اموزش راه اندازی تلفن اینترنتی

زمان مطالعه :4 دقیقه
internetphone

پروتکل ویپ ، با تبدیل سیگنال های صوتی به داده هایی که از طریق اینترنت قابل انتقال هستند ، کار می کند. تلفن اینترنتی از این پروتکل ، برای برقراری ارتباطات خود استفاده می کنند. در ادامه قصد داریم مراحل راه اندازی تلفن اینترنتی ، که سوال بسیاری از افراد برای بیزینس شان است را مرحله به مرحله شرح دهیم.

خطوط تلفن اینترنتی به صورت حقیقی یا حقوقی ، ثبت شده و  قرارداد رسمی آنها صادر می شود که قابل استناد هم می باشد.  برای نصب این خطوط ، نیازی به سیم کشی مخابرات نیست و شما محدود به لوکیشن خاصی نیستید ؛ در واقع با تغییر آدرس محل کارتان ، شماره خط تغییر نمی کند که جز مزایای تلفن اینترنتی میباشد. تنها با تامین اینترنت ، از این خطوط محبوب بهره مند شوید.

1- انتخاب اپراتور خط تلفن اینترنتی :

از اپراتور های مختلفی می توانید این خطوط را تهیه نمایید. تفاوت این اپراتور ها ، در شرایط ارائه خدماتشان است که مشتریان بر اساس نوع خدمات ، میتوانند از اپراتور مد نظرشان ، خط تلفن اینترنتی را تهیه نمایند. تمامی این اپراتور ها معتبر بوده و دارای پروانه FCP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند.

internetphone

– تامین اینترنت مورد نیاز :

پیش از انتخاب اپراتور ، باید تامین اینترنت مربوطه را هم در نظر بگیرید. برای استفاده از خط تلفن اینترنتی بایستی از اینترنت همان اپراتور استفاده کنید ؛ اگر قصد تهیه خط تلفن اینترنتی از شرکت آسیاتک را دارید ، اینترنت آسیاتک را در محل ، تامین نمایید و یا اگر قصد خرید خط تلفن پیشگامان را دارید ، اینترنت پیشگامان را می بایست تهیه کنید. این روند برای باقی اپراتور ها هم صدق می کند و نیازمند تامین اینترنت اپراتور موردنظر در محل می باشد.

– انتخاب اپراتور :

نوع خدمات و سرویس اپراتور ها ، مختلف است. شرکت آسیاتک و شاتل ، شماره تلفن اینترنتی را در تمامی استانها را در اختیار مشتریان قرار می دهند. اما بعضی از اپراتور ها مانند پیشگامان ، تنها در کلان شهر ها خطوط تلفن اینترنتی را ارائه می دهند. پس در انتخاب اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی ، توجه نمایید.

– انتخاب شماره تلفن اینترنتی :

خطوط تلفن اینترنتی (خطوط ویپ) ، شماره های 8 رقمی هستند. اپراتور های مختلف ، سر شماره های مختص به خود را دارند. مثلا سر شماره خطوط پبشگامان 9109 ، آسیاتک 9101 و 9130  و اپراتور های دیگر سر شماره های منحصر به فرد و خاص خود را دارند. چهار رقم اخر شماره ، بسته به رند بودن در چهار گروه طلایی ، نقره ای ، برنزی و معمولی قرار دارند. تعرفه این شماره ها در اپراتور های مختلف ، متفاوت میباشد.

اپراتور اسیاتک

پیشگامان

– انتخاب کانال :

گام بعدی انتخاب تعداد تماس همزمان یا کانال می باشد. مشتریانی که در مجموعه شان در آن واحد ، بیش از یک تماس را دارند ، باید از کانال استفاده کنند. به عنوان مثال اگر مشتری 5 تماس همزمان را داشته باشد ، بایستی 5 کانال تهیه نماید.

در نهایت پس از انتخاب اپراتور مورد نظر ، تامین اینترنت ، انتخاب شماره و فعال نمودن کانال در صورت نیاز ، برای استفاده از خط تلفن اینترنتی ، نوبت راه اندازی مرکز تماس است.

2- نصب و راه اندازی مرکز تلفن ویپ :

مرحله آخر ، نصب و راه اندازی مرکز تلفن ، برای بهره مندی از خط تلفن اینترنتی است. با نصب مرکز تلفن ، از خدماتی مانند تلفن گویا (IVR) ، ضبط مکالمات ، صف ، صندوق صوتی ،  گزارشگیری آنلاین و بسیاری از امکانات دیگر ، بهره مند شوید. به بیان ساده تر ، شماره تلفن اینترنتی مانند سیم کارت بوده و مرکز تلفن نقش تلفن همراهتان را دارد و این دو مکمل هم هستند و بدون مرکز تلفن نمی توانید از شماره تلفن تان استفاده کنید.

چنانچه امکان تامین اینترنت در محل مورد نظرتان را ندارید ، مرکز تلفن ابری و اینترنتی راهکار فوق العاده ای را با هزینه ای مقرون به صرفه در اختیار شما قرار می دهد.

تلفن اینترنتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.