استعلام مشخصات صاحب سیم کارت

زمان مطالعه :5 دقیقه
استعلام مشخصات صاحب سیم کارت

امروزه برای دسترسی به اکثر اپلیکیشن های بانکی و دولتی بایستی سیم کارتی بنام خودتان داشته باشید تا بتوانید با شماره ی خود در این اپلیکیشن ها ثبت نام کنید و از خدمات آنها استفاده نمایید. به همین دلیل گاهی اوقات نیاز دارید تا استعلام صاحب سیم کارت را بگیرید. همچنین ممکن است استعلام سیم کارتی را بخواهید که مدت هاست از آن استفاده نکرده اید. به همین خاطر این سوال پیش می آید که چگونه بفهمیم شماره به نام کیست؟ در ادامه به معرفی روش های استعلام مالک سیم کارت می پردازیم.

نحوه پيدا كردن مشخصات صاحب سيم كارت

به طور کلی سه روش برای پیدا کردن مشخصات صاحب سیم کارت وجود دارد.

۱- مراجعه حضوری به اپراتور مربوطه(ایرانسل، همراه اول و رایتل)

شما می توانید با به همراه داشتن مدارک شناسایی تان به امور مشترکین مراجعه فرمایید و درخواست استعلام خط را ثبت کنید. اگر مزاحم تلفنی دارید، بایستی به امور مشترکین مراجعه نموده و مدارک هویتی مانند کارت ملی را ارائه دهید و فرم های مربوطه را پر کنید تا درخواست شکایت شما ثبت شود. حدود ده روز زمان می برد تا شکایت شما بررسی شود.

۲- استعلام خطوطی که شما مالک آنها هستید

اگر می خواهید استعلام خطوطی که شما مالک آنها هستید را بگیرید تا ببینید چه شماره هایی به نام شما هستند کافیست کد ملی خود را به شماره ی 3000150 یا 3000504901 ارسال فرمایید. پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که تعداد خطوط بهمراه اپراتور مربوطه را اعلام میکند.

۳- نصب مای ایرانسل برای خطوط ایرانسل، همراه من برای خطوط همراه اول و رایتل من برای سیم کارت رایتل

اگر سیم کارت ایرانسل دارید بایستی برنامه مای ایرانسل را دانلود و نصب نمایید. سپس با شماره ی مورد نظر وارد برنامه شوید و  در بخش اطلاعات که قسمت بالای سمت راست صفحه است، نام مالک را مشاهده فرمایید. با مراجعه به مقاله راه های ارتباطی با ایرانسل می توانید با پشتیبان های ایرانسل تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

مالک سیم کارت ایرانسل

چنانچه سیم کارت شما همراه اول است، برنامه همراه من را نصب کنید و با شماره ای که میخواهید مالک آن را بشناسید وارد شوید. پس از ثبت نام و ورود در قسمت بالای برنامه علامت سه خط تنظیمات را بزنید. در قسمت بالا میتوانید نام مالک سیم کارت را مشاهده فرمایید.

همراه من

چرا سیم کارتم به نام خودم نیست؟

چند دلیل وجود دارد. اولین دلیل این است که احتمالا سیم کارت خود را از موبایل فروشی خریده اید و انتقال مالکیت را انجام نداده اید. دلیل دوم این است که شاید سیم کارت هدیه تهیه کرده باشید. در این حالت هم سیم کارت بنام شما نخواهد شد و بایستی عمل انتقال مالکیت را انجام دهید. دلیل سوم این است که ممکن است سیم کارت شما قبلا به نام شخص دیگری بوده و به دلیل عدم استفاده ی او از خط، سیم کارت سوخته است. پس از خرید این خط ممکن است چند روز زمان ببرد تا مالکیت بنام شما شود. همچنین احتمال اینکه هنگام ثبت نام شما شماره ملی اشتباه وارد شده باشد و سیم کارت بنام شخص دیگری ثبت شده باشد وجود دارد. در چنین حالتی به امور مشترکین مراجعه فرمایید و مدارک لازم را به آنها بدهید تا اشتباه را تصحیح کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی انواع روش های استعلام سیم کارت پرداختیم. به یاد داشته باشید که استعلام کلیه خطوط وجود ندارد و فقط زمانی میتوانید استعلام سیم کارت را بگیرید که آن سیم کارت در دسترس شما باشد. در چنین حالت امکان استعلام ان خط از طریق مای ایرانسل و همراه من بسته به نوع سیم کارت وجود دارد. حتی اگر با مدارک لازم به امور مشترکین مراجعه کنید تا درخواست استعلام خط را ثبت کنید، باید یا سیم کارت در اختیار شما باشد یا بخواهید جهت اطمینان خود از سیم کارتتان استعلام بگیرید. اگر مزاحم تلفنی دارید میتوانید با مراجعه به مرجع قضایی شکایت خود را ثبت نمایید تا انها استعلام خط را از طریق اپراتور ها بگیرند و به درخواست شما رسیدگی کنند.

اگر سوالی دارید در قسمت کامنت ارسال فرمایید. تیم آس تل در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

10 دیدگاه دربارهٔ «استعلام مشخصات صاحب سیم کارت»

  1. سلام دوستان من هیجده سال پیش یه خط هماه اول خریدم برای برادرم چون شهرستان بوده سندش رو نزده و هیچ شماره ای از این ساحب سیم کارت ندارم تورو خدا راهنمایی کنید

  2. امیر احمد رستمی

    سلام گوشی برادرم گم شده وآن شماره داخل گوشی را نمی دانیم به اسم چی کسی است ولی الن آن روشن است.

  3. برای همسرم مزاحم پیدا شده بود که بعد از کلی گشتن این وکیل رو پیدا کردم اینم ایدیش
    cap_navid