دلایل ضبط مکالمات تلفنی در سازمان ها

ضبط مکالمات

ضبط مکالمات

این مقاله در خصوص دلایل ضبط مکالمات تلفنی در سازمان ها میباشد که طور کلی به آن پرداخته ایم.

در کسب و کار ها به خصوص آن های که مرکز تماس دارند احتیاج به سیستم ضبط مکالمات تماس ها را دارا هستند . تا در صورت نیاز به هر دلیلی به آن ها مراجعه کنند .

دلایل احتیاج به ضبط مکالمات تلفنی :

1 . نظارت بر عملکرد کارکنان :
با توجه به ضبط کردن مکالمات تلفنی میتوان به پاسخگویی کارکنان در تماس مشتریان نظارت داشت . و عملکرد کارکنان را بسنجید در صورت نیاز به کارکنانی که عملکرد ضعیفی داشتند تذکر دهید تا به فعالیت خود بهبود ببخشند .

2 . مقرون به صرفه بودن هزینه ها :
هنگامی که ما برای ضبط مکالمات اقدام میکنیم . دیگر مکالمات را به طوری برای خود جمع آوری کرده در صورت نیاز به اطلاعات لزومی به تماس آن ها نیست . که این مورد در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه می شود . این موضوع بسیار برای سازمان های کوچک و سازمان های نوساز اهمیت دارد . و همچنین با تماس نگرفتن به مشتری برای اطلاعات شخصی آن ها باعث مشغولی خط ها نمی شود ‌.

3 . عدم نگرانی از فراموشی اطلاعات تماس ها :
در بعضی از مواقع کارکنان چند تماس را که از یاد برده اند و از آن اطلاعاتی ندارند . میتوانند با مراجعه به سیستم ضبط مکالمات تلفنی مجدد آن ها را پیگیری کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید .

4 . نداشتن نگرانی از بابت عدم حضور اپراتور :
هنگامی که اپراتور ها پاسخگوی کاربران نباشند . با ضبط در این مکالمات امکان اینکه به تماس های صوتی که در صندوق صوتی بوده مراجعه کنید . و پیام مشتریان پیگیری کنید .

5 . کیفیت بالای مکالمات در بین مشتریان و اپراتورها :
در این حالت با ضبط کردن مکالمات باعث جلوگیری از هر خلافی از سوی مشتری یا کارکن می شوید .

6 . داشتن اطلاعات مطمئن از تمام تماس ها :
با داشتن ضبط مکالمات تلفن می توان به تمام اطلاعات به طور دقیق دست پیدا کرد . و دیگر برای داشتن اطلاعات گمراه نشوید .

7 . شنود مکالمات به صورت آنلاین :
با داشتن سیستم ضبط مکالمات این امکان را دارید . تا آنلاین و لحظه ای تمامی تماس ها را به صورت کامل شنود کنید .

8 . آموزش دادن به پرسنل و سود بالای مجموعه :
در این حالت با شناسایی و ارزیابی عملکرد کارکنان از طریق فایل های صوتی بهترین تماس صوتی ضبط شده را انتخاب میکنید . و به عنوان یک الگو و نمونه برای باقی پرسنل و آموزش آن ها قرار می دهید . که این کار باعث پیشرفت می شود . و پیشرفت کارکنان مجموعه یعنی افزایش سود آوری سازمان برای شرکت .

9 . قادر بودن به دسترسی فایل های صوتی که در بایگانی وجود دارد :
در تمام کسب و کار ها از جمله ادارات ، شرکت ها عواملی نظیر برخورد با مشتری و درخواست های آن ها صورت میگیرد . با داشتن بایگانی مکالمات صوتی مشتری حرفای خود را به طوری اثبات کرده که این امر به شما در شناسایی عملکرد کارکنان کمک میکند .

این عوامل با ضبط کردن مکالمات صورت میگیرد که بسیار برای ادارات و سازمان ها مهم اند .

چند مزایا از ضبط مکالمات تلفنی را نیز به شما به صورت گزینه ای خواهیم گفت .

1 . شناسایی کارمندان کارآمد

2 .ارزیابی راندمان فروش

3 . ارائه خدمات دهی به صورت مطلوب با رضایت مشتری

4 . شکل گیری مکالمات به صورت آگاهانه و حرفه ای

5 . پاسخگویی با کیفیت و مناسب از جانب کارمندان

با هوشیاری از اینکه مکالمات ضبط می شوند . کارمندان به طوری در ارائه خدمات و پاسخگویی در شاَن سازمان رفتار میکنند . و همچنین مشتریان دیگر نمیتوانند در بهانه های کارمندان را در پاسخگویی کم کار جلوه دهند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.