چرا از مخابرات برای شرکت خط تلفن نخریم

زمان مطالعه :6 دقیقه
چرا از مخابرات برای شرکت خط تلفن نخریم

امروزه هر کسب و کاری نیاز به سیستم تلفنی دارد. وسایل ارتباطی و شبکه های اجتماعی متعددی وجود دارند، اما از بسیاری جهات، تلفن همچنان برتر است. تلفن جزو بهترین ابزار برای مکالمه رو در رو با مشتریان بیزینس های مختلف محسوب می شود.

سوال اصلی بسیاری از بیزینس ها برای تهیه خط تلفن این است که چه نوع خط تلفنی تهیه کنیم؟ چرا از مخابرات خط تلفن نخریم و از تلفن اینترنتی ویپ استفاده کنیم؟

ابتدا بایستی شناخت کافی در خطوط خط تلفن ثابت و اینترنتی داشته باشید تا مناسبترین آن را انتخاب فرمایید.

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و علت اینکه چرا نباید از مخابرات خط بخرید را شرح می دهیم. همچنین شما می توانید مقاله مقایسه خط تلفن ثابت مخابرات و خط تلفن ویپ را مطالعه فرمایید.

به طور کلی شما دو گزینه برای سیستم تلفنی خود دارید: خط تلفن ویپ و خط تلفن ثابت مخابراتی.

هر کدام از این خطوط ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند.

خط تلفن مخابرات یا خط تلفن ابری؟

خط مخابراتی:

این خطوط همان خط معمولی خانگی هستند. کافیست زوج سیم مسی که تا محل شما کشیده می شود را به تلفن وصل کنید تا بتوانید ارتباط برقرار کنید. درست است که این خطوط به زیرساخت خاصی نیاز ندارند و هزینه کمتری نسبت به خطوط اینترنتی دارند، اما یکسری محدودیت هایی که دارند که باعث شده برای کسب و کار ها مناسب نباشند.

به عنوان مثال آنها امکانات ویپ از جمله تماس همزمان، ضبط تماس، منشی گویا، صف تماس، اتصال به crm و … را ارائه نمی دهند. با تلفن های معمولی مخابراتی میتوانید فقط یک تماس برقرار کنید و از هیچ گونه امکاناتی بهره مند نخواهید شد. اگر قصد دارید برای منزل خود خطی تهیه کنید، خطوط تلفن مخابراتی مناسب هستند؛ اما برای بیزینس هایی که نیاز به سیستم تلفنی دارند تا رضایت مشتریان خود را جلب نمایند، توصیه نمی شود.

خط ویپ یا مخابراتی؟

خط تلفن ابری(اینترنتی) voip:

خط اینترنتی با پیش شماره ۹ شروع می شود که توسط اپراتور های مختلفی از جمله آسیاتک، پیشگامان و شاتل ارائه می شود. این خطوط روی بستر اینترنت قابل استفاده هستند و به همین دلیل شما به موقعیت مکانی خاصی وابسته نخواهید بود. این خطوط را میتوانید روی تلفن های تحت شبکه یا روی سافت فون استفاده فرمایید.

اگر قصد دارید خط خود را روی تلفن تحت شبکه فعال کنید، بایستی ipphone مدنظرتان را تهیه کنید و مشخصات داخلی خود را از شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ دریافت کرده و در تنظیمات تلفن تنظیم کنید. اما اگر میخواهید روی سافت فون خط خود را ست کنید، بایستی نرم افزاری که شرکت ویپ به شما پیشنهاد می دهد(معمولا زویپر و لینفون را پیشنهاد میدهند) را دانلود کنید و مشخصات داخلی خود را وارد نمایید تا خط رجیستر شود و بتوانید تماس ورودی و خروجی داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خطوط اینترنتی با شماره 91301390-021 تماس بگیرید.

*هر شخصی که با شما تماس میگیرد یا شما با او تماس میگیرید، لازم نیست از خط اینترنتی استفاده کند. به هر حال شما از ویژگی های خط اینترنتی خود استفاده میکنید و میتوانید با خطوط معمولی هم تماس بگیرید.

در مقاله ی انواع شماره تلفن های ثابت ما به طور کامل شماره تلفن های مخابراتی و ویپی که در ایران وجود دارند را بررسی نموده ایم. این نوشته به شما کمک میکند تا تصمیم گیری درستی برای خرید شماره تلفن بیزینس خود داشته باشید.

با توجه به امکاناتی که خطوط ویپ دارند، دارای هزینه مقرون به صرفه ای میباشند. چرا که اگر برخی از این امکانات را روی خطوط معمولی آنالوگ بخواهید داشته باشید، هزینه های گزافی خواهد داشت. حتی بسیاری از امکانات امکان پیاده سازی هم ندارند.

از جمله ویژگی های خط ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وابستگی جغرافیایی(اگر شرکت شما به منطقه یا شهر دیگری منتقل شود، شماره شما از دست نمی رود و به صورت مادام العمر مالک خط خود خواهید بود)
  • امکان برقراری تماس همزمان
  • کیفیت مکالمه HD
  • هزینه مکالمه و راه اندازی مقرون به صرفه
  • صف تماس، منشی گویا
  • گزارش گیری پیشرفته
  • نظرسنجی پایان مکالمه
  • امکان شنود و … .

خط تلفن اینترنتی برای بیزینس

چرا برای شرکت از مخابرات خط تلفن نخریم؟

اکثر بیزینس ها نیاز به خط تلفن ثابت دارند. جدا از امکانات زیادی که خطوط ویپ در اختیار شما قرار می دهند که خط مخابراتی قادر به ارائه انها نیست، دو دلیل مهم وجود دارد که چرا نباید از خطوط ثابت معمولی استفاده کنید.

۱- خطوط مخابراتی نمی توانند تماس همزمان را در اختیار شرکت ها قرار دهند. در واقع امکان برقراری یک تماس بیشتر وجود ندارد. اگر یکی از کارمندان شما مشغول مکالمه باشد و شخصی با شرکت شما تماس بگیرد، بوق اشغال می شنود و تماس قطع خواهد شد. در نتیجه مشتریان زیادی را از دست می دهید و نمیتوانید پشتیبانی خوبی در اختیار آنها قرار دهید.

۲- یکی دیگر از دلایلی که نباید برای شرکت خود از خطوط مخابراتی استفاده کنید این است که اگر محل کار شما استیجاری باشد، با تغییر مکان، شماره تلفن شما تغییر میکند. به همین دلیل مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

از سوالی دارید، در قسمت کامنت ارسال فرمایید تا پاسخگوی شما باشیم. همچنین جهت خرید سرویس تلفن میتوانید با آس تل تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

دیدگاه خود را بنویسید