واژه نامه voip

واژه نامه voip

در این مطلب میخواهیم برای شما واژه نامه Voip را قرار بدهیم تا با آن ها آشنا شوید.

Asterisk : 

استريسک يک نرم افزار ماخذ آزاد جهت يکپارچه سازي روشهاي ارتباطی است

برای عمومی کردن ، روشهای گوناگون ارتباطی مبتنی بر شبکه های کامپيوتری و محيطی برای ارتباطات تلفنی و …

VoIP:

ویپ در واقع راه انتقال صوت بر روی شبکه اینترنت است و این تکنولوژی بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است.

امروزه با پیشرفت خط تلفن ویپ راه های ارتباطی دیگری را پوشش می دهد.

یکی از پر کاربردترین پروتکل مورد استفاده آن SIP است.

VoiceMail :

صندوق صوتی یکی از مزایا و امکاناتی است که بسیاری از آن در مجموعه های خود استفاده می کنند.

یک سیستم متمرکز جهت مدیریت پیغام های صوتی ست که تمامی پیغام های مشتریان خود را می توانید ذخیره کنید و گوش دهید.

Zaptel :

پروژه Zaptel از ماه می سال ۲۰۰۸ به DAHDI تغییر نام یافت .

DAHDI: 

DAHDI مجموعه از درایورها جهت راه اندازی سخت افزارهای تلفنی با نرم افزار استریسک است.

IP PBX:

سیستمی ارتباطی ست که جهت امکان برقراری ارتباطات صوتی، تصویری و متنی بر بستر شبکه های کامپیوتری طراحی شده است

در گذشته گفته می شد تا که تا سال 2015 پیشرفت چشمگیری خواهند داشت که همین اتفاق نیز افتاد .

امروزه مرکز تلفن تحت شبکه تمامی ابزارهای ارتباطی را فراهم کرده اند و سیستم ارتباطی کاملی هستند.

Call Center: 

مرکز تماس ویپ در واقع مرکزی است جهت ارتباط بهتر مشتریان با مجموعه ها و در این مرکز تماس مجموعه های می توانند مشتریان را بهتر مدیریت کنند.

این کلمه که یکی از مهم ترین ها در واژه نامه voip هم می باشد

تفاوت میان Call Center و Contact Center راه های برقراری ارتباط با آنها می باشد.

در Call Center تنها راه ارتباط صوتی می باشد اما در Contact Center راه های دیگری همچون پیامک و ایمیل و .. نیز وجود دارد.

ACD:

وظیفه آن دادن مسیر هایی مشخص به تماس های ورودی می باشد و چینش سناریو تماس های ورودی در واقع کار آن است.

ATA :

مبدل به تلفن آنالوگ معمولی متصل می شود و آن را به شبکه آی پی متصل می کند .

Codec :

الگوریتمی که برای کد گذاری encode صدای آنالوگ به دیجیتال استفاده می شود که در طرف دیگر این کد باید decode رمز گشایی شود تا به صدایی قابل شنیدن منجر شود .

دیدگاه خود را بنویسید