مرکز تلفن ویپ چیست؟مزایای استفاده از مرکز تلفن voip

در دهه‌های گذشته، استفاده از خطوط آنالوگ مخابرات به عنوان اصلی‌ترین روش ارتباطات تلفنی بود. اما با پیشرفت فناوری و ظهور شبکه‌های داده و اینترنت، فناوری تلفن‌های تعاملی صوتی بر پایهٔ آی‌پی یا همان مرکز تلفن ویپ به‌طور چشمگیری جایگزینی برای خطوط آنالوگ شد.

این تغییر نه‌تنها باعث افزایش کارایی و انعطاف‌پذیری در ارتباطات تلفنی شده است، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز توجیه‌پذیری بیشتری را برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها ارائه داده است.

مرکز تلفن ویپ چیست؟

به مرکز تلفنی که از تکنولوژی ویپ استفاده می کند، مرکز تلفن ویپ گفته می شود در واقع استفاده از مرکز تلفن ویپ بر بستر اینترنت می باشد که امکان برقراری تماس با خطوط ثابت را از طریق اینترنت فراهم می آورد. مرکز تلفن ویپ یک ابزار هوشمند برای مدیریت تماس ها، راهنمایی و هدایت تماس گیرنده به بخش های مختلف می باشد.

این سیستم به کاربران امکانات پیشرفته‌ای از جمله برقراری کنفرانس گروهی، ارسال و دریافت پیام‌های صوتی، ایمیل، فکس، ارتباط با crm، امکان دور کاری برای کارمندان و مدیریت تماس ها در مرکز تماس را فراهم می کند.

خدمات مرکز تلفن ویپ به صورت دیجیتال عرضه می شود که باعث جایگزین شدن خطوط دیجیتال با خطوط تلفن سنتی، آنالوگ می شود.از این رو مرکز تلفن ویپ یک جایگزین مناسب برای سانترال می باشد.

این سیستم تلفنی نسل جدید باعث کاهش هزینه، افزایش انعطاف‌پذیری و کیفیت بهتر مکالمات خواهد شد.

مزایای مرکز تماس ویپ

ویپ مزایای زیادی دارد. از جمله مزیت های آن برای بیزینس ها می توان به حذف کابل کشی، کیفیت تماس بالا، عدم وابستگی به مکان خاص، کاهش هزینه مکالمات نسبت به خطوط آنالوگ، برقراری کنفرانس ویدیویی، اتصال ویپ به crm، امکان اتصال به فون وب و … اشاره کرد. با مطالعه مقاله مزایای ویپ به طور کامل با مزیت های استفاده از ویپ اشنا می شوید.

در ادامه مزیت هایی از آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

کاهش هزینه‌ها در ویپ

یکی از مزایای بزرگ استفاده از مرکز تماس ویپ کاهش هزینه‌های مربوط به تماس‌های تلفنی است. با این سیستم، هزینه‌های تماس داخلی و بین‌المللی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

🌐افزایش انعطاف‌پذیری

منظور از افزایش انطباق پذیری قابلیت های فراوانی است که این تلفن های اینترنتی برای افراد ایجاد می کنند. مراکز تلفن ویپ به کاربران امکاناتی از جمله انتقال تماس، تماس‌های چندرسانه‌ای، و مکالمات کنفرانسی را ارائه می‌دهند. این سیستم‌ها امکان اتصال به دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوترها، تلفن‌های همراه و تلفن‌های IP را نیز فراهم می‌سازند، این به مخاطبان امکان می دهد تا ارتباطات خود را به صورت جامع‌تر و شخصی‌تر مدیریت کنند.

🔄امکان انتقال مکالمات

از مزایای دیگر مهم آن می توان به امکان انتقال مکالمات بین دستگاه‌های مختلف اشاره داشت. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند یک تماس را از تلفن محل کار به تلفن همراه خود منتقل کنند و بدون از دست دادن ارتباط با مخاطب خود به مکالمه ادامه دهند.

💻انطباق با فناوری‌های جدید

مراکز تماس ویپ به سازمان‌ها امکان می‌دهند تا با تغییرات و نوآوری‌های فناوری ارتباطی گام بردارند و به راحتی به روز رسانی شوند.

📞🚀بهبود کارایی نسبت به تلفن های آنالوگ

با استفاده از مراکز تلفن ویپ، کاربران می‌توانند به صورت همزمان از چندین امکانات ارتباطی استفاده کنند و به دقت و سرعت بیشتری در مدیریت تماس‌ها و ارتباطات دست یابند.

📱امکان استفاده از دستگاه های مختلف برای تلفن

می‌توانید ازدستگاه‌های مختلفی برای برقراری تماس استفاده کنید.از جمله تلفن‌های همراه، رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ یا آی‌پی فون. این به کارمندان امکان می‌دهد که هر کجا که هستند به راحتی با همکاران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این امکانات به کارمندان اجازه می‌دهد که از هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارند، به دفتر کار خود متصل شوند و از امکانات مراکز تماس ویپ بهره‌مند شوند.

ویژگی های مرکز تلفن ویپ

راه های برقراری تماس از طریق VOIP

معمولاً سه راه برای برقراری تماس از طریق VOIP وجود دارد:

نصب Softphone: به راحتی می توانید سافت فون را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و با تلفن همراه خودتان تمامی تماس های خود را برقرار کنید. نرم افزار های متفاوتی برای نصب وجود دارد که بهترین آنها زویپر و پورت سیپ می باشد.

تلفن IP Phone : همچنین می توانید تلفن های آی پی مختص به این به مرکز تماس ویپ تهیه کنید که کیفیت بهتری را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

آداپتور VOIP: اگر تلفن آنالوگ معمولی دارید، از اداپتور ویپ استفاده کنید تا بتوانید روی بستر شبکه ویپ از آن استفاده کنید.

چرا باید مرکز تلفن VoIP داشته باشیم؟

به طور خلاصه، VoIP می تواند به شما کمک کند تا مرکز تماس کارآمدتری را راه اندازی کنید و تجربه مشتری را بهبود ببخشید. در ادامه به طور کامل بررسی میکنیم که چرا بهتر است مرکز تماس در دفتر کار خود داشته باشید.

🔒 امنیت بالا:

مرکز تماس با رمزنگاری تماس‌ها و امکانات امنیتی پیشرفته امنیت فوق العاده را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد، مراکز تماس ویپ امنیت اطلاعات شما را تضمین می‌کنند.

📈مقیاس پذیری

هنگامی که سیستم ویپ خود را راه اندازی کردید، با افزایش نیاز های شما، امکان اضافه کردن خطوط بیشتر و ایجاد داخلی های بیشتر برای اپراتور های جدید وجود دارد. به عبارت دیگر، نیازی به سفارش تجهیزات جدید یا اضافه کردن خطوط تلفن سیمی نیست. این قضیه به هزینه ها کمک میکند؛ زیرا برای توسعه مجموعه خود نیازی به سرمایه گذاری برای زیرساخت ندارید.

📊تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده های تماس برای حفظ و بهبود عملکرد مرکز تماس شما حیاتی است. سیستم های voip این داده ها را به راحتی در دسترس شما قرار می دهند.

با مرکز تلفن ویپ می توانید به ریز مکالمات، تاخیر در زمان پاسخگویی، امتیاز نظرسنجی و به طور کلی گزارش حرفه ای دسترسی داشته باشید. این قضیه به شما کمک میکند تا به اپراتور های خود آموزش لازم را بدهید. همچنین تجربه و رضایت مشتریان بیشتری را جلب نمایید.

💡ویژگی های پیشرفته

سیستم های ویپ ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهند که یک سیستم تلفن ثابت به سادگی نمی تواند آنها را داشته باشد. ویژگی هایی مانند ردیابی و شنود تماس، ارسال پست صوتی، شناسه تماس گیرنده روی گوشی، انتقال تماس، منشی گویا و صف تماس.

همچنین شما می توانید crm خود را با مرکز تماس ویپ ادغام کنید و به اپراتور ها اجازه دهید به اطلاعات مشتریان، تاریخچه تماس و تمامی مشخصات او دسترسی داشته باشند.

عدم وابستگی جغرافیایی ویپ

آیا کسب و کار من به مرکز تلفن ویپ نیاز دارد

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که با این حال آیا کسب و کار من به مرکز تلفن ویپ احتیاج دارد؟ اگر دارد چگونه باید آن را تهیه و فعال سازی کنم.

  1. مقیاس کسب و کار: آیا کسب و کار شما بزرگ و یا کوچک است؟ مراکز تماس ویپ به طور عمده برای کسب و کارهایی با حجم تماس متوسط تا بزرگ مفید هستند. اگر کسب و کار شما تعداد کمی تماس دریافت می‌کند، ممکن است نیازی به یک مرکز تماس ویپ نداشته باشید.
  2. کارمندان دور کار: آیا کارمندان شما اغلب جابه‌جا هستند یا از راه دور کار می‌کنند؟ مراکز تماس ویپ این امکان را فراهم می‌کنند که کارمندان از هر کجا که باشند به شبکه تماس‌های شما متصل شوند.
  3. نیازهای ارتباطات: آیا نیاز به ویژگی‌های پیشرفته ارتباطی مانند مکالمات چندرسانه‌ای، انتقال تماس، و مکالمات کنفرانسی دارید؟ اگر بله، یک مرکز تماس ویپ ممکن است به شما کمک کند.
  4. کاهش هزینه: آیا مایلید هزینه‌های تماس‌های خود را کاهش دهید؟ مراکز تماس ویپ معمولاً هزینه‌های تماس داخلی و بین‌المللی را کاهش می‌دهند.
  5. جابجای محل کار: آیا مستجر نشین هستید و ممکن است که محل کار خود را جابجا کنید؟ استفاده از سییستم ویپ این امکان را فراهم میکند که به راحتی و بدون هیچ دغدغه محل کار خود را جابجا کنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید