بهترین بستر برای راه اندازی تلفن اینترنتی کدام است

آیا به دنبال راه اندازی بهترین بستر برای راه اندازی تلفن اینترنتی و VoIP برای مشاغل کوچک و بزرگ هستید؟ در این مقاله به شما کمک میکنیم تا به پاسخ این سوال برسید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نصب و راه اندازی تلفن اینترنتی و ویپ برای مجموعه های مختلف حائز اهمیت است. تلفن اینترنتی یا تلفن ابری امکانات زیادی را به شما می دهد تا در جهت پیشرفت و توسعه کسب و کارتا ن از آنها بهره مند شوید. تفاوت اصلی خطوط اینترنتی با خطوط ثابت همانطور که اسم آنها مشخص است،

VoIP یا Voice over Internet Protocol راه حلی مقرون به صرفه برای کسب و کارها است. بر خلاف تلفن های ثابت سنتی، سیستم تلفن اینترنتی با داشتن امکانات ویژه مناسب بسیاری از بیرینس ها است.

در این مقاله، ما بهترین بستر برای نصب و فعالسازی خطوط اینترنتی ویپ را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

تلفن اینترنتی ویپ(voip) چیست؟

تلفن های ابری انقلابی در صنعت ارتباطات به وجود آورده اند. این خطوط برخلاف خطوط ثابت مخابراتی، روی بستر اینترنت ارائه می شوند و نیازی به سیم کشی ندارند.

برای بهره مندی از این خطوط ابتدا بایستی اپراتور مدنظر را انتخاب کنید. شرکت هایی مانند آسیاتک، پیشگامان و شاتل خطوط اینترنتی را ارائه می دهند. چنانچه در خصوص انتخاب خط خود از میان این شرکت ها تردید دارید، با شماره 91091620-021 تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان آس تل بهره مند شوید.

برای استفاده از خطوط اینترنتی، بایستی مرکز تماس راه اندازی شود. بدون راه اندازی مرکز تلفن امکان گرفتن تماس خروجی وجود ندارد و نمی توان از ویژگی هایی مانند صف انتظار، منشی گویا، ضبط مکالمات و بسیاری از امکانات دیگر استفاده کرد.

استفاده از تلفن ابری

بهترین بستر راه اندازی تلفن اینترنتی:

بهترین و مناسب ترین بستر برای راه اندازی تلفن ابری و مرکز تلفن، قرار دادن سرور اختصاصی در محل شما و نصب نرم افزار مرکز تماس روی آن است. با خرید لایسنس مرکز تماس، مالکیت مادام العمر آن نرم افزار را کسب می کنید و نیاز به پرداخت سالانه و یا ماهیانه اجاره و نگهداری سرور نمی باشد. همچنین سرور در محل شما قرار دارد و در صورت نیاز می توانید ان را توسعه دهید و سناریو های مورد نظر خود را پیاده سازی کنید.

در این حالت بایستی اینترنت خط مورد نظر را تامین کنید. اگر خط آسیاتک خریده اید، لازم است مودم آسیاتک و اینترنت آن را در محل خود تهیه نمایید. همچنین برای اپراتور های خود تلفن های تحت شبکه قرار دهید تا کیفیت مکالمات مناسبی داشته باشند.

اگر تعداد اپراتور های زیادی دارید و سرعت اینترنت برای شما بسیار مهم است، بهتر است رادیو خریداری نمایید. با راه اندازی رادیو ارتباط مستقیم با شرکت سرویس دهنده اینترنت برقرار میکنید و ارتباط اصطلاحا point to point خواهید داشت که بالاترین سرعت را برای شما ایجاد میکند.

تجهیزات ویپ

نحوه راه اندازی تلفن اینترنتی و مرکز تماس

برخلاف تلفن های ثابت مخابراتی که توسط سانترال پیاده سازی می شدند و در اختیار کاربران قرار می گرفتند، مرکز تلفن های ویپ نیاز به سیم کشی و هزینه های زیاد ندارد و توسعه آن بسیار آسان است.

همچنین دارای کیفیت صدای HD بوده و نگهداری کم دردسری دارد. اگر شما هم می خواهید مرکز تلفن ویپ را برای بیزینس خود راه اندازی کنید، بایستی یکسری پارامتر های مهم را در نظر داشته باشید تا مناسبترین پلن را انتخاب فرمایید. در ادامه موارد مهمی که پیش از راه اندازی تلفن اینترنتی لازم است بدانید را بررسی میکنیم.

مرحله اول: تعداد داخلی های مورد نظر را تعیین کنید

اولین سوالی که مشاورین ما هم از شما می پرسند، این است که چه تعداد کارشناس و اپراتور در محل کار خود دارید که میخواهند از سرویس ویپ استفاده کنند. با تعیین داخلی های مورد نظر مشخص می شود که به چه نوع خط و چه تعداد تماس همزمانی نیاز دارید.

مرحله دوم: بررسی اینترنت

از آنجایی که تلفن اینترنتی به اینترنت وابسته است، بایستی از کیفیت اینترنت خود اطمینان حاصل فرمایید. همچنین مرکز تلفن به دو صورت برای شما راه اندازی می شود: به صورت اختصاصی در محل شما و به صورت اینترنتی در دیتا سنتر ما.

اگر قصد دارید به صورت اختصاصی سرور و تجهیزات لازم در محل شما باشد، بایستی اینترنت شرکت خط تلفن خود را تامین کنید. به این معنا که اگر خط آسیاتک را خریداری فرمودید، لازم است اینترنت آسیاتک را در محل داشته باشید.

در حالت دوم یعنی مرکز تلفن ابری، نیاز به تهیه اینترنت خط خود ندارید. شما می توانید از دیتای خود و هر اینترنت دیگری استفاده کنید. البته داشتن اینترنت پرسرعت به شما کمک میکند تا کمترین مشکلات را داشته باشید. به خصوص چندین اپراتور در مجموعه شما باشد، اینترنت ضعیف باعث قطعی صدا و دیگر مشکلات خواهد شد.

راه اندازی تلفن ابری و مرکز تلفن

مرحله سوم: تعیین بودجه و امکاناتی که از تلفن ویپ خود انتظار دارید

تلفن های ویپ می توانند امکانات گسترده ای مانند ضبط مکالمات، شنود، امکان گزارش گیری پیشرفته، صف تماس، منشی گویا، اتصال به crm، اتصال به وب فون و … را ارائه دهند. شاید بخواهید تمامی این امکانات را در اختیار داشته باشید اما لازم است هزینه آنها را در نظر داشته باشید. همچنین برخی امکانات ممکن است در حال حاضر خیلی برای کسب و کار شما کارایی نداشته باشند.

به همین دلیل بهتر است نیازمندی های خود را لیست کرده و بودجه ای برای آنها تعیین فرمایید. به عنوان مثال شما ۳ اپراتور دارید و نیاز به راه اندازی تلفن گویا و ضبط مکالمات دارید و crm در مجموعه خود ندارید. در چنین حالتی بهتر است پلنی را انتخاب کنید که امکانات مورد نیاز شما را داشته باشد. پلن ها قابل ارتقا هستند و هر زمان که نیاز به امکانات پیشرفته تری داشتید می توانید تلفن اینترنتی خود را ارتقا دهید.

با مراجعه به بخش تلفن اینترنتی می توانید قیمت انواع پلن ها را مشاهده فرمایید و مناسبترین آن را سفارش دهید. همچنین می توانید با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم پلن مناسبی را تهیه فرمایید.

مرحله چهارم: سخت افزار های مورد نیاز را تهیه کنید

دو راه برای استفاده از تلفن ویپ وجود دارد: نرم افزاری و سخت افزاری

اگر می خواهید کیفیت مکالمات مناسب و کمترین قطعی را تجربه کنید، بهتر است آی پی فون سفارش دهید. در غیر این صورت می توانید از سافت فون استفاده کنید. سافت فون ها نرم افزار هایی هستند که روی تلفن همراه یا سیستم شما نصب می شوند. مشخصات لازم را وارد میکنید و میتوانید از طریق گوشی یا کامپیوتر تماس ورودی و خروجی داشته باشید. معمولا استارت اپ ها از تلفن های نرم افزاری استفاده میکنند.

تلفن های ویپ

مرحله آخر:

بعد از فعالسازی خط، خرید پلن مورد نظر و سخت افزار های مورد نظر، نوبت راه اندازی سرویس است. کارشناسان ما مرکز تماس شما را راه اندازی کرده و آموزش های لازم جهت استفاده از آن را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین یکسری فیلم آموزشی به شما تقدیم می شود تا در کوتاهترین زمان، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید