اهداف CRM چیست ؟

CRM

CRM

ما در این مقاله قصد داریم اهداف CRM را برای شما بازگو کنیم .

مخفف عبارت ؛ Customer Relationship Management کلمه ی CRM است.

معنی لغوی آن مدیریت در ارتباط با کاربران است .

این نرم افراز در ارتباط گرفتن صحیح با مشتری به ما کمک میکند . همچنین باعث میشود ، کمی و کاستی در مجموعه را اصلاح کنیم .

باید در پاسخ به مشتری و مشکلاتش به نحو احسن رفتار کنیم . تا رضایت مشتریان خود را جلب کرده ، باعث موفقیت و پیشرفت در کارهایمان شویم . در همه جوانب باید نیاز و سلیقه مشتری را بسنجیم .

اهداف نرم افزار CRM چیست ؟

جلب رضایت مشتری
سود آوری زیاد
ارتباط صحیح و موفق با مشتری
درآمد زیاد
ارائه دادن درست محصول

چهارنوع CRM وجود دارد :

1. CRM تحلیلی :
با استفاده از این نوع CRM کارکنان در حوزه بازاریابی ، نیاز و توجه مشتریان بر محصولات را آگاه میشوند . آن ها با توجه به این مسئله بیشتر بر نیازهای موجود مشتریان وقت و تمرکز کافی دارند .

استراتژیک : این زمینه از کار باعث می شود ،مشتریان فراوانی را شرکتتان جذب کند .همچنین آن ها و مشتریان قبلی را راضی نگهدارید .

عملیاتی : در این زمینه شما با ارائه خدمات به مشتریان مدیریت میکنید .

تعاملی : این حوزه به ارتباط مشتری در محیط بیرون و شما کمک کرده ، باعث موفقیت  رضایت کار ها و مشتری میشود .

وجود CRM باعث برآورده کردن سریع نیاز و خواست مشتری ، فروش زیاد محصولات، وفادار نگهداشتن مشتری ، شناخت بیشتر مشتری ، دریافت بازخورد از مشتری ، توسعه خدمات محصولات میشود.

 

CRM
در 8 مرحله میتوان از CRM با برنامه ریزی استفاده زیادی کرد . عبارتنداز :

شرکت کردن مدیران بزرگ تیم : بسیار اهمیت هم دارد چون کارکنان CRM با این کار حمایت و انگیزه بالایی میگیرند . و در موفقیت انان تاثیر زیادی دارد.

شرکت کردن مشتریان : زمانیکه در این حوزه ارتباط صحیح بین مشتری و کارکنان باشد .

مشتری پایبند میماند زیرا به ارزش های آن احترام و خواسته های آن ها را براورده ساخته و باعث پیشرفت کسب و کار میشود.

هم راستا بودن با هدف های کسب و کار : در این زمینه باید اطمینان حاصل کنیم که هدف ها و اولویت شرکت برنامه ریزی شده و مهم هستن .

یعنی از اینکه قرار است مقصود خود از انجام کار و مراحل آن را بدانید اطمینان داشته باشید.

اولویت بندی فرصت ها : راه حل های که تاثیر زیادی بر افزایش درآمد و همچنین مطلوب ساختن شرکت کمک میکند را در نظر بگیریم . با افراد باتجربه مثل مدیران ارشد مجموعه در میان بگذارید و پس از تایید آن ها را در کار خود استفاده کنید .

نظر های کاربران برایتان اهمیت داشته باشد : در هرمورد از کارهایتان باید به موقع بتوانید از نظرات و تجربه های کاری آن ها استفاده کنید.

یکپارچگی های مورد نیاز نرم افزار را تعیین کنید : یعنی باید به اینکه یک فرد از چه برنامه های در شرکت باید استفاده کند ، و آن هارا با یکدیگر یکی کنید .

پیگیری و نظارت : باید خروجی کارهایتان را در نظر بگیرید تا متوجه شوید چه تاثیری داشته .

فرایندهای کسب و کارتان را بیشتر بشناسید : باید در این زمینه برای شناخت فرایندها آن ها را شفاف سازی کنید همچنین باید این فرایندها با نرم افزارهای موجود یکی باشد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.