کاربرد ویپ چیست؟

زمان مطالعه :4 دقیقه

ویپ چیست؟

اخیراً در خصوص فناوری تلفن اینترنتی سروصدای زیادی شده ، چرا که جزء یکی از بزرگترین اتفاقات صنعت مخابرات بشمار می آید که تاثیرات بسزایی در تجارت دارد.

امکانات و مزایای بیشمار استفاده از سیستم های تلفنی ویپ ، توجه هر شخص و سازمانی را به خود معطوف میکند. ما ویپ را بصورت روزمره و حتی گاهی بدون آگاهی از بکار بردن ان ، در بسیاری از اپلیکیشن ها استفاده می کنیم.

هر گونه تماس از جمله تماس های تصویری برقرار شده از طریق فناوری ویپ صورت می گیرد.

برخی از برنامه های رایج وب و تلفن همراه مانند Skype ، Whatsapp ، Viber ، Messenger ، و GTalk از سرویس VoIP استفاده می کنند.

با استفاده از سرویس ها و خدمات VOIP ، هزینه های گزاف استفاده از تلفن های عادی تا حد چشم گیری کاهش می یابد ؛ این امر به کاهش هزینه های استفاده از تلفن معمولی کمک کرده و سهولت دسترسی را افزایش داده است.
با اتصال به اینترنت ، شخص می تواند از هر نقطه دنیا تماس بگیرد.

VoIP چگونه کار می کند؟

فناوری VOIP با بکارگیری یکسری پروتکل های خاص ، مسبب کار کردن تلفن ها بروی شبکه های دیجیتالی است. این پروتکل ها ، سیگنال های صوتی را مانند پاکت الکترونیکی در بسته های کوچکی قرار می دهند. بسته های VOIP از طریق هر شبکه سازگار با ویپ مانند یک شبکه محلی (LAN) قابل انتقال هستند.

تلفن ویپ

تلفن ویپ :

تلفن VoIP همچنین به عنوان تلفن های آنلاین یا تلفن های اینترنتی شناخته می شود ، می تواند یک تلفن فیزیکی با فناوری IP داخلی و یک اتصال RJ-45 اترنت به جای اتصال تلفنی RJ-11 باشد که در تلفن های استاندارد وجود دارد ، ، یا می‌تواند یک کامپیوتر با صدا باشد که از سخت‌افزار VoIP مانند MagicJack یا نرم‌افزار VoIP مانند اسکایپ استفاده می‌کند.

مزایای استفاده از VoIP

استفاده از فناوری VoIP فواید زیادی دارد که به بررسی آنها می پردازیم :

1- هزینه مناسب (Cost Friendly) :

ویپ یک روش مقرون به صرفه برای تماس با افراد است. تماس با استفاده از VoIP ارزان تر از تماس از طریق تلفن معمولی می باشد. حتی تماس از راه دور بسیار ارزان تر از PSTN یا ISDN است زیرا VoIP به جای شبکه های آنالوگ از یک اتصال اینترنتی فعال استفاده می کند.

2- قابل حمل بودن (Portability) :

فناوری VoIP را می توان در هر کجا به کار برد و از هر نقطه از جهان استفاده کرد. از آنجا که از اتصال به اینترنت استفاده می کند ، برای استفاده از ان در هر زمان فقط باید سخت افزار مورد نیاز (دستگاه یا تلفن) را به همراه داشته باشید.

3- انعطاف پذیری (Flexibility) :

شما می توانید از برنامه های دیجیتالی برای برقراری تماس های ویپ استفاده کنید ، یا دستگاه خود را با استفاده از مبدل یا آداپتور تلفنی VoIP به دستگاه مجهز به VoIP تبدیل کنید. مبدل ویپ سیگنالهایی را که از تلفنهای معمولی یا آنالوگ منشعب می شوند ، حس می کند و چنین سیگنالهایی به داده های دیجیتالی تبدیل شده که قابل هدایت از طریق اینترنت می باشند.

4- چند کاره (Multi-Functional) :

علاوه بر تماس تلفنی با یک کاربر ، می توانید به تماس ها و کنفرانس های ویدیویی بپردازید که برای بحث در خصوص معاملات مهم ، جلسات تجاری یا گفتگو با مشتریان مهم محسوب می شوند.

دیدگاه خود را بنویسید