثابت
قبض تلفن ثابت مخابراتی، به صورت ماهانه صادر میشود. جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن خود نسبت به پرداخت به موقع آن اقدام فرمایید. اگر به هر دلیلی صورتحساب را پرداخت نکرده اید، کافیست به سامانه 2000 مراجعه کنید یا از طریق کد دستوری #2020* مبلغ باقی مانده را پرداخت کنید. پس از پرداخت، تلفن شما در همان لحظه وصل خواهد شد. اگر همچنان خط شما قطع بود و حتی با پرداخت هزینه هم متصل نشد، با شماره ی 2021 تماس بگیرید. سپس به بخش واحد ارتباطات مردمی متصل شوید و مشکل خود را مطرح نمایید. کارشناسان مربوطه پاسخگوی شما هستند و در اسرع وقت مشکل قطعی تلفن را برطرف میکنند.
اگر پس از تماس مشکل خرابی خط شما و قطعی آن ادامه داشت، می توانید با به همراه داشت مدارک مالک خط به مخابرات منطقه خود مراجعه فرمایید. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات پس از پرداخت حدود ۲۴ ساعت زمان می برد تا خط وصل شود. لطفا صبور باشید.
بعد از پرداخت قبض تلفن ثابت کی وصل میشود؟
در بیشتر مواقع پس از پرداخت قبض تلفن، مشکل قطعی برطرف می شود؛ زیرا بدهی شما به مخابرات صفر خواهد شد. اما در برخی موارد بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می برد تا تلفن مجدد وصل شود. شما میتوانید با مراجعه حضوری به مخابرات یا تماس با انها به وصل شدن خط ثابت خود سرعت ببخشید.
روش های پرداخت قبض تلفن مخابرات
در گذشته بایستی به شعبه مخابرات منطقه خود مراجعه می کردید تا قبض را دریافت کنید و پس از آن به بانک مربوطه می رفتید تا بدهی را تصفیه کنید. اما امروزه روش های زیادی برای پرداخت وجود دارد. در ادامه ایمن ترین روش ها را برای پرداخت شرح داده ایم.
- پرداخت از طریق شماره گیری 1818
- سایت قبضینو
- اپلیکیشن آپ
- 724
- سامانه مخابرات
- سامانه 2000
- کد دستوری وصل تلفن ثابت #2020* و بسیاری از برنامه های دیگر.
برای پرداخت قبض خود می توانید از مقاله ی نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت مخابرات کمک بگیرید.
اگر سوالی در این خصوص دارید، در قسمت کامنت ارسال فرمایید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.
دیدگاه خود را بنویسید