کیفیت اولین تماس (FCR) چیست؟

fcr type

کیفیت اولین تماس (FCR) چیست؟ موضوع بحث این مقاله می باشد . که به طور کامل و واضح بیان شده است برای اطلاع بیشتر همراه آس تل باشید .

مرکز تماس به کیفیت تماس FCR جهت حل نمودن اختلالات بستگی دارد . و این امر به توانایی مرکز تماس در صورت داشتن کیفیت بالا کمک میکند .

FCR :

این عبارت برای جمله ی First call Resolution است .
و مخفف fcr می باشد . باید یک مرکز تماس آنقدر حرفه ای و توانا در کار باشد تا بتواند در اولین تماس و برخورد با مشتری مشکلات را حل نموده و یا در صد زیادی از آن را حل نمایید .
تا رضایت مشتری جلب شده و همچنین مشکلات و نیازهایش نیز در تایم کوتاهی برطرف شده باشد .

اینکار برای افزایش بهره وری در بخش های مختلف یک امر ضروری می باشد . پس علاوه بر داشتن کیفیت در عملکرد می توانیم مشتری را نیز از خود خشنود نگهداریم .

( frc ) چرا مهم شمرده می شود ؟

دلایل مختلفی برای این موضوع وضع شده است از جمله اینکه زمانی کار یک مشتری در زمان کوتاهی حل می شود . باعث شده دیگر مشتری ثابت و ماندگار برای شرکت به حساب بیاید پس این کار در وفادار نگهداشتن مشتری تاثیر زیادی دارد .

زمانیکه نرخ FCR بالا باشد در نقطه ی روبرو رضایت تماس گیرندگان نیز بیشتر می شود با این حساب هزینه های عملیاتی برای شرکت نیز کاهش پیدا می کند . و مشتری که از شرکت ما انتظار دارد تا ظرف مدت کوتاهی نیازش را برطرف سازد با پاسخگویی و برطرف کردن انتظارات توانسته ایم افزایش نرخ FCR را در هزینه های عملیاتی در شرکت کاهش داده باشیم .

فروش بیشتر با پاسخ دهی فوری و ارائه ی محصولات به مشتری و توضیح خدمات مربوط به شرکت می توانید با اولین تماس فروش خود را با متقاعد کردن مشتری که به برخورد شما مربوط است بیشتر کنید .

رضایت کارمندان نیز اینگونه بیشتر می شود . به این صورت که عملکرد شما در شرکت بسیار بهتر می شود و این مورد باعث افزایش چند درصدی در رضایت کارمندان می باشد ‌.

حال به چند مورد جهت انجام بهبود کیفیت اولین تماس اشاره مینمایم :

چند مورد جهت انجام بهبود کیفیت اولین تماس :

1 . کارشناسان می توانند برای متوجه شدن کامل نیاز مشتری از آن ها به طور کامل سوالات واضح پرسیده و جواب های شفاف نیز دریافت نمایند .

2 . با انجام نظر سنجی های csat می توانید از عملکرد خود آگاه شده و برای بهتر شدن رقابت نمایید .

3 . داشتن منشی تلفنی خودکار باعث می شود مشتری به سرعت به بخش مورد نظر هدایت شده و تماس خود را انجام داده . همچنین مشکل خود را نیز در این تماس ذکر نموده و کارمند مورد نظر نیز به حل مشکل مشتری در تایم کوتاه رسیدگی نموده باشد .

این موارد جهت بهبود FCR می باشد . که برای هر چه بهتر شدن شرکت شما و کارمندان بخش های مختلف بسیار موثر است تمامی مشتریانتان را می تواند راضی نگهدارد ‌.

کاربران گرامی شما می توانید جهت خرید خط تلفن اینترنتی و محصولات مورد نیاز خود با کارمندان شرکت آس تل ارتباط برقرار کنید . و اطمینان حاصل نمایید که در ظرف مدت کوتاهی به تماس شما پاسخ داده شده و نیازتان را برطرف می کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.