مرکز تلفن اینترنتی چه تاثیری در برندینگ دارد

زمان مطالعه :8 دقیقه
تاثیر مرکز تلفن ابری در برندینگ

برندینگ شرکت، تاثیر مثبتی در جذب مشتریان جدید دارد. تجربه عالی خدمات مشتری، موضوعی است که به کسب و کارها کمک میکند تا از بقیه متمایز شوند. یک تحقیق نشان داده که حدود ۸۰ درصد از افراد پس از داشتن یک تجربه بد از یک برند، رقیب آن را انتخاب میکنند.
به همین دلیل شرکت ها همیشه نگران تصویر برند خود هستند؛ زیرا اینکار توسط تجربه مشتریان هدایت می شود. مرکز تلفن اینترنتی یکی از پارامتر های مهم است که تاثیر مستقیمی در برندینگ بیزینس های مختلف دارد؛ زیرا یکی از راه هایی که مشتریان می توانند به راحتی با برند شما در تماس باشند، از طریق مرکز تماس(کال سنتر) است. امروزه بسیاری از مجموعه ها در تلاشند تا به واسطه ی نرم افزار کال سنتر، تماس ها را مدیریت کنند و در جهت رشد کسب و کار خود از آن استفاده نمایند.
به یاد داشته باشید که تماس با یک مشتری موضوع حائز اهمیتی است زیرا اپراتور های شما افرادی هستند که اولین برداشت مشتریان از بیزینس شما را می سازند و بسیار مهم است که تماس باکیفیتی داشته باشند تا نیاز افراد را برطرف سازند. بهبود این فرآیند باعث بهبود تجربه مشتری و وفاداری به برند شما خواهد شد.
با این حال، ممکن است فکر کنید راه اندازی و مدیریت کال سنتر، بخاطر هزینه بالا و نیاز به تجهیزات، برای بیزینس های کوچک دشوار است. اما با راه اندازی نوع ابری آن می توانید بر این مشکل غلبه کنید.
پیش از اینکه تصمیم بگیرید سیستم تلفن بیزینس خود را راه اندازی کنید، مهم است که با مزایا و معایب آن آشنا شوید. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم و با دلایل راه اندازی این سرویس برای بیزینس ها آشنا می شوید.

ارتباط اینترنتی شرکت

مرکز تلفن ابری(کال سنتر) چیست؟

با مرکز تماس اینترنتی ویپ میتوانید از طریق اینترنت و بدون نیاز به تجهیزات و زیرساخت شبکه ای، تماس های ورودی و خروجی داشته باشید. به طور کلی راه اندازی کال سنتر به دو شکل انجام میگیرد: ۱- به صورت فیزیکی ۲- به صورت ابری و اینترنتی

اگر به شکل فیزیکی باشد، باید نرم افزار کال سنتر در سرور محل شما نصب شود. تجهیزات شبکه مانند کابل شبکه، تلفن تحت شبکه، مودم و سخت افزار های مورد نیاز را بایستی تهیه فرمایید. چنانچه قصد استفاده از نوع ابری آن استفاده کنید، نیاز به تجهیزات خاصی ندارید و تمامی سخت افزار ها توسط ارائه دهنده ویپ تامین میشود. به عبارت بهتر نرم افزار کال سنتر، اینترنت و آی پی استاتیک نزد شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ تهیه و نگهداری می شود. طبق پلنی که انتخاب میکنید دسترسی های لازم در اختیار شما قرار می گیرد. کافیست نرم افزار مربوطه را روی تلفن خود نصب کنید تا تماس ورودی و خروجی داشته باشید. میتوانید پلن مورد نظر را بسته به امکاناتی که میخواهید داشته باشید، از سایت آس تل انتخاب فرمایید. مشاورین ما به شما کمک میکنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مزایای مرکز تلفن اینترنتی برای بیزینس ها

– کاهش هزینه ها
مرکز تماس های فیزیکی گران قیمت هستند؛ زیرا شما نیاز به خرید و نگهداری از تجهیزات شبکه دارید. اما با یک مرکز تماس مجازی یا اینترنتی، در هزینه های خود صرفه جویی میکنید. نوع ابری کال سنتر برای بیزینس های کوچک و استارت اپ ها مناسب میباشد.
– انعطاف پذیری بالا

اپراتور ها و کارمندان مجموعه شما برای تماس گرفتن یا پاسخگویی به مشتریان نیاز نیست که حتما در شرکت حضور داشته باشند. آنها وابسته به موقعیت جغرافیایی خاصی نیستند. به عنوان مثال اگر محل کار و شماره دفتر کارتان تهران باشد و نیروی دورکار در شیراز داشته باشید، به راحتی می توانند از خط شرکت استفاده کنند و با مشتریان در ارتباط باشند. کافیست برای برقراری تماس به اینترنت دسترسی داشته باشند.

– پاسخگویی مناسب

تلفن ویپ امکانات کاربردی را در اختیار بیزینس ها قرار می دهد. از جمله این امکانات منشی گویا و صف تماس است. اگر اپراتور های شما مشغول پاسخگویی باشند و مشتری دیگری با مجموعه تماس بگیرد، میتواند در صف تماس منتظر بماند و بوق اشغالی برای او پخش نخواهد شد. البته بایستی تماس همزمان روی خط شما فعال باشد. به طور کلی با استفاده از امکانات ویپ مشتریان خود را از دست نخواهید داد.

– بهبود تجربه مشتری

بهترین تجربه، تجربه ای است که در آن مشتری کنترل داشته باشد. مشتری هنگام تماس با مجموعه شما، صدای منشی گویا را می شنود و میتواند به راحتی به بخش دلخواه خود متصل شود. پس از اتمام مکالمه میتواند به کارشناس امتیاز دهد و پیشنهاد و انتقادات خود را به بخش مربوطه گزارش دهد. همچنین با امکاناتی نظیر دایورت تماس، حتی اگر کارشناس در محل حضور نداشته باشد و دسترسی به اینترنت هم نداشته باشد، میتواند پاسخگوی مشتری باشد. همین امکانات باعث بهبود تجربه مشتری شده و به برندینگ بیزینس شما کمک میکند.

مزایای کال سنتر

معایب مرکز تلفن ابری برای کسب و کارها

– امکان برقراری تماس فقط داخل کشور

یکی از معایبی که کال سنتر های ابری دارند این است که امکان برقراری تماس با خارج از کشور وجود ندارد. اگر کسب و کار شما به صورت بین المللی فعالیت میکند و با خارج از کشور در ارتباط هستید، نمیتوانید از سرویس ابری استفاده نمایید.

– دانش محدود کارشناسان

برای استفاده صحیح از نرم افزار مرکز تماس بایستی آموزش های لازم را در اختیار کارشناسان مربوطه قرار دهید. در غیر این صورت با چالش هایی مواجه خواهید شد. به عنوان مثال بایستی آموزش لازم جهت بررسی رجیستر بودن داخلی را به اپراتور خود بدهید تا همیشه به سرور ویپ متصل باشند و بتوانند پاسخگوی مشتریان باشند.

– قطع شدن سرویس توسط ارائه دهنده نامعتبر

دقت فرمایید که از چه مجموعه ای سرویس دریافت میکنید. میتوانید پیش از خرید سرویس، درخواست تست تماس داشته باشید و کیفیت مکالمه را بررسی فرمایید. به طور منظم سرویس تلفن خود را بررسی کنید و مشکلات آن را به پشتیبان فنی اعلام نمایید.

چرا بیزینس ها به مرکز تماس نیاز دارند؟

-همکاری بهتر

همکاری موثر بین کارمندان، نتایج بهتری را برای کسب و کار شما به دست می آورد. همچنین تصویر بهتری از برند شما ترسیم می کند. یک نرم افزار مرکز تماس تضمین می کند که اعضای تیم شما با هم در ارتباط باشند. آنها میتوانند تماس را به یکدیگر فوروارد کنند یا از همکارشان درخواست کمک کنند. این قضیه به ویژه برای تازه کارها صادق است. امکان چت یا انتقال تماس به اپراتور دیگر به اپراتور های تازه کار کمک میکند تا استرس کمتری داشته باشند و همکاری بهتری بین کارمندان شما برقرار می شود.

همکاری مناسب در مرکز تلفن

-بهبود تجربه مشتری

کسب و کار های کوچک برای بهبود تجربه مشتریان لازم است که از نرم افزار کال سنتر استفاده نمایند. به عنوان مثال این نرم افزار میتواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید کدام تماس ها فوری هستند و بایستی سریعا پاسخ داده شوند. همچنین امکان آنالیز سیستم تلفنی وجود دارد. اگر مشتریان شما بیش از حد در صف انتظار بمانند، احتمالا تاثیر منفی در برند شما خواهد گذاشت. شما میتوانید عملکرد اپراتور های خود را بررسی نمایید و آموزش های لازم را در اختیار آنها قرار دهید.

-هزینه های نگهداری مناسب و بهره مندی از امکانات ویژه

هنگامی که یک مرکز تماس اینترنتی راه اندازی می کنید، هزینه های تعمیر و نگهداری بالایی را نخواهید داشت. نیازی به سرمایه گذاری روی سخت افزار های گران قیمت یا استخدام یک تیم پشتیبانی فنی برای تعمیر و نگهداری از تجهیزات نیست. تمامی امکانات(منشی گویا، تماس همزمان، صف انتظار، ضبط مکالمات و …) به صورت اینترنتی در اختیار شما قرار می گیرد. به این معنی که شما نیازی به یک تیم جداگانه ندارید.

دیدگاه خود را بنویسید